Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Die slaan zich moedig door de krat triple heen. Heb ik geen medelijden mee, hoor.

    daar gaat ons prijzengeld
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #77
      wij kunnen nog altijd het statiegeld innen, Rubke. Ik denk dat de heren nu uitgeteld zijn.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #78
        Als penningmeester ben je nooit uitgeteld Haas. Nu de gemeente meer financieel op eigen poten dient te staan, zegt een ooilijke minister gewoon om leuke dingen te schrappen in de stad b.v. de bibliotheek of de gemeentelijke belastingen maar te verhogen. Noemen ze dat niet de tering naar de nering zetten? Of is hier sprake van een zeer kort door de bocht redenatie en het badineren van problemen? Maar laten we het luchtig houden zoals op de Lichtenberg onder de rook van een vuilverbrander () . De vastelaovend nadert letterlijk en figuurlijk. Pier zal er als fervent liefhebber van, nog wel enkele woorden aan besteden. Aan wat is de vraag ...

        Opmerking


        • #79
          Nog even een langskomende oplossing. Gepubliceerd op 30 augustus 2013. Ruud Edding:

          Opmerking


          • #80
            Een klein tipje: De kazemat diende als opslagruimte en gaf toegang tot de ringgalerij waar ongeveer 1000 soldaten in konden worden onder gebracht. VRAAGJE: wie opende in 1966 het provinciale verbindingscentrum van de BB?
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              (...) schrappen van b.v. de bibliotheek (...) of de gemeentelijke belastingen maar te verhogen. Noemen ze dat niet de tering naar de nering zetten?
              De nering zal daarna snel gedaan zijn. Zonder bibliotheek geen mogelijkheid om zich tijdens of na de middelbare-schooltijd te informeren en geen bronnen voor nieuwe kennisontwikkeling door het schrijven van nieuwe boeken. In tegenstelling tot wat vaak te pas of te onpas wordt beweerd, staat niet 'alles' op Internet en het zal er ook nooit op komen, al was het maar vanwege auteursrechten of door de reeds aangekondigde overbelasting van het 'Net. En dus zal de (tanende) Nederlandse kennismaatschappij die het kabinet vanwege de economie terecht blijft nastreven, bij het door de minister kennelijk aan gemeenten voorgestelde 'schrappen van de bibliotheek' wel helemaal in het verschiet verdwijnen. Het zal ook de ontwikkeling van onze toekomstige politici niet ten goede komen. Wat je noemt: het paard achter de wagen spannen.

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Een klein tipje: De kazemat diende als opslagruimte en gaf toegang tot de ringgalerij waar ongeveer 1000 soldaten in konden worden onder gebracht. VRAAGJE: wie opende in 1966 het provinciale verbindingscentrum van de BB?

                Na een langdurige 'speurtocht' kom ik uit op: Gouverneur Charles van Rooy.

                P.S. Telt deze vraag ook mee in de uitslag van de Eindejaarsquiz 2104 ?
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #83
                  Nee Wigo hij telt niet meer mee, maar dat had een van de moeilijkere kunnen zijn. Hij werd door zijn eigen partij ten val gebracht
                  Kompleminte

                  Toller

                  Opmerking


                  • #84
                    Laat mij nu denken dat de antwoorden van de eindejaarsquis op 20 januari op MO zouden staan!
                    Hoe kom ik aan die wijsheid?
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • #85
                      Verkeerde bril op de neus gehad? Gebeurt mij ook wel eens.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X