Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Drugsrunners

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Sluit de afrit op de stadstraverse, komende vanuit gronsveld, linksaf op het Koningspein/Oranjeplein op af, deze wordt bijna alleen maar gebruikt door Belgen die naar de shop gaan. Het begin van het ontmoedigingsbeleid.

    Nog even over het theehuis, daar is een paar jaar geleden ook al eens geschoten, de uitbaters zijn vriendelijke mensen, die hard werken in hun zaak, maar dit soort zaken trekt helaas mensen aan die dit soort zaken voor andere doeleinden willen gebruiken dan daar waar zij voor bedoeld zijn en de uitbater kan, indien met niets doet wat niet mag in de zaak, geen mensen weigeren.
    Kompleminte, Pieke

    Opmerking


    • #17
      Raad Maastricht in meerderheid tegen wietpas

      Grappig om te zien hoe een en ander zich ontwikkelt.

      Burgemeester Onno Hoes toont daadkracht inzake de "bestrijding" van de cannabis problematiek, krijgt bijval in Luxemburg en in de rest van het land, maar stuit in de eigen stad op en onwillige gemeenteraad.
      Alle fracties, m.u.v. de oppositepartij CDA en de coalitiepartij VVD, zijn tegen de invoering van de Wietpas.
      De tegenstanders hebben een meerderheid in de raad en willen desnoods de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) wijzigen.

      DDL had gisteren een tweetal leuke artikelen. Je kunt ze hier en hier nog eens lezen.

      Aanvulling:
      Volgens DDL zijn ook de LPM en de Seniorenpartij (SPM) vóór invoering van de Wietpas.
      Overigens is dit met 17 zetels nog altijd een minderheid in de 39 zetels tellende Maastrichtse gemeenteraad.
      Last edited by Pier; 18 december 2010, 12:54. Reden: Aanvullig voorstanders Wietpas 18/12/2010
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #18
        Ik vind het jammer dat de linkse partijen dit blokkeren. Zij kunnen wel roepen dat het niet werkt en ik kan roepen dat het wel werkt, maar dat is allemaal giswerk omdat we het over een nieuw middel hebben, dat voor zover ik weet, nog nergens is uitgeprobeerd.

        Zo wordt een burgemeester, die het grootste probleem waar deze stad mee worstelt wil aanpakken, bij voorbaat vleugellam gemaakt.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Ik vind het jammer dat de linkse partijen dit blokkeren. Zij kunnen wel roepen dat het niet werkt en ik kan roepen dat het wel werkt, maar dat is allemaal giswerk omdat we het over een nieuw middel hebben, dat voor zover ik weet, nog nergens is uitgeprobeerd.

          Zo wordt een burgemeester, die het grootste probleem waar deze stad mee worstelt wil aanpakken, bij voorbaat vleugellam gemaakt.
          Bravo Loco: let's give it a try zou ik zeggen. Wel nog even de kwestie "achterdeur" regelen, anders komen we geen stap verder.

          Opmerking


          • #20
            Jaomer tot pas euver 'n paar jaor verkezinge zien.
            Mote veer nog eve wachtte um aof te rekene mèt de persoene en partijje die de wèl vaan de mieste Mestreechtenere mèt groete sniesjeun trèjje.
            Kompleminte, Pieke

            Opmerking


            • #21
              Agenten schieten na rammen politieauto
              19-12-2010 | 12:14|Maastricht
              Afgelopen nacht is een 19-jarige man uit Rotterdam aangehouden in Maastricht nadat hij was ingereden op twee agenten en een politieauto had geramd. Door de agenten werd een aantal keer geschoten. Niemand raakte gewond.
              De verdachte rijdt rond 04:30 uur slingerend over de Cabergerweg en agenten willen de man controleren. De bestuurder reageert niet en op de Noorderbrug veroorzaakt hij een aanrijding waarna hij weer verder rijdt. Hij blijft de politie negeren en op de Fransiscus Romanusweg rijdt hij zelfs op een politiewagen en de agenten die erbij staan in. De agenten trekken vervolgens hun pistool en schieten op de auto van de verdachte. De Rotterdammer weet met zijn zwaar beschadigde auto nog even te ontkomen en stopt uiteindelijk op de Ankerkade / Praamkade. Daar kunnen agenten de verdachte onder zwaar verzet uit de auto halen en uiteindelijk naar het politiebureau kunnen brengen. De politie onderzoekt de zaak.


