Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Alles rondom de MestreechOnline eindejaarsquiz 2011

Sluiten
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
    Wanneer maak je nu de uitslag bekend Wigo ?
    Laten we Wigo even een dagje de tijd geven, Koeleköpke. Of ben je al zo zeker van de overwinning? Ik ben bang dat ik mijn prestatie van vorig jaar (9e t/m 11e plaats) niet zal kunnen evenaren; ik heb zeker 5 vragen niet kunnen beantwoorden en nog een aantal vragen puur op de gok gedaan. Zelfs de architectuurvraag wist ik niet...

    Komplimenten dus voor Wigo. Het moet een helse klus zijn geweest om die quiz in mekaar te zetten - en nu om de boel na te kijken. Sterkte! Het kaf wordt van het koren gescheiden.
    Last edited by Toller; 16 december 2014, 15:51.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
      Was er iemand die het gedicht gevonden had?
      Nee, Dorus er was niemand die het gedichtje had gevonden.
      Wel vreemd overigens, want er waren wel deelnemers die het boek wisten te vermelden.
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • Stond het in een boek van J. Boesten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Laten we Wigo even een dagje de tijd geven, Koeleköpke. Of ben je al zo zeker van de overwinning? Ik ben bang dat ik mijn prestatie van vorig jaar (9e t/m 11e plaats) niet zal kunnen evenaren; ik heb zeker 5 vragen niet kunnen beantwoorden en nog een aantal vragen puur op de gok gedaan. Zelfs de architectuurvraag wist ik niet...

          Komplimenten dus voor Wigo. Het moet een helse klus zijn geweest om die quiz in mekaar te zetten - en nu om de boel na te kijken. Sterkte! Het kaf wordt van het koren gescheiden.
          Merci El Loco voor het gunnen van de tijd, voor de complimenten en voor de sterkte bij het nakijken.

          Bij onderwerp 15, de interieurfoto, heb ik even jou gedacht.
          Immers er waren onderwerpen 'voor elk wat wils' en specialiteiten !
          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • Voor elk wat wils.. wat zat er dan voor mij in?

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
              Stond het in een boek van J. Boesten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
              Hoi Dorus, of het in een boek van J. Boesten staat, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
              Als je J. Boetsen bedoelt, dan zal ik het hem binnenkort eens vragen.
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                er waren wel deelnemers die het boek wisten te vermelden.
                Ik ben er speciaal voor naar de bibliotheek geweest, maar heb het gedichtje niet gevonden. Was kennelijk te geboeid door de bijzondere foto's. Het boek was geschreven door ene Frijns. Als Dorus het Silhouetje over Limmel bedoelt (Boetsen/Jenniskens): daar heb ik het ook niet in gevonden. Maar ja, ik heb kennelijk niet altijd mijn ogen open.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                  Ik ben er speciaal voor naar de bibliotheek geweest, maar heb het gedichtje niet gevonden. Was kennelijk te geboeid door de bijzondere foto's. Het boek was geschreven door ene Frijns. Als Dorus het Silhouetje over Limmel bedoelt (Boetsen/Jenniskens): daar heb ik het ook niet in gevonden. Maar ja, ik heb kennelijk niet altijd mijn ogen open.
                  Merci Clio

                  Ben blij dat je het aanhaalt en zoals ik al zei: Daar kan men het boek(je) zo inzien en/of lenen.
                  Op bladzijde 39 helemaal bovenaan staat het gezegde/gedicht !

                  Maar als men in de bibliotheek is, dan is men al snel afgeleid door alles wat er te zien en te vinden is.

                  In het boekje uit de reeks Silhouet nummer 51 'Limmel' staat er niets over.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • Voor mij was het de eerste keer dat ik meedeed dus ik kan niet oordelen over voorgaande jaren, maar ik vond dit wel heel knap in elkaar gezet. Heel gevarieerd, complimenten voor Wigo die hier ontzettend veel tijd in moet hebben gestoken!

                    Opmerking


                    • Super gedaan Wigo!
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • Ik ook, en bij de Bovenste Plank was iemand me voor geweest!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • Ik heb de eindejaarsquiz de eerste dag dat hij online was gemaakt. Wat mij opviel was dat Wigo had gezorgd voor een goede variatie aan onderwerpen. Inderdaad voor ieder wat wils.
                          Ook ik heb het gedichtje niet kunnen vinden. Wel vond ik het boek bij een antiquariaat, maar het exemplaar was reeds verkocht.
                          Tevens een bravo voor alle deelnemers. De forumleden die er geen tijd voor hadden of met andere dingen bezig waren, kunnen volgend jaar wellicht een nieuwe poging doen om deel te nemen.
                          Zelf zal ik dan een geduchte tegenstander zijn en niet schromen alle internetkennis en andere technieken te gebruiken om het anderen moeilijk te maken. Wigo bedankt.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
                            Wanneer maak je nu de uitslag bekend Wigo ?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                            Het zijn 'iets meer' dan tien vragen en mede daarom wil ik best aan eind januari denken als inzendtermijn.
                            Alleen, dan wordt de feestelijke uitreiking iets voor ná de Carnaval.
                            Iemand problemen hiermee ?
                            Nee, daar had niemand problemen mee. Dus doe het kalm aan Wigo. Als oud-docent weet ik hoeveel tijd gaat zitten in het nazien van de 'proefwerken', zeker als de opgave goeddeels bestond uit 'open vragen'.

                            Bovendien: je hebt naast de quiz ook nog wat andere dingen op je kap die met meer of evenveel recht je tijd vragen. Dus laat ons maar een week of wat sudderen. Zaterdag 25 februari (of zoiets) is vroeg genoeg!
                            Last edited by Clio; 29 januari 2012, 12:49.

                            Opmerking


                            • Wigo ontzetend bedankt ik vond het super enkel al het meedoen was ik dagen zoet mee.
                              Je hebt veel aandacht gegeven aan de quiz, prachtig dat niemand de laatste vraag goed had, of is het eerder toevallig?
                              Van harte hoop ik dat je er ook plezier mee hebt beleefd ondanks het super veel werk.
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • Het boek doorbladeren op de computer was in elk geval géén doen
                                en hier hebben ze dat niet in de bieb. Discriminatie!
                                Voor de nieuwe deelnemers... de oude quizzen staan er nog allemaal op, dus wat let jullie?
                                Don't PRESS me....

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X