Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2015

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Lieve help: voetbal, schrikdraadmuziek, gewichtige mannen die gezien hun kapsel en kleding nu minstens een paar decennia ouder zijn, een dame in blauw op sandalen: gooi het maar in mijn pet. Maar alles bijeen een mooie en gevarieerde quiz, waaraan ik al veel plezier heb beleefd! Gooi je erin, MO-ers, het lijkt veel erger dan het is. Elke dag een vraagje en je bent met Driekoningen gegarandeerd klaar!

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Zou hij een van de voorlopers geweest zijn van de OPA-partij?


    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    En de Carnavalsvragen zijn beantwoord.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
    Even voor de zekerheid: zijn de persoonsgegevens in vraag 5b correct? Dus 'Lambertus Roufs' (en niet Routs), en de datum van geboorte c.q. -akte inderdaad 22 december 1894? En gaat het om een echt of om een fictief personage?
    Een hele goede vraag!
    Ik ben hier een beetje in de fout gegaan!

    De juiste personalia moeten zijn:
    Lambertus ROEFS,
    geboren op 22 december 1894!

    De geboortedatum klopt dus, maar de familienaam is inderdaad fout geschreven.
    ROEFS i.p.v. ROUFS


    Mijn welgeneemde excuses

    Goed opgemerkt

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Even voor de zekerheid: zijn de persoonsgegevens in vraag 5b correct? Dus 'Lambertus Roufs' (en bijvoorbeeld niet Routs), en de datum van geboorte c.q. -akte inderdaad 22 december 1894? En gaat het om een echt of om een fictief personage?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 20 december 2015, 17:49.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Ik begrijp alle verzoeken om meer tijd heel goed.
    Als deelnemer hikte ik ook steeds tegen de deadline aan.
    De komende 2,5 week is (gelukkig) een periode met veel feestdagen en hopelijk veel sociale contacten met familie, vrienden en kennissen.
    Dat je dan wel eens tijd te kort komt voor een quiz is feitelijk alleen maar een goed teken, toch?

    Zoals bij (bijna) alle competitieve wedstrijden en/of quizzen is er een tijdmaximum.
    Dat is een deel van het wedstrijdelement.
    Opzoeken kost (veel) tijd, maar door op de juiste wijze te zoeken bespaart men juist tijd.

    Tegen de afspraken in met het M.O.-bestuur heb ik de deadline al stiekem met één dag verlengd.
    Oorspronkelijk was de afspraak dat de antwoorden uiterlijk op 5 januari 2016 binnen moesten zijn.
    Mij leek Driekoningen echter een mooiere deadline.

    Daar zullen jullie het mee moeten doen........


    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Klaar! Met printen.

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Héhé, begonnen bij vraag 12 en de kop is eraf!

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Het lijkt hier wel een beurtzang, want ik ben het weer met Wigo eens: iets meer tijd zou prettig zijn. Dit seizoen zit altijd vol familie, bezoek en feestelijke gebeurtenissen en verplichtingen. Ik heb dan aanmerkelijk minder tijd dan de rest van het jaar. Maar ja, de quiz-master beslist!

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Beste Pier,

    Graag sluit ik aan bij de woorden van Ingrid; Wat een werk en tijd heb je aan de Eindejaarsquiz 2015 gespendeerd !

    Dus ook van mij een welgemeend Merci en Chapeau.

    Maar ik heb even snel de vragen doorgenomen en denk dat ik meer tijd nodig heb.
    Misschien hebben anderen dat ook, zou dat kunnen ?

    Bij voorbaat dank voor jouw reactie en tevens ook voor het 'héél veel succes', want dat hebben wij zeer zeker wel nodig.

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Wow, Pier, geweldig! Ik heb net als Wigo enige ervaring met deze quiz, dus ik weet hoeveel tijd en denkwerk erin is gaan zitten. Alsof je niet nog een boel andere dingen te doen had dit jaar. Hartelijk dank en Chapeau!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Nou Wigo,

    Ga je gang!

    De quiz staat online in de topic "Eindejaarsquiz 2015 - De vragen"
    Kijk maar HIER.

    Ik wens jou en alle andere deelnemers héél veel succes,

    Pier
    Last edited by Pier; 19 december 2015, 23:18.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Eindejaarsquiz 2015 is definitief klaar

    Vanmiddag heb ik, na 10 maanden, de definitieve versie van de Eindejaarsquiz 2015 afgesloten.
    Klaar!
    Vanaf morgen, 20 december 2015, staat de Eindejaarsquiz 2015 online op MestreechOnline met een link naar een .PDF-file.
    Geweldig Pier dat de definitieve versie klaar is !

    Als alles goed is en jouw informatie klopt, dan kan ik over ca. 20 minuten aan de Eindejaarsquiz 2015 beginnen.

    Ik ben zeer benieuwd naar de politieke - en de overige onderwerpen.
    Dus ik zit 'op hete kolen' en kan bijna niet wachten.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Eindejaarsquiz 2015 is definitief klaar

    Vanmiddag heb ik, na 10 maanden, de definitieve versie van de Eindejaarsquiz 2015 afgesloten.
    Klaar!
    Vanaf morgen, 20 december 2015, staat de Eindejaarsquiz 2015 online op MestreechOnline met een link naar een .PDF-file.
    Wellicht is het handig om dit document uit te printen, maar het hoeft zeker niet!

    Het samenstellen van de quiz was een hele ervaring.
    Vrijwel iedere dag zag of hoorde ik iets waarbij ik dacht "Dat is een leuk item voor de quiz. Dat moet ik opschrijven en onthouden".
    Dat resulteerde uiteindelijk in een map op mijn laptop die genoeg materiaal bevat voor het schrijven van alle Eindejaarsquizzen tot 2025

    Uiteindelijk hebben de meeste vragen en items het echter niet gehaald.
    Niet op de laatste plaats, omdat ik mij tot doel heb gesteld om het merendeel van de antwoorden terug te vinden met het gebruik van het boerenverstand, google, wikipedia en/of Delpher.
    Alle vragen kunnen, volgens mij, beantwoord worden zonder een bezoek aan de bibliotheek, het RHCL en/of het raadplegen van vakliteratuur.
    Natuurlijk is een bezoek aan de bibliotheek of het het raadplegen van (vak)literatuur een prima idee, maar direct nodig is het niet.

    In totaal zijn 70 punten te behalen.
    Voor alle (sub)vragen krijg je één punt, tenzij erbij staat dat een goed antwoord 2 punten oplevert. Dat zijn natuurlijk de iets moeilijkere vragen, althans de vragen waarvan ik verwacht dat ze (iets) moeilijker te vinden zijn. Maar wellicht vergis ik mij daarin.
    Na maanden van schrijven, schaven rond en herformuleren van de vragen houd ik er rekening mee dat ik de moeilijkheidsgraad wellicht anders inschat dan hij is.
    Vraag 6 levert zelfs 3 punten op. Dat is een vraag voor de echte puzzelaars.

    De antwoorden kunnen t/m Driekoningen, 6 januari 2016, worden ingestuurd naar eindejaarsquiz@hotmail.com
    Het meest handig zou zijn als de antwoorden in een Word-document worden aangeleverd.

    Last edited by Pier; 19 december 2015, 23:24.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Moet werken tot de 24e, dus drie dagen minder tijd voor het oplossen van de raadsels...

    Leave a comment:

Bezig...
X