Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2015

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Rondom de Eindejaarsquiz 2015

    Nog 10 dagen!!!

    Beste lezers en leden van MestreechOnline,

    Over precies 10 dagen is het zo ver. Dan verschijnen de vragen van de inmiddels traditionele MestreechOnline Eindejaarsquiz weer op ons forum.
    Iedereen wordt uitgenodigd om deel te nemen aan deze quiz, al moet je je dan wel lid zijn van MestreechOnline.
    Nog geen lid?
    Wordt dan, zonder enige verdere verplichting, GRATIS lid en laat je dus snel registreren.

    Ook dit jaar zal het veel puzzelen en zoeken worden om de juiste antwoorden te vinden, al is het streven dat 80% van de vragen zonder al te veel moeite gevonden kan worden. Sommige antwoorden zullen wellicht moeilijk te vinden, maar dat mag natuurlijk ook wel bij de moeilijkste quiz van en over Maastricht.
    Als je beschikt over een gezond boerenverstand, kennis van de stad Maastricht en niet te vergeten google, wikipedia en wellicht Delpher kom je gegarandeerd tot alle antwoorden.

    Als hint kan ik alvast meegeven dat soms een antwoord van vraag X een hint is bij vraag Y en vice versa.
    Maar ook zonder die stille hints kom je wellicht tot een oplossing.

    Kortom, zondag 20 december 2015 is een dag om alvast naar uit te kijken op MestreechOnline !!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Aha, we zullen het onderste uit de kan halen Pier. Wellicht vinden wij de bodem. Ik heb al wat antwoorden verzameld. Wellicht geef jij de goede vragen hierbij.

    Opmerking


    • #3
      Nog 5 dagen.........

      De Eindejaarsquiz 2015 is klaar.
      D.w.z. als actuele ontwikkelingen cq artikelen in DDL niet plotseling roet in het eten gaan gooien.
      Afgelopen maandag, gisteren dus, stonden niet minder dan 2 artikelen prominent in DDL die over een onderwerp gingen dat ook in de Eindejaarsquiz terug komt cq kwam.
      Het blijft dus, tot het laatste moment, schaven aan de definitieve eindversie........

      Dus nog 5 dagen............

      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Professor Pieter Willems bijvoorbeeld?

        Opmerking


        • #5
          Niet zo vissen, Breur.

          Opmerking


          • #6
            De rustige herfst en het voor voorjaar zijn ideaal voor dit soort activiteiten. .

            Opmerking


            • #7
              Moet werken tot de 24e, dus drie dagen minder tijd voor het oplossen van de raadsels...
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #8
                Eindejaarsquiz 2015 is definitief klaar

                Vanmiddag heb ik, na 10 maanden, de definitieve versie van de Eindejaarsquiz 2015 afgesloten.
                Klaar!
                Vanaf morgen, 20 december 2015, staat de Eindejaarsquiz 2015 online op MestreechOnline met een link naar een .PDF-file.
                Wellicht is het handig om dit document uit te printen, maar het hoeft zeker niet!

                Het samenstellen van de quiz was een hele ervaring.
                Vrijwel iedere dag zag of hoorde ik iets waarbij ik dacht "Dat is een leuk item voor de quiz. Dat moet ik opschrijven en onthouden".
                Dat resulteerde uiteindelijk in een map op mijn laptop die genoeg materiaal bevat voor het schrijven van alle Eindejaarsquizzen tot 2025

                Uiteindelijk hebben de meeste vragen en items het echter niet gehaald.
                Niet op de laatste plaats, omdat ik mij tot doel heb gesteld om het merendeel van de antwoorden terug te vinden met het gebruik van het boerenverstand, google, wikipedia en/of Delpher.
                Alle vragen kunnen, volgens mij, beantwoord worden zonder een bezoek aan de bibliotheek, het RHCL en/of het raadplegen van vakliteratuur.
                Natuurlijk is een bezoek aan de bibliotheek of het het raadplegen van (vak)literatuur een prima idee, maar direct nodig is het niet.

                In totaal zijn 70 punten te behalen.
                Voor alle (sub)vragen krijg je één punt, tenzij erbij staat dat een goed antwoord 2 punten oplevert. Dat zijn natuurlijk de iets moeilijkere vragen, althans de vragen waarvan ik verwacht dat ze (iets) moeilijker te vinden zijn. Maar wellicht vergis ik mij daarin.
                Na maanden van schrijven, schaven rond en herformuleren van de vragen houd ik er rekening mee dat ik de moeilijkheidsgraad wellicht anders inschat dan hij is.
                Vraag 6 levert zelfs 3 punten op. Dat is een vraag voor de echte puzzelaars.

                De antwoorden kunnen t/m Driekoningen, 6 januari 2016, worden ingestuurd naar eindejaarsquiz@hotmail.com
                Het meest handig zou zijn als de antwoorden in een Word-document worden aangeleverd.

                Last edited by Pier; 20 december 2015, 00:24.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                  Eindejaarsquiz 2015 is definitief klaar

                  Vanmiddag heb ik, na 10 maanden, de definitieve versie van de Eindejaarsquiz 2015 afgesloten.
                  Klaar!
                  Vanaf morgen, 20 december 2015, staat de Eindejaarsquiz 2015 online op MestreechOnline met een link naar een .PDF-file.
                  Geweldig Pier dat de definitieve versie klaar is !

                  Als alles goed is en jouw informatie klopt, dan kan ik over ca. 20 minuten aan de Eindejaarsquiz 2015 beginnen.

                  Ik ben zeer benieuwd naar de politieke - en de overige onderwerpen.
                  Dus ik zit 'op hete kolen' en kan bijna niet wachten.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • #10
                    Nou Wigo,

                    Ga je gang!

                    De quiz staat online in de topic "Eindejaarsquiz 2015 - De vragen"
                    Kijk maar HIER.

                    Ik wens jou en alle andere deelnemers héél veel succes,

                    Pier
                    Last edited by Pier; 20 december 2015, 00:18.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      Wow, Pier, geweldig! Ik heb net als Wigo enige ervaring met deze quiz, dus ik weet hoeveel tijd en denkwerk erin is gaan zitten. Alsof je niet nog een boel andere dingen te doen had dit jaar. Hartelijk dank en Chapeau!

                      Opmerking


                      • #12
                        Beste Pier,

                        Graag sluit ik aan bij de woorden van Ingrid; Wat een werk en tijd heb je aan de Eindejaarsquiz 2015 gespendeerd !

                        Dus ook van mij een welgemeend Merci en Chapeau.

                        Maar ik heb even snel de vragen doorgenomen en denk dat ik meer tijd nodig heb.
                        Misschien hebben anderen dat ook, zou dat kunnen ?

                        Bij voorbaat dank voor jouw reactie en tevens ook voor het 'héél veel succes', want dat hebben wij zeer zeker wel nodig.
                        Mestreechter Geis mage beleve
                        en dat door te kinne geve.
                        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                        Opmerking


                        • #13
                          Het lijkt hier wel een beurtzang, want ik ben het weer met Wigo eens: iets meer tijd zou prettig zijn. Dit seizoen zit altijd vol familie, bezoek en feestelijke gebeurtenissen en verplichtingen. Ik heb dan aanmerkelijk minder tijd dan de rest van het jaar. Maar ja, de quiz-master beslist!

                          Opmerking


                          • #14
                            Héhé, begonnen bij vraag 12 en de kop is eraf!

                            Opmerking


                            • #15
                              Klaar! Met printen.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X