Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boek Josua de Grave & Valentijn Klotz in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Wat een geweldig leuk project!

    Een jaar of veertien geleden heb ik op uitnodiging van Koen Brams (toen directeur Jan van Eyck Academie) een paar dagen in prachtig weer door de stad gewandeld met Lilo Bauer. Deze in 1976 in Jena (DDR) geboren fotografe had bij de Jan van Eyck een soortgelijk project voorgesteld. Zij fotografeerde Maastricht op locaties die ook in de negentiende eeuw waren gefotografeerd. Het hele idee van 'toen en nu'-fotografie was toentertijd een idee van Dirk Lauwaert, een Belgische docent aan onder meer de Hogeschool Sint-Lucas in Brussel en frequent publicist over fotografie. Het idee heeft sindsdien ruim navolging gekregen, tot in fotoboekjes van dorpen en steden toe, die de veranderingen in het stadsbeeld van de laatste vijftig of honderd jaar vastleggen..

    Waar Lauwaert cum suis
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 9 mei 2020, 13:16. Reden: correctie naam Huygens

    Leave a comment:


  • Boek Josua de Grave & Valentijn Klotz in Maastricht

    Beste leden van het Forum,

    Ik ben druk geweest met het schrijven van een boek over twee tekenaars in Maastricht rond 1670. Het is bijna klaar, maar ik moet nog wachten (tja, corona) op tekeningen van een hoge resolutie. Het is daarom misschien een mooie gelegenheid om jullie vast te vragen om er eens een blik op te werpen en om wat tips.

    Het is te vinden op: https://scheelpj.home.xs4all.nl/Josua.html Daar een klikje om het te downloaden, het is in pdf-formaat. Ik heb wel het dringende verzoek om de link nog niet door te geven aan anderen, het boek is immers nog niet klaar. Als het af is, is het gratis te downloaden als e-book, de link volgt nog.

    Alvast bedankt,

    Peter
    Last edited by Peter Scheele; 8 mei 2020, 16:14.
Bezig...
X