              Opmerking


              • #22
                Burgemeester Rotterdam: drugsrunners volgen, desnoods tot op de bodem van de oceaan



                Drugsrunners krijgen een moeilijke aan Ahmed Aboutaleb. Foto ANP

                MAASTRICHT - Drugsrunners die vanuit Rotterdam naar Maastricht komen, krijgen het in de toekomst een stuk lastiger. Via een zogeheten drugsrunnersvolgsysteem moeten al hun daden in een dossier terechtkomen waar alle instanties bij kunnen. Dat heeft de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb vandaag gezegd naar aanleiding van het bezoek van zijn Maastrichtse collega Onno Hoes.
                De Maastrichtse hoofdstad kampt al jaren met honderden Marokkaanse drugsrunners, die grotendeels uit Rotterdam komen, maar ook uit Gouda en Utrecht. Om die reden nodigde Aboutaleb Hoes uit om te kijken of ze gezamenlijk het probleem te lijf kunnen gaan.
                Hoes en Aboutaleb zijn van plan het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) te vragen een landelijk volgsysteem in te voeren. De burgemeesters willen de Marokkanen voor de kleinste overtredingen vervolgen maar hun ook ook een nieuw perspectief bieden.
                In een column in het gratis dagblad Metro maakte Aboutaleb vanochtend bekend dat alleen al in het Rotterdamse stadsdeel Delfshaven de laatste tijd meer dan 339 aanhoudingen verricht waarvan ongeveer de helft met drugs te maken had.
                Omdat de Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam inmiddels ook flink de buik vol heeft van de criminelen die immers een smet werpen op een hele bevolkingsgroep, verzocht Aboutaleb de Marokkanen in zijn gemeente om assistentie. ,,Ik zeg: dump ze, zowel religieus als maatschappelijk. Zorg niet meer dat ze vooraan in de rij zitten in de moskee maar ergens achteraan."
                Volgens de Rotterdamse burgemeester maken veel drugscriminelen in Marokko goede sier met het geld dat ze met de handel in drugs hebben verdiend. Aboutaleb is van plan ze ook in Marokko flink op de hielen te zitten. ,,We volgens ze, desnoods tot in de diepte van de oceaan."maastrichtdichtbij.nl

                Opmerking


                • #23
                  Nut van aanvalsplan drugsrunners betwist

                  Het aanspreken van Marokkaanse drugsrunners op hun eergevoel zal geen enkel effect hebben op de overlast in de Limburgse grensstreek. Dat zeggen deskundigen over het aanvalsplan dat afgelopen week in Rotterdam werd gepresenteerd.

                  Maastricht/Rotterdam/limburger.nl

                  Van onze verslaggevers

                  Burgemeester Ahmed Aboutaleb van de havenstad, waar veel van de in Limburg actieve drugsrunners vandaan komen, presenteerde vorige week een hardere aanpak van drugsrunners. Prominent onderdeel daarvan is om te proberen drugsrunners nog meer tot paria van hun eigen Marokkaanse gemeenschap te maken. Door ze ‘religieus en maatschappelijk te dumpen’ en door een beroep te doen op hun eergevoel moeten ze aan het denken worden gezet.

                  Het Rotterdamse bureau MaroNed, dat door overheden wordt ingehuurd voor advies over de omgang met Marokkaanse jongeren, vindt de voorgestelde aanpak heilloos. „De eer van drugsrunners is allang aangetast”, zegt directeur Mohamed Bouimj, die stelt dat de hoge inkomsten door de drugshandel zwaarder zullen wegen dan de eer. Hij zit daarmee op één lijn met burgemeester Onno Hoes van Maastricht. Hoes zegt over het nut van de focus op het eergevoel dat hij „het nog moet zien”. Wel is hij overtuigd van het nut van een nationaal drugsrunnervolgsysteem, zoals Aboutaleb bepleit.
                  Zo’n systeem moet ondervangen dat het uitwisselen van informatie over individuele runners tussen politieregio’s spaak loopt, zoals volgens Aboutaleb en Hoes nu het geval is. Volgens advocaat Peer Szymkowiak, wiens Maastrichtse kantoor het merendeel van de Limburgse drugsrunner-zaken doet, is dat laatste een misvatting. Hij stelt bovendien dat de beoogde repressie niet helpt omdat er altijd nieuwe runners zullen opduiken. „Zeker na invoering van de wietpas.”

