Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Pieren komen pas in het donker bovengronds. En zo geschiedde! Bedaaaank.

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
      Proef ik enige onvrede, was het dan zo moeilijk?
      In het begin ja naderhand kreeg ik van de jury alle medewerking m.b.t...............................HINTS!
      En toen werd het een fluitje van een cent, dankzij de hints.
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
        Sjiek dat er toch al de nodige inzendingen zijn !
        Maar waar blijft onze Pier met zijn antwoorden en de politieke uitspraken ?
        Nou, zoals bovenstaand al aangegeven heeft Pier tot in de diepste spelonken gezocht naar uitspraken.
        Ik heb, snel gerekend, 6 uur naar verkiezingspraat liggen luisteren, maar heb niets, nada, niënte gevonden!!!

        Uiteindelijk heb ik maar wat in het wilde weg gegokt.
        a) Maastricht verdient toppolitici.----- Lijkt mij een echte VVD uitspraak, dus John Aarts
        b) Het zou om de inhoud moeten gaan en niet om de oppositie en coalitie - Lijkt mij een uitspraak van een gefrustreerde oppositiepartij, dus het CDA i.c. Vivianne Heijnen
        c) Maar er zijn ook heel veel dingen die wij miskleunen --- Dat kan maar één partij zijn! D66 en dus Mieke Damsma
        d) Bij mij zit iets in de genen ---- Logisch! Dat moet Jan Hoen zijn. Sinds1970 in de politiek, toch?
        e) Wij spitten ----- Altijd aan het spitten is er maar één. Dus Kitty Nuyts.

        Als ik één van deze vragen goed heb, dan is dat......... nou ja.... kennis zullen we maar zeggen.....

        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          ....
          Als ik één van deze vragen goed heb, dan is dat......... nou ja.... kennis zullen we maar zeggen.....
          Bij mijn weten en zoals ik kan inschatten heb je inderdaad één vraag goed Pier.
          Hiermee bewijs je, zoals je zelf schrijft, ... jouw kennis !
          Maar, ik kan het ook mis hebben, de uiteindelijke goedkeuring en uitslag is aan ... de twee quizmasters.

          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • #65
            Jullie inzendingen (huiswerk) zijn in goede orde gearriveerd ter secretarie van MO. Toller en de secretaris zullen zonder onderscheid des persoons coulant doch rechtvaardig jureren. Bedankt voor de deelname.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              (...) Toller en de secretaris zullen zonder onderscheid des persoons coulant doch rechtvaardig jureren. Bedankt voor de deelname.
              Hier hebben we natuurlijk alle vertrouwen in, maar komen de juiste antwoorden ook op MO te staan?


              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                Hier hebben we natuurlijk alle vertrouwen in, maar komen de juiste antwoorden ook op MO te staan?


                Wij zijn hartstikke eerlijk, na de prijsuitreiking kunnen jullie ze uiteraard hier terugvinden
                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • #68
                  Aan jullie eerlijkheid twijfelen wij absoluut niet !
                  Immers het vertrouwen in de twee quizmasters 'zit wel snor'.
                  Maar waarom moeten wij zo lang wachten op de juiste antwoorden ?
                  Er wordt toch niet gevraagd naar de uitslag ergo naar de eindklassering in 'de top tien'.
                  Misschien kunnen/willen jullie e.e.a. nog eens (her)overwegen.
                  Bij voorbaat onze dank hiervoor.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • #69
                    Simpel: wij moeten nog fysiek overleggen over enkele wat "vage" antwoorden gegeven door sommige inzenders. We hebben zelfs antwoorden gekregen die niet gevraagd werden. Een enkele snoodaard heeft zelfs een vraag aangepast. Overigens dienen wij taalfouten mee te laten wegen? Wat denken jullie? Het is altijd handig wat vragen terug te spelen naar vragers. . Een tipje van de sluier: het wapenschild in de St. Janskerk heeft niemand herkend. De politieke vraag is door iemand 100% correct beantwoord. De locatie van het schilderij met Dhr. Regout erop afgebeeld heeft niemand exact aangegeven... Het wordt dus spannend.

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      (..) De politieke vraag is door iemand 100% correct beantwoord. (...).
                      Dan denk ik dat de winnaar al bekend is....
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #71
                        Anderzijds werd de tweede "boe was dat" - De voormalige Gemeentelijke H.B.S. aan de Helmstraat - ook maar door 1 deelnemer herkend. En die stortbaktrekkerhangers gaven ook veel problemen, evenals die grafkistdekselschroef. Sommigen weten ook niet het verschil tussen een kerkhof en een begraafplaats! Kortom: blijft enerverend.

                        Opmerking


                        • #72
                          En over Théodore Weustenraad kan een discussie gevoerd worden! Men publiceert anoniem in eerste instantie als WS met de titel De Persessie van Scherpenheuvel. Lou Spronck geeft de titel mee: De Percessie vaan Sjerpenheuvel. Hans Derks noemt de uitgave ook De Percessie vaan Sjerpenheuvel. Het oorspronkelijke gedicht is getiteld: "De Percessie van Mastreeg nao Scherpenheuvel'. Subtiele verschillen, maar toch. Ik vermoed dat de jury hier ruimhartig mee zal omgaan.

                          Opmerking


                          • #73
                            Een ware beproeving voor de juryleden, zo begrijp ik!

                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #74
                              Die slaan zich moedig door de krat triple heen. Heb ik geen medelijden mee, hoor.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #75
                                Geholpen door enkele bakkies en onder het genot van heerlijke puddingbroodjes heeft de jury gedelibereerd en afwisselend hebben de juryleden gespeeld als pleitbezorger. Dit alles onder het toezicht van twee getuigen die belast werden met een zwijgplicht. 25 januari zal - als het weer tenminste geen roet in het eten gooit - de uitslag bekend gemaakt worden. De inzenders worden nog via p-mail op de hoogte gebracht van plaats en tijdstip. De juiste antwoorden op de quiz zullen pas gepubliceerd worden na de prijsuitreiking.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X