Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Actie tegen “wilde” dieren in circus misleidend.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ja ik heb vaak bij die jonge tijgers staan kijken, heb er ook vele foto's van gemaakt. Was echt erg mooi om te zien hoe die tijgers het naar hun zin hadden. Dichterbij kon ik niet komen, lol!!
    Bestanden bijvoegen
    Last edited by marjo; 7 december 2007, 20:46. Reden: Foto toevoegen
    www.verzoeknummers.com
    Het Carillon van het Stadhuis klinkt als een gedicht!

    Opmerking


    • #17
      HEET VAN DE NAALD
      "Sinds kort is er een verbod op de handel in honden- en kattenbont in Belgi?. Het was hoog tijd. Ik heb enkele jaren geleden nog rond dat onderwerp actie gevoerd aan het Europees Parlement, samen met onder meer Gilles De Bilde".

      Phaedra Hoste


      Tijd dat in Nederland ook een verbod op echt bont komt, er is tegenwoordig genoeg namaak bont in de handel.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Ik mag toch hopen dat dit soort gruwelen niet in circussen gebeurt...
        Dat hoop ik dus ook niet, ik weet zeker dat dit niet in een circus gebeurd. Maar voor dat we alle circussen die toch al slecht boeren de nek om gaan draaien, door ze hun trekpleister (dieren) af te nemen, nu eerst eens met z'n allen N?? tegen bont zeggen, Lijkt je dat niet beter?
        Last edited by Sjeng W; 10 december 2007, 12:59.

        Opmerking


        • #19
          "Praatplaat" voor het basisonderwijs. (Thieme Meulenhoff)

          Opmerking


          • #20
            Wat zijn nou eigenlijk wilde dieren, Zijn dat de dieren die door de mens gefokt zijn of dieren die bijvoorbeeld in de Afrikaanse wildernis geboren zijn? Zoals ik weet zijn alle dieren eens wild geweest, zelfs de hond en de kat! Als verzorger moet je weten hoever je met een dier kunt omgaan, zelfs als je maar een hond hebt kan dat gevaarlijk zijn. Enkele weken geleden werd mijn vrouw tijdens het schoonmaken van de kooi door de pappagaai van mijn zoon in haar vinger gebeten, Ze moest ermee naar de huisarts omdat haar vinger open lag tot op het bot. Het gevaar kan dus overal op de loer liggen, zelfs hier op Mestreech online kan je niet voorzichtig genoeg zijn om alles en iedereen te vertrouwen, er komt namelijk geen onbetrouwbaarder dier uit dan de mens. Ik zeg dan ook tegen iedereen die hier wel eens komt, kijk uit met wat je hier schrijft, het kan tegen je gebruikt worden!! Trouwens: Een hond kan je kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.
            Last edited by Sjeng W; 9 december 2007, 20:11.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Sjeng W
              Als ik het goed heb is jou verwekker ook geen Maastrichtenaar, Geen interesse om naar de habitat van je verwekker terug te gaan? Misschien is dat ook beter voor jou?
              Tegen wie heb je het nu?? :(
              Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

              Opmerking


              • #22
                Dit topic heeft mijninziens weinig met Maastricht te maken.. en ik sta op het punt er een slotje op te gooien,
                Last edited by Rubke; 10 december 2007, 14:43.
                Fallor ergo sum

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                  Dit topic heeft mijninziens weinig met Maastricht te maken.. en ik sta op het punt er een slotje op te gooien,
                  Het onderwerp van dit topic is zelfs op TVMaastricht geweest en is n.a.v. het Kerstcircus in het Mecc, dus heeft Wel met Maastricht te maken, net zoals het met Maastricht te maken zou hebben als er geen paarden meer op de draaimolen op Winterland zou mogen staan!
                  www.verzoeknummers.com
                  Het Carillon van het Stadhuis klinkt als een gedicht!

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door marjo Bekijk bericht
                    Het onderwerp van dit topic is zelfs op TVMaastricht geweest en is n.a.v. het Kerstcircus in het Mecc, dus heeft Wel met Maastricht te maken, net zoals het met Maastricht te maken zou hebben als er geen paarden meer op de draaimolen op Winterland zou mogen staan!
                    ah oke dan
                    Fallor ergo sum

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                      ah oke dan
                      Zaterdagmorgen was er een olifantenontbijt in het Mecc, Maastricht, bij het Kerstcircus. Het is vandaag te zien op TvMaastricht. Het is in aanwezigheid van vele kinderen van lagere scholen uit Maastricht en n.a.v. de eerdere tegendemostratie van de actiegroepen "tegen dieren in het circus"
                      www.verzoeknummers.com
                      Het Carillon van het Stadhuis klinkt als een gedicht!

                      Opmerking


                      • #26


                        In de krant staat een foto met tekst dat de drie Indische olifanten die zullen optreden in het wintercircus in het MECC een uitgebreide brunch krijgen aangeboden met wortels, appels, prei, komkommers en broodjes.
                        Echter de Indische olifant leeft van nature op de grassteppes en in de bossen en daar eet hij gras, bladeren en andere plantendelen.
                        Dat lijkt niet echt op het voedsel dat hij in deze reclamestunt krijgt aangeboden.
                        Sowieso hoort een olifant niet thuis in het circus.
                        Een dierentuin die zijn dieren zou houden zoals dat in een circus gebeurt, zou direct gesloten worden!
                        Het verzet tegen het gebruik van deze dieren in circussen groeit, ook binnen de circuswereld, vanwege de onoverkomelijke welzijnsproblemen en de onnatuurlijke levensomstandigheden.
                        Het laten lijden van dieren zonder zeer goede reden wordt in onze maatschappij niet meer geaccepteerd.
                        Het gebruik van wilde dieren in circussen moet daarom ook niet meer worden toegestaan.
                        Het is uit de tijd!
                        Wilde dieren horen in de natuur, niet op een circuskrukje.
                        Last edited by Toller; 15 december 2014, 16:54.
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #27
                          Daarom zijn 't ook Indische olifanten en geen Nederlandse
                          Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                          Opmerking


                          • #28
                            Indische olifanten? Die dieren zijn hier geboren en opgegroeid zoals mijn Duitse herder!

                            Opmerking


                            • #29
                              ze doen maar, zolang ze niet op m'n stoep sch**ten
                              Fallor ergo sum

                              Opmerking


                              • #30
                                Als U de keus had, waar woonde ? dan?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X