Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht misdaadhoofdstad van Nederland

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastricht misdaadhoofdstad van Nederland

    Van bovenstaande kop tekst ben ik erg geschrokken, zelf ervaar ik dit helemaal niet zo.
    Ben er ook niet van overtuigd dat het zo is, helaas is op de site een link met bewijzen.
    Maastricht heerlijke stad, aan wie is de taak om hier in te grijpen, de burgemeester?
    Een feit is wel, de veiligheidsgevoel schijnt bij veel bewoners niet meer 100% aanwezig te zijn.
    Hoe ervaren jullie Maastricht?

    Bron RTL nieuws:
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    Voor wat het waard is: ik heb me altijd veilig gevoeld in Maastricht. Mij is ook nooit iets overkomen. Ooit was ik ook een frequent bezoeker van het Maastrichtse nachtleven. Nooit ellende gehad. Maar ja.... Het gaat hier natuurlijk niet om het individuele geval.

    Opmerking


    • #3
      Er bestaat zoiets als; "statistiek en gewone leugens". Deze "krantenkop" lijkt daar veel van weg te hebben.

      De Britse staatsman Benjamin Disraeli schijnt gezegd te hebben; "Er zijn drie soorten leugens; leugens, grove leugens en statistiek". Veel journalisten nemen kennelijk graag klakkeloos statistische gegevens over zonder deze van de nodige nuance te voorzien. Dat speelt lekker in op de sensatiezucht van de gemiddelde Nederlander.
      De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

      Max Dendermonde

      Opmerking


      • #4
        Waar is Tedje, vraag je je dan vertwijfeld af.... Die weet nogal wat van politiezaken.... Zou hij een analyse erop los kunnen laten?

        Opmerking


        • #5
          Aantal geregistreerde misdrijven in eerste halfjaar 2014, per gemeente.

          Het aantal geregistreerde misdrijven in periode januari t/m juli 2014, per gemeente (conform indeling 2014) is hier te vinden.

          Wat betreft het veiligheidsgevoel: ik voel mij niet onveilig, alhoewel in mijn woonomgeving het er soms wel eens heftig aan toe kan gaan. Vele zaken worden opgelost (ook soms preventief), andere zaken zitten nog in de "pipeline".

          Opmerking


          • #6
            Vandaag 19 september 2014 staat in de Telegraaf te lezen dat Maastricht zonder twijfel de misdaadhoofdstad is van Nederland.
            We zijn zelfs Amsterdam, Rotterdam, en Eindhoven voorbij gesteven.

            Dan benoemen ze de criminaliteit, de meeste straatroven, inbraken en diefstallen.:( (sorry ik maak zelden of nooit gebruik van deze vreselijke smileys)
            Dit is mijn boosheid naar de Telegraaf.

            Een woordvoerder van burgemeester Hoes, " de stad trekt vele duizenden bezoekers dan stel je, je kwetsbaar op".
            Maar we zijn plannen aan het smeden om de misdaad extra aan te pakken, aldus de woordvoerder van de burgemeester.
            Ook elders in Limburg tiert de misdaad welig, in de top 30 staan 7 Limburgse plaatsten vermeld.

            Mag ik dan de conclusie trekken dat Maastricht veel last heeft van criminele-toeristen?
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #7
              De keuze van de geringste weerstand is een feit geworden.
              De slechterik kiest de makkelijkste weg. ( ja domme inbrekers heb je ook nog maar a la)

              De vergrijzing, de forenzen en slaapsteden, de ontheemde studenten en aboriginals die elkaar niet als buur erkennen, de afname van grensoverschrijdende controles en de politie controles überhaupt...
              Dus de weerstand is laag in de regio en stad en daarmee de kansen voor de slechterik om snel een slag te slaan groot.

              Het vak van slechterik wordt ook snel aangeleerd en via de moderne media is de aanleer curve gerelateerd aan succes steil.
              En ook wie? het aanleert is sociologisch evident. De minder kansrijke <> de kansarme dus.
              De uitzondering bevestigt de regel want er zijn ook kansrijke die pikken wat ze kunnen pakken. (winst optimalisatie en zonder schroom bedrog plegen is een voorbeeld)
              Dat staat echter niet in die statistiek.