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                    Marokanen met "eer"? Sorry, maar bestaan die dan?
                    Onvoorstelbaar hoe zo'n groep zgn. Nederlanders steeds weer voor ophef zorgt. Wat is dat toch met die gasten?
                    Hoe een kleine groep inwoners, grote overlast bezorgt.
                    Ze moeten in NL eens beginnen met veel en veel harder op te treden tegen dit soort gasten.
                    Mijn ouders zijn beide 70rs en durven sávonds gewoon niet meer de straat op, uit angst om "allochtonen" tegen het lijf te lopen. Ook doen ze na 20.00 uur de deur niet meer open.
                    Lang leve de multi-culti samenleving, en met dank aan die toffe regering van ons!!
                    Vind dit een beetje "alles over een kam scheren" .

                    Ken genoeg marokaanse gezinnen die zich hier volkomen aanpassen en zich ook gedragen .

                    Waar u het over hebt is een kleine groep van het geheel namelijk.

                    Vlak over de grens in belgie wonen namelijk "veel" mestreechteneren die stinkend rijk zijn door tehandelen in drugs en andere criminaliteiten maar daardoor zijn nog niet alle mestreechteneren crimienelen .

                    Dat die groep hard moet worden aangepakt daar heeft u gelijk in en dat moet ook .

                    Maar bv verhalen van Marokaanse vaders die hun zonen straffen met een goed pak rammel omdat ze zich niet gedragen worden in de Nederlandse cel geplaats omdat dit niet
                    mag maar dat wordt bijna niet in de media vermeldt.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                      Ja, dat excuus heb ik nou al zo vaak gehoord: een kleine groep die het verpest voor de anderen...ik kan het niet meer horen.
                      Die kleine groep breid zich uit als een olievlek, omdat we ze gewoon hun gang laten gaan. Worden ze gepakt, dan krijgen ze een of andere belachelijke taakstraf en kunnen na 2 weken weer gewoon hun gang gaan. Ik spreek uit ervaring.
                      In Utrecht worden hele families gewoon hun huizen uitgepest. In Den Bosch en Rotterdam eender.
                      Waarom zou Geert Wilders toch zoveel stemmers op zijn hand hebben?
                      In de verkiezingen van september zal het aantal zetels van de PVV alleen maar groter worden, voorspel ik.
                      Ik zou zeggen jammer voor de Marokkanen die zich wel gedragen, maar er zal toch toch deze mensen opgetreden moeten worden, en goed ook, want zo kan het echt niet verder.
                      Gelukkig is nu al zeker ook al zou de partij van die "meneer" die u als een god beschrijft veel stemmen krijgen zijn pijllen enkele maanden terug verschoten heeft

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                        Ik zou zeggen jammer voor de Marokkanen die zich wel gedragen, maar er zal toch toch deze mensen opgetreden moeten worden, en goed ook, want zo kan het echt niet verder.
                        Lees ik hier nou echt dat iemand wil dat er tegen alle Marokkanen, goed of slecht, wordt 'opgetreden'? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
                        Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                        Ik vermoed dat u allochtonen in de familie hebt; zou ik gelijk kunnen hebben??
                        Dit kan toch ook niet! Moderatoren??

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                          Als een God beschrijft?? Moet u mij eens vertellen waar u dat dan gelezen heeft. Die "meneer" zoals u hem beschrijft heeft gewoon een naam.
                          Ik durf er best iets om te verwedden dat de PVV tijdens de verkiezingen in september als grote winnaar uit de bus komt.....
                          Ik vermoed dat u allochtonen in de familie hebt; zou ik gelijk kunnen hebben??
                          mijn mening
                          no 1 sp.
                          no2 pvda.
                          no 3 pvv.

                          durf ook een flesje wijn te verwedden.
                          alleen de vraag met wie!

