Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vragen en opmerkingen eindejaarsquiz 2009

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Vragen en opmerkingen eindejaarsquiz 2009

    Beste forumbezoekers en -leden van MestreechOnline.
    Als winnaar van de eindejaarsquiz 2008 ben ik dus weer aan de beurt om 10 pittige, maar evenzeer afwisselende vragen te gaan samenstellen voor de alras naderende datum, waarop de eindejaarsquiz 2009 geprestenteerd zal gaan worden.

    Jullie hebben het me niet makkelijk gemaakt, door al jullie vraagstellingen; met name in de nieuwe rubriek 'U zoekt; wij vinden'.
    Een rubriek die notabene door mijzelf is ingesteld (meer structuur in het geheel etc.).

    Over de prijzen kan ik al het volgende verklappen.
    Ik heb een aantal zeer interessante boeken over Maastricht in de aanbieding; boeken die ik dubbel heb in mijn collectie.
    Koop de komende periode dus geen boeken meer; vooral niet via het antiquariaat.
    Wie weet, behoort u tot een van de drie prijswinnaars en bevindt het boek zich in ĂŠĂŠn van boekenpakketten.
    Daarnaast krijgen de eerste drie prijwinnaars nog een afbeelding op A3 formaat; maar wat het voorstelt blijft nog een verrassing.

    Over prijzen gesproken.
    In het voorjaar van 2009 heb ik via de afdeling Public Relations van de gemeente Maastricht gevraagd of zij drie leuke zaken hadden die als prijs konden dienen voor de drie prijswinnaars van de MestreechOnline eindejaarsquiz 2009.
    Na de invoering van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl in het begin van 2009 zijn er ook de nodige nieuwe 'gadgets' ontworpen en aangeschaft door de gemeente Maastricht.

    http://www.mestreechonline.nl/forum/...read.php?t=735 .

    Na moeizaam onderhandelen werd mij het volgende aangeboden: ĂŠĂŠn rol bierviltjes met daarop het nieuwe logo; te verdelen onder de drie prijswinnaars.
    Ik vond dat eerlijk gezegd zo beneden de maat, dat ik er vriendelijk voor bedankt heb.
    Niet dat ik een of andere legpenning van (edel)metaal verwachtte; maar ĂŠĂŠn rol bierviltjes voor drie prijswinnaars?
    Nee, dank je, gemeente Maastricht!
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    De quiz zal kerstnacht 24 december 2009 het licht zien.
    Dan krijgt iedereen twee weken de tijd om te zoeken en de antwoorden te noteren en te verzenden.
    Sluitingsdatum zal dus zijn: de nacht van 7 januari 2010.
    Nadere gegevens volgen te zijner tijd.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Het Limburgs Museum te Venlo is zo vriendelijk geweest om haar webpagina te vernieuwen.
      Een beetje te vriendelijk, in mijn ogen.
      Heel veel informatie is gewoonweg niet meer on-line te raadplegen.
      Daardoor kan ik twee vragen voor de naderende Eindejaarsquiz 2009 niet meer stellen en zal dus op zoek moeten naar twee nieuwe, maar pittige vragen.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
        Ik wil daar best eens gaan protesteren (heb er diverse contacten), maar dan heb ik wel munitie nodig SJEF.
        Bijvoorbeeld die twee vragen waarop geen antwoord meer te vinden is?:(
        Op de oude webpagina vond je heel veel informatie (afbeeldingen, tekst, PDF bestanden) na het zoeken met het trefwoord 'Maastricht'.
        Nu is dat allemaal verdwenen; het wordt in ieder geval niet meer op de webpagina aangeboden.

        Jammer, jammer, jammer; de huidige informatie is drie keer niks :( .
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Ach olijfje, datzelfde dacht ik vorig jar dus ook, toen jij de quizvragen presenteerde.
          Ik was in eerste instantie ook lichtelijk in paniek.
          Maar na bezinning en een heerlijk glaasje wijn, werd toch een en ander helder en duidelijk (bij mij althans).
          Kortom: houd de moed erin en de antwoorden stromen vanzelf wel binnen, na verloop van tijd.
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #6
            Update quizvragen.

            Bij onderwerp 6 heb ik een afbeelding toegevoegd.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Huub Noten had iets bedacht. Ik weet de naam wel van de gevraagde dame, en die wil ik ook graag als antwoord geven. Maar het B-gedeelte klinkt een beetje vreemd:

              In het A-deel wordt HAAR naam gevraagd, en in het B-deel, vraag je wie de voogdij over JEZELF krijgt........

              Weten WIJ veel.............
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                Huub Noten had iets bedacht. Ik weet de naam wel van de gevraagde dame, en die wil ik ook graag als antwoord geven. Maar het B-gedeelte klinkt een beetje vreemd:

                In het A-deel wordt HAAR naam gevraagd, en in het B-deel, vraag je wie de voogdij over JEZELF krijgt........

                Weten WIJ veel.............
                Ik meende dat de vraag duidelijk genoeg gesteld was.
                Tussen haakjes heb ik de vraag nog duidelijker gesteld.
                Naar ik hoop naar wens .
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #9
                  Kan het zijn dat de vragen van onderwerp 5 niet geheel duidelijk zijn, of ligt dat aan mij?

                  Ik snap echt niet wat de vraag impliceert, ic welke symboliek bedoeld wordt. De Dennenboom of het logo?

                  Voor de rest ben ik al aardig op weg, alleen onderwerp 5.....
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #10
                    Vraag 5 lijkt mij een fotocollage met hemelse boden c.q. engelen van SJEF, die dan volgens mij (en Olijfje) naar het stadslogo vraagt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      Er zijn drie vragen bij die ik eigenlijk al opgegeven heb :(
                      Join the club!

                      En zit ik bij een vierde goed als ik ervan uitga dat SJEF een foutje heeft gemaakt?

                      Opmerking


                      • #12
                        Sjef, zijn de afbeeldingen van de ex aequo vraag ook op internet te vinden, zoals de overige vragen?
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                          Sjef, zijn de afbeeldingen van de ex aequo vraag ook op internet te vinden, zoals de overige vragen?
                          Dat is ook mĂ­jn vraag. Ik weet wat het is (materiaal, fabrikaat, kunsthistorische achtergrond etc.), maar ik kan deze specifieke afbeeldingen niet vinden.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik mag totaal geen invloed uitoefenen en dus ook geen antwoorden of aanwijzingen geven.
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #15
                              Zou ik 'ja' zeggen, dan lieg ik een beetje.
                              Zou ik 'neen' zeggen, dan lieg ik ook een beetje.
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X