Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vragen en opmerkingen eindejaarsquiz 2009

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
    Bij het Ex Aequo onderwerp staan twee afbeeldingen. De vraag luidt echter of we iets kunnen vertellen over de afbeelding. Ik zeg het maar even.. ik neem aan dat degene die over beide iets weet te melden, meer kansen maakt?
    Hoe meer je kunt vertellen, des te meer kansen.
    Daarbij zouden jullie blij moeten zijn, dat alles traceerbaar is via het wereld wijde web.
    Denk nog maar eens terug aan de Ex Aequo vraag van vorig jaar, die olijfje ons voorschotelde..... .
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #32
      Achteraf WIST ik die tenminste, maar een uur te laat!!
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #33
        Nou beste mensen, een beetje rustig aan a.u.b..
        Ik kan de enorme toestroom aan antwoorden op de eindejaarsquiz 2009 nauwelijks bijbenen.
        Dat zal nachtwerk worden :( .
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #34
          Dat nachtwerk zal wel meevallen. Sjef is altijd vroeg op...
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
            Sjef is altijd vroeg op...
            Dat is juist; elke ochtend om half zes sta ik op; Frisch & Munter, zoals onze oosterburen zeggen.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
              Het Limburgs Museum te Venlo is zo vriendelijk geweest om haar webpagina te vernieuwen. Een beetje te vriendelijk, in mijn ogen. Heel veel informatie is gewoonweg niet meer on-line te raadplegen.
              Ik heb dat eens nagevraagd Sjef en ik kreeg 21 december dit antwoord:

              Geachte mevrouw Evers,
              de collectieonderdelen op de website worden de komende tijd volgende principes van de nieuwe website ingevuld en verder uitgebouwd. De gegevens waar u aan refereert zijn in de huidige website dan ook niet terug te vinden.
              Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
              Met vriendelijke groet,
              Ad van Pinxteren
              conservator collecties

              Ik kan niet zeggen dat het er vÊÊl duidelijker op is geworden, maar je hebt gelijk: die Maastrichtse (en andere?) bestanden zijn niet meer te vinden. Veel van dat Maastrichtse materiaal kwam volgens mij van het (R)HCL dat het zelf niet op de site had staan. Of een daar veranderd beleid meespeelt in deze zaak?

              Opmerking


              • #37
                Bedankt voor het inwinnen van de informatie, Ingrid.
                Maar ik persoonlijk blijf het jammer vinden, dat essentiÃĢle gegevens omtrent de historie (Maastricht, Venlo, of welke regio in Limburg dan ook), die voorheen openbaar waren te raadplegen via de webpagina van het Limburgs Museum, nu opeens spoorloos verdwenen zijn.
                Op die manier wakker je de interesse in de geschiedenis van stad en streek al zeker niet aan.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  Yes, tweede foto is te vinden op het net! Rest mij u verder sterkte te wensen!
                  Na drie dagen zoeken geef ik het op. Weet elletje echt zeker dat ze precies dezelfde afbeeldingen heeft gevonden? Ik ben echt hÊÊl, hÊÊl benieuwd met welke zoektermen dan in hemelsnaam.. ik heb werkelijk ÃĄlles al geprobeerd.
                  Don't PRESS me....

                  Opmerking


                  • #39
                    Net zoals Olijfje geef ik geen enkele aanwijzing prijs!
                    Je zult het echt zelf moeten zoeken!
                    Wens je wel heel veel succes!!
                    En nog voor 2010, heel veel geluk, liefde en gezondheid!!
                    Punneke, Elletje!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #40
                      Ik wens jou hetzelfde toe en bovendien heel veel zilverkleurige stoffers en blikken met lelijke libelmotiefjes. :(
                      Ik ben niet jaloers hoor...
                      Last edited by elvis; 2 januari 2010, 19:26.
                      Don't PRESS me....

                      Opmerking


                      • #41
                        't Lukt je wel, je hebt nog 4 dagen!
                        Denk je dat ik er van uit ga dat ik het allemaal goed heb?
                        Succes!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #42
                          Nou, ik geef het bij deze ook op.
                          Ik denk namelijk dat ik niet voor de Ex Aequo vraag in aanmerking kom, simpelweg omdat ik ÊÊn vraag (vraag 8 ) niet vind.
                          De andere vragen waren, achteraf gezien, relatief eenvoudig te vinden.
                          Nu ik er echter vanuit ga dat iedereen ze dus wel heeft gevonden, hoef ik mij niet druk te maken om de Ex Aequo vraag.
                          Ik zal de zesde mijn antwoorden op de bus doen.
                          Misschien word ik niet laatste...lol
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #43
                            Sjef, ik heb net mijn antwoorden via p-mail verstuurd, maar krijg geen bevestiging? Heb je ze ontvangen? Graag antwoord!!
                            Elletje
                            Last edited by elletje; 2 januari 2010, 21:56.
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                              Sjef, ik heb net mijn antwoorden via p-mail verstuurd, maar krijg geen bevestiging?
                              Heb je ze ontvangen?
                              Graag antwoord!!
                              Elletje
                              Je krijgt nooit een bevestiging.
                              Maar ik heb de antwoorden in goede orde ontvangen; bedankt.
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking


                              • #45
                                Kampioen Net-zoeker!

                                Tja, dat staat dan ineens nonchalant in een andere discussie (kruitopslag): 'een reservekopie vond ik nog ...', en dan volgt een zoveelste, voor normale mensen onvindbare website (http://www.globalxs.nl/home/h/hphhwi...1500/alook.htm.). Mijn conclusie is dat SJEF echt onze kampioen Net-zoeker is. Maar ik ben wel benieuwd wie hem gaat evenaren...

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X