Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Natuurlijk Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Natuurlijk Maastricht

    Ik geloof niet dat deze al aan de orde is geweest op het forum, want hij is ook nog maar net uit; ik heb mijn exemplaar een week of twee geleden ontvangen:

    Natuurlijk Maastricht. Compacte stad in een weids landschap

    En o, o, o, wat is dit een prachtig boek! Een must-haveboek. De bijbel van de Maastrichtse natuur. De HEM van de plantjes en de beestjes. Bijna 600 pagina's en ik schat zo'n 2000 foto's over alle parken, natuurgebieden, waterlopen, poelen en mergelgroeven in Maastricht, uiteraard met alles wat daarin leeft. Alleen al de indrukwekkende soortenindex achterin! Het enige minpuntje: het voorwoord van de burgemeester. Waar ze anders altijd de juiste toon weet te treffen, mist ze hier de essentie. Ze steekt de loftrompet over de Maastrichtse natuur, uiteraard, maar niet over de auteurs die deze megaklus, waarschijnlijk voor een groot deel om niet of voor een habbekrats, geklaard hebben. Hulde dus aan alle 37 auteurs en redacteurs (als ik goed geteld heb)!

    Click image for larger version

Name:	Natuurlijk Maastricht 1.jpg
Views:	120
Size:	186,0 KB
ID:	102875
    Click image for larger version

Name:	Natuurlijk Maastricht 2.jpg
Views:	128
Size:	71,8 KB
ID:	102876

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    En o, o, o, wat is dit een prachtig boek! Een must-haveboek. De bijbel van de Maastrichtse natuur. De HEM van de plantjes en de beestjes. Bijna 600 pagina's en ik schat zo'n 2000 foto's over alle parken, natuurgebieden, waterlopen, poelen en mergelgroeven in Maastricht, uiteraard met alles wat daarin leeft. Alleen al de indrukwekkende soortenindex achterin!
    En dat allemaal voor minder dan 20 (twintig) euro!! Ongelooflijk!

    Opmerking


    • #3
      Mooi, en elke achtergrond informatie is voor een wandelaar wel prettig om te hebben als naslagwerk. Besteld!
      ik geef er hier (wegens NATUUR) ook een die maar weinige kennen.
      Planten en voornamelijk vogels in kaart gebracht.

      https://natuurgegevensprovincielimbu...P_ONDERACT.HTM

      Ze waren net weer opnieuw begonnen met inventariseren in 2020 en toen kwam corona hetgeen geen vogel is maar zich wel via de lucht verspreidt.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #4
        Ik mocht het boek twee weken geleden ontvangen. Inderdaad een heel waardevol boek.

        Opmerking

        Bezig...
        X