                          Opmerking


                          • #28
                            Gein linkse rakkers veur miech, die zien sjöld tot 't zoewiet is gekoume.
                            Hopelik numme ze heij 'n veurbeeld aon Belsj, die wèlle de woordvoerder vaan sharia4belgium zien belsj paspoort oontnumme en häöm teröksjikke naor Merokko, dat mage ze veur miech mèt alle krimeneel "allochtone" ouch doen.
                            Kompleminte, Pieke

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                              Als een God beschrijft?? Moet u mij eens vertellen waar u dat dan gelezen heeft. Die "meneer" zoals u hem beschrijft heeft gewoon een naam.
                              Ik durf er best iets om te verwedden dat de PVV tijdens de verkiezingen in september als grote winnaar uit de bus komt.....
                              Ik vermoed dat u allochtonen in de familie hebt; zou ik gelijk kunnen hebben??
                              Dat ik allochtonen in mijn familie heb is juist maar maar deze hebben geen kleurtje zoals u allochtone bestempelt maar komen net als wij uit Europa.
                              Ook uw "god" is getrouwd met een allochtoon of wist u dat nog niet misschien ?
                              En ja onder mijn vrienden zijn er ook enkele van Marokaansen afkomst die zich misschien beter weten te gedragen dan mening Nederlander.

                              En ja ik heb vrienden gehad die in de drugswereld actief waren en dus niet meer tot mijn vrienden behoren maar dat zijn mestreechteneren die vlak over grens nu wonen en nu nog aan veel touwtjes trekken in dat wereldje en misschien Marokanen in dienst hebben maar dat is voor u een vraag en voor mij een weet

                              Maar zoals al eerder schreef al word uw "god" de winnaar bij de verkiezingen deze "god" heeft zijn pijllen allang verschoten tijdje terug
                              want denk niet dat er een partij met hem nog wil samen werken na zijn vorig A-sociaal gedrag en zijn weg loop actie .
                              Maxima (een allochtoon) zou zeggen "hij is een beetje dom" met die actie
                              die uw "god" heeft gedaan

                              Voor mij mag iedere crimineel hard aangepakt worden zelfs heel hard
                              maar ik zal nooit accepteren dat hele bevolkingsgroep er word op aan gekeken maar alleen de daders die zich als crimineel gedragen ,dat kunnen Marokanen zijn maar ook Mestreechteneren .

                              Een crimineel is een crimineel daar heeft zijn afkomst niets mee temaken
                              en zeer zeker niet zijn geloof welke hij/zij heeft .
                              Last edited by wim54; 8 juni 2012, 09:24.

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door lelici
                                Ja, dat leest u verkeerd: ik zou het over een kleine groep hebben die het voor de meerderheid verpest, maar dat gaat al lang niet meer op.
                                Er zal toch iets ondernomen moeten worden, want je zult maar de dupe zijn van dat gespuis! Oeh, of mag ik dat ook niet zeggen. Tja, de waarheid komt soms hard aan.

                                Moet u mij nou eens duidelijk maken, wat hier nou zo erg aan is, of vind u het beledigend om allochtonen in de familie te hebben?

                                Ik wil hier echt geen politieke discussie lospeuteren, want daar heeft iedereen zijn eigen mening over, waar hij toch niet van afwijkt....zinloos dus.

                                Ik geef hier alleen weer hoe ik erover denk, wat in een vrij land als Nederland gelukkig nog mag. Ik laat me echt niet de mond snoeren door iemand met lange tenen, die de vraag of er iemand allochtonen in de familie heeft al racistisch of beledigend vind. Tjonge, jonge het is wat.
                                Dat moet je nou eens afzetten tegen het leed dat al die Marokkanen veroorzaken....
                                U bent zeker die vermoorde jongen op het Koningsplein vergeten, al die mensen die hun huis uitgepest worden, homo's die in elkaar geslagen en beledigd worden. En dat soort mensen neemt u dan in bescherming???
                                Shame on you!!
                                Ik verdedig ook niet die mensen die die jongen hebben aan gereden op het Koningsplein wat trouwens een bekenden van mijn zoon was.
                                Maar ik bekijk daarom niet alle Marokanen op aan alleen de daders.

                                Zou ik daarom ook maar alle Mestreechteneren er op aan moeten kijken
                                omdat mijn zuster s´morgenvroeg om 7uur op weg naar haar werk is aangerand door een Mestreechteneer .

                                Nee daar kijk ik die persoon alleen maar op naar die nu gelukkig niet meer leeft.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X