Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2015

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    OK, die vissekop die heb ik en dat wazige huis heb ik vaker gezien maar ben mijn hersens daarover aan het pijnigen. Van de muren moet ik alleen die oude muur met bloemetjes nog vinden ik hoop via google view en het vliegtuig...
    Die vissenkop vond ik, althans daar gokte ik op, de aller moeilijkste uit de "Boe is dit"-serie.
    Als je die hebt gevonden vind ik dat héél knap

    Dat wazige huis heeft iedereen, maar dan werkelijk iedereen!, tig-keer gezien.
    Maar ja...... er is een verschil tussen zien en ZIEN!
    Ik ken uiteraard niet alle ruim 1600 leden van MO, maar bij mijn weten woont daar niemand van MO.

    Grappig dat Toller "die oude muur met bloemen" (ik neem aan vraag 2H) niet vindt...........
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Grappig dat Toller "die oude muur met bloemen" (ik neem aan vraag 2H) niet vindt...
      Kijk, dat is nu een rechtstreekse hint, Toller. Zou het kunnen zijn dat jij die prachtige muur mogelijk zelf al eens hebt gefotografeerd op je zwerftochten langs weinig bekende Maastrichtse locaties? In elk geval denk ik, dat ík hem ooit heb gezien op MO.

      Opmerking


      • #63
        Heb zojuist nog eens Google gebruikt, de vissekop is nu ook binnen... nu op zoek naar het huis en de oude muur met bloemetjes
        Logic will get you from A to Z,
        Imagination will get you everywhere !

        Opmerking


        • #64
          Ha, dat gaat de goede kant op. Ik ga niet winnen.

          Opmerking


          • #65
            Geacht quizmaster. Even over de vraag m.b.t. dat sportevenement. In de vraag schrijft U "ik". Dan dien ik U te vragen, heeft U verleden jaar deelgenomen aan dit evenement?

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
              Kijk, dat is nu een rechtstreekse hint, Toller. Zou het kunnen zijn dat jij die prachtige muur mogelijk zelf al eens hebt gefotografeerd op je zwerftochten langs weinig bekende Maastrichtse locaties? In elk geval denk ik, dat ík hem ooit heb gezien op MO.

              Jaja, ik heb zo'n kleine tweeduizend fotookes, dat is op zich al een queste...
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Geacht quizmaster. Even over de vraag m.b.t. dat sportevenement. In de vraag schrijft U "ik". Dan dien ik U te vragen, heeft U verleden jaar deelgenomen aan dit evenement?
                Ik kan natuurlijk niet verraden welk evenement het betreft, dat is een (gemakkelijk?) onderdeel van de vraag.
                Waarom ik gebruik maakte van de "ik" vorm i.p.v. "men" weet ik eigenlijk niet

                Ik kan iedereen evenwel verzekeren dat ik ook geen enkele ambitie heb of ooit heb gehad om deel te nemen aan dat evenement.
                Nog niet misschien......
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #68
                  Langzaam opbouwen dan maar. Je hebt nog een maand of negen. Ik denk wel dat mijn neefjes en nichtjes inschrijven. Die houden wel van zo'n feestje.

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Eindejaarsquiz 2015 is definitief klaarUiteindelijk hebben de meeste vragen en items het echter niet gehaald.
                    Niet op de laatste plaats, omdat ik mij tot doel heb gesteld om het merendeel van de antwoorden terug te vinden met het gebruik van het boerenverstand, google, wikipedia en/of Delpher.
                    Tja, maar wat als je de oplossing van een vraag op het internet vind, en het blijkt later een foute omschrijving? Ik heb 2g keurig een plaatsje gegeven op basis van een op het Net opgegeven specifieke locatie. Rijd ik vandaag als passagier mee over de 'ring' rond het centrum en zie daar de bewuste graffiti uit de verte op een heel andere locatie. Jammer, maar ik heb mijn antwoorden net ingeleverd...

                    Opmerking


                    • #70
                      Ik moet nog een aantal locaties bekijken voordat ik kan insturen, is er iemand die even helpt?
                      Kompleminte

                      Toller

                      Opmerking


                      • #71
                        Fietsje nodig?

                        Opmerking


                        • #72
                          Che Guevara controleer ik wel ter plekke..

                          Opmerking


                          • #73
                            Voor Che heb je geen fiets nodig. Dat is zelfs te ontraden......
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #74
                              Ben te voet op het terrein geweest. Met camouflagepak aan. Tientallen hebben mij gezien.


                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Voor Che heb je geen fiets nodig. Dat is zelfs te ontraden......

                                Dan maar te voet Pier.
                                Maar voor al dat loop- en zoekwerk zou Che eigenlijk best wel 2 punten mogen opleveren !
                                Mestreechter Geis mage beleve
                                en dat door te kinne geve.
                                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X