              Wat de Burgemeester en kornuiten daarmee aan moeten?
              Misschien roepen ze eens wat meer flikken op het toneel, die gezien de kans statistiek bekostigd zouden kunnen worden uit de verzekeringen.

              mvg
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                Mag ik dan de conclusie trekken dat Maastricht veel last heeft van criminele-toeristen?
                Op basis van deze cijfers kan je m.i. alleen de conclusie trekken dat in Maastricht relatief de meeste misdrijven worden geregistreerd.

                Je zult dieper in de cijfers en bijvoorbeeld de registratiemethode moeten duiken om hieraan zinvolle conclusies te mogen verbinden. Breur onderstreept niet voor niets het woord geregistreerde misdrijven. En daarmee wil ik de gepresenteerde cijfers niet per definitie bagatelliseren, maar wel wijzen op de nodige nuance.

                Ik heb bijvoorbeeld de indruk dat er in Maastricht relatief weinig "aantasting van de openbare orde" wordt geregistreerd (22 t.o.v. 601 in Amsterdam). Misschien geven de cijfers meer inzicht in de aandachtspunten en het registratiebeleid binnen de verschillende politiekorpsen dan met de daadwerkelijke situatie op straat.
                Last edited by Karel de Kale; 19 september 2014, 12:06.
                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                Max Dendermonde

                Opmerking


                • #9
                  Ik ga hier verder niet inhoudelijk op in, maar ik heb dit wel zien aankomen.
                  Voor al die mensen hier die onveiligheid niet merken of zich niet onveilig voelen, ga 's avonds eens de straat op en loop eens door parken, over grote parkeerplaatsen e.d., dan denk ik dat jullie anders praten.
                  Kompleminte, Pieke

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                    Ik ga hier verder niet inhoudelijk op in, maar ik heb dit wel zien aankomen.
                    Voor al die mensen hier die onveiligheid niet merken of zich niet onveilig voelen, ga 's avonds eens de straat op en loop eens door parken, over grote parkeerplaatsen e.d., dan denk ik dat jullie anders praten.
                    een prooidier met angstzweet wordt altijd eerder gebeten.
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
                      Op basis van deze cijfers kan je m.i. alleen de conclusie trekken dat in Maastricht relatief de meeste misdrijven worden geregistreerd.

                      Je zult dieper in de cijfers en bijvoorbeeld de registratiemethode moeten duiken om hieraan zinvolle conclusies te mogen verbinden. Pier onderstreept niet voor niets het woord geregistreerde misdrijven.
                      Ik had even het potlood van Pier geleend

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        Ik had even het potlood van Pier geleend
                        Oeps, ik heb het gecorrigeerd!
                        De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                        Max Dendermonde

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                          een prooidier met angstzweet wordt altijd eerder gebeten.
                          Antonius, ben 2 meter met een behoorlijk postuur en beveiliger van beroep, hoezo angstzweet?
                          Kompleminte, Pieke

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                            Waar is Tedje, vraag je je dan vertwijfeld af.... Die weet nogal wat van politiezaken.... Zou hij een analyse erop los kunnen laten?
                            Ik heb het te druk om mee te doen aan deze bangmakerij.....

                            Zonder gekheid.
                            Ik heb het inderdaad momenteel razend druk, maar dat zegt natuurlijk niets over de cijfers zoals deze nu gepresenteerd zijn.

                            Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt.
                            Als Maastricht de meest criminele stad van Nederland is, dan is het héél goed vertoeven in Nederland

                            Overigens piep je natuurlijk wel even anders als gisteren in je woning is ingebroken :(

                            Voor de rest kan ik geen zinvolle bijdrage leveren aan deze discussie en had ik Pieke Potlood al bijna gemist....

                            Opmerking


                            • #15
                              ach twee meter of anderhalve meter... allemaal een kwestie van techniek.
                              tai chi

                              algemeen,
                              Ben ik maar een maal echt bang geweest in Maastricht ; toen de politie agent mij met de volkswagen kever naar mijn moeder thuis bracht omdat ik was aan het spijbelen en niet naar de kleuterschool gegaan was. {samen met mijn beste vriendje uit de straat opgepakt }
                              ik ben verguisd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X