Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2015

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik begrijp alle verzoeken om meer tijd heel goed.
    Als deelnemer hikte ik ook steeds tegen de deadline aan.
    De komende 2,5 week is (gelukkig) een periode met veel feestdagen en hopelijk veel sociale contacten met familie, vrienden en kennissen.
    Dat je dan wel eens tijd te kort komt voor een quiz is feitelijk alleen maar een goed teken, toch?

    Zoals bij (bijna) alle competitieve wedstrijden en/of quizzen is er een tijdmaximum.
    Dat is een deel van het wedstrijdelement.
    Opzoeken kost (veel) tijd, maar door op de juiste wijze te zoeken bespaart men juist tijd.

    Tegen de afspraken in met het M.O.-bestuur heb ik de deadline al stiekem met één dag verlengd.
    Oorspronkelijk was de afspraak dat de antwoorden uiterlijk op 5 januari 2016 binnen moesten zijn.
    Mij leek Driekoningen echter een mooiere deadline.

    Daar zullen jullie het mee moeten doen........


    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #17
      Even voor de zekerheid: zijn de persoonsgegevens in vraag 5b correct? Dus 'Lambertus Roufs' (en bijvoorbeeld niet Routs), en de datum van geboorte c.q. -akte inderdaad 22 december 1894? En gaat het om een echt of om een fictief personage?
      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 20 december 2015, 17:49.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
        Even voor de zekerheid: zijn de persoonsgegevens in vraag 5b correct? Dus 'Lambertus Roufs' (en niet Routs), en de datum van geboorte c.q. -akte inderdaad 22 december 1894? En gaat het om een echt of om een fictief personage?
        Een hele goede vraag!
        Ik ben hier een beetje in de fout gegaan!

        De juiste personalia moeten zijn:
        Lambertus ROEFS,
        geboren op 22 december 1894!

        De geboortedatum klopt dus, maar de familienaam is inderdaad fout geschreven.
        ROEFS i.p.v. ROUFS


        Mijn welgeneemde excuses

        Goed opgemerkt
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #19
          En de Carnavalsvragen zijn beantwoord.

          Opmerking


          • #20
            Zou hij een van de voorlopers geweest zijn van de OPA-partij?


            Opmerking


            • #21
              Lieve help: voetbal, schrikdraadmuziek, gewichtige mannen die gezien hun kapsel en kleding nu minstens een paar decennia ouder zijn, een dame in blauw op sandalen: gooi het maar in mijn pet. Maar alles bijeen een mooie en gevarieerde quiz, waaraan ik al veel plezier heb beleefd! Gooi je erin, MO-ers, het lijkt veel erger dan het is. Elke dag een vraagje en je bent met Driekoningen gegarandeerd klaar!

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                Lieve help: (...) schrikdraadmuziek, (....) Gooi je erin, MO-ers, het lijkt veel erger dan het is. Elke dag een vraagje en je bent met Driekoningen gegarandeerd klaar!
                Hahaha.......

                "Schrikdraadmuziek"........ Ik vind het een zéér toepasselijke naam


                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #23
                  Eerste inzending al binnen

                  Volgens mij is nog nooit iemand zo snel geweest met het inzenden van de antwoorden.
                  Vanmiddag ontving ik al de eerste inzending
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #24
                    Even voor de duidelijkheid, Toller is nog niet begonnen, pas over twee dagen bij aanvang van de kerstvakantie,,
                    Kompleminte

                    Toller

                    Opmerking


                    • #25
                      Die ketelemeziek-vraag was zo opgelost. De rest probeer ik op parate kennis of intuïtie op te lossen. Het ontbreekt mij aan tijd om alles gedegen uit te zoeken. Er zijn ook mensen die moeten werken en geen vakantie hebben. Het is een fijne en mooi samengestelde quiz Pier . P.s. zijn er extra- extra bonuspunten te verdienen bij de muurvragen als ik de samenstelling van het voegmensel vermeld?

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        Die ketelemeziek-vraag was zo opgelost.
                        Je herkent direct de echte (moderne) carnavalisten op MO

                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur
                        De rest probeer ik op parate kennis of intuïtie op te lossen. Het ontbreekt mij aan tijd om alles gedegen uit te zoeken. Er zijn ook mensen die moeten werken en geen vakantie hebben. Het is een fijne en mooi samengestelde quiz Pier . P.s. zijn er extra- extra bonuspunten te verdienen bij de muurvragen als ik de samenstelling van het voegmensel vermeld?
                        Het zijn zware tijden voor ZZP'ers.
                        Ik begrijp het.

                        De extra- extra bonuspunten zijn alleen als je buiten de samenstelling van het voegsel ook nog de namen van de ontwerper, de bouwer en de voeger vermeldt.......

                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #27
                          Jeetjemineetje, Pier heeft vast een hond, want hoe komt hij anders aan al die muren? Vooralsnog drie 'onbekenden'...
                          Last edited by Ingrid M.H.Evers; 22 december 2015, 16:43. Reden: aanvulling

                          Opmerking


                          • #28
                            Kan ik een kopietje krijgen van de eerste inzending?

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Kan ik een kopietje krijgen van de eerste inzending?
                              Grapjas.............

                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                (...)
                                Het samenstellen van de quiz was een hele ervaring.
                                Vrijwel iedere dag zag of hoorde ik iets waarbij ik dacht "Dat is een leuk item voor de quiz. Dat moet ik opschrijven en onthouden".
                                Dat resulteerde uiteindelijk in een map op mijn laptop die genoeg materiaal bevat voor het schrijven van alle Eindejaarsquizzen tot 2025

                                Uiteindelijk hebben de meeste vragen en items het echter niet gehaald.
                                (...)
                                Een vraag die bij het samenstellen van de Eindejaarsquiz 2015, naar nu blijkt gelukkig!, gesneuveld is, was een vraag over (een bewerkte !!) versie van onderstaande advertentie.

                                De naam Vroom & Dreesman - en natuurlijk de vermeldde datum - was weggehaald en de vraag was van welke winkel deze advertentie was?



                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X