Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verloren inkomsten Maastricht - parkeren

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Verloren inkomsten Maastricht - parkeren

    Gewoon weg een schande, hoe de Gemeente Maastricht haar bezoekers verwelkomd.
    Hoorde op de radio deze week dat de Gemeente Maastricht het betreurde dat de wietpas is in gevoerd en dat ze hierdoor inkomsten mist uit de parkeerboetes welke er dan werden uitgekeerd.
    Optie voor de Gemeente Maastricht, ga zelf delen dan verdienen jullie daaraan is een nog betere bron van inkomsten.
    Uitstekend vak voor de parkeer controleurs.
    Last edited by Breur; 11 juni 2013, 12:19. Reden: redactie.

  • #2
    Leegstaande parkeerplaatsen en tarieven

    Overdag staan veel parkeerplaatsen, uitgezonderd bepaalde hotspots, in Maastricht leeg. Ik sprak laatst nog een "parkeerteller" en deze bevestigde dit beeld.
    Waarom op die plekken geen laag parkeertarief? Voorkomt veel onnodig rondrijden en maakt het weer aantrekkelijker om "in de stad" in te kopen. Een eerste uur gratis zou nog meer klanten opleveren.
    Handhaving (controle parkeren) kost nog altijd meer dan het opbrengt.
    Ondernemers die in de stad moeten werken en dat niet met de fiets of per benenwagen kunnen, betalen zich blauw aan parkeergelden.

    Opmerking


    • #3
      Aanvulling: Op het Severenplein in Ambij betaal je ook € 0,20 voor het eerste uur.
      En bij aankoop van boodschappen bij de aanliggende winkels krijg je het parkeergeld terug.
      Is dat service of is dat service ?
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #4
        Gewoon weigeren erin te trappen!

        Opmerking


        • #5
          Nog minder uitgeven dan men al deed. Misschien niet goed voor de economie, maar wel stukken beter voor de portemonnee van de oudere.

          Opmerking


          • #6
            Vrij parkeren gedurende 2 uur (en als de slagbomen, zoals vaak, open staan nog langer) rond Albert Heijn Scharnerweg en winkelcentrum Carre aan de Tongerseweg. Eveneens 2 uur vrij parkeren bij Media Markt / Jumbo bij de Franciscus Romanusweg.

            Variabele parkeertarieven is een uitstekend idee. Om Maastricht bereikbaar te houden, driedubbele tarieven ten opzichte van nu, tijdens de drukke winkeldagen in het weekeinde.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
              Vrij parkeren gedurende 2 uur (en als de slagbomen, zoals vaak, open staan nog langer) rond Albert Heijn Scharnerweg en winkelcentrum Carre aan de Tongerseweg. Eveneens 2 uur vrij parkeren bij Media Markt / Jumbo bij de Franciscus Romanusweg.

              Variabele parkeertarieven is een uitstekend idee. Om Maastricht bereikbaar te houden, driedubbele tarieven ten opzichte van nu, tijdens de drukke winkeldagen in het weekeinde.
              Ben het met je eens Roserije, uitgezonderd het laatste punt; driedubbele tarieven ten opzichte van nu. Is niet democratisch en daarmee sluit je een categorie minder valide mensen uit! Het zit niet altijd in de tarieven, maar ook in een verbetering van de infrastructuur.

              Opmerking


              • #8
                Kan je in Maastricht nog ergens gratis parkeren? Of beter kan ik ergens een kaart vinden waar de grenzen van betalend parkeren aangeduid zijn?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door proemevlaai Bekijk bericht
                  Kan je in Maastricht nog ergens gratis parkeren? Of beter kan ik ergens een kaart vinden waar de grenzen van betalend parkeren aangeduid zijn?
                  Tuurlijk kan dat. Je rijdt naar de stad en rijdt totdat het parkeerverbod er is. Dan keer je, rijdt het bord voorbij en parkeert. Niet zeuren dat je ff moet lopen hoor! Het ligt er alleszins aan van welke kant je komt waar het interessant is, het heeft weinig zin om vanuit Tongeren naar Scharn te gaan parkeren.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk bericht
                    Tuurlijk kan dat. Je rijdt naar de stad en rijdt totdat het parkeerverbod er is. Dan keer je, rijdt het bord voorbij en parkeert. Niet zeuren dat je ff moet lopen hoor! Het ligt er alleszins aan van welke kant je komt waar het interessant is, het heeft weinig zin om vanuit Tongeren naar Scharn te gaan parkeren.
                    Ik kom vanaf Smeermaas via Bosscherweg. Stuk wandelen is geen probleem.

                    Opmerking


                    • #11
                      Maastricht duurder dan Parijs

                      Een jaar terug constateerde ik dat op straat parkeren in Parijs goedkoper is dan in Maastricht, nl. € 2,40 per uur. De tarieven van parkeergarages zijn grosso modo gelijk. Maastricht is dus duurder dan Parijs.
                      Naar mijn gevoel werkt dit parkeerbeleid desastreus uit voor de economie van de stad. De zgn. 'snelle aankopen' in het centrum doe je niet meer met zo'n tarief van € 2,60. Een 'vlaoj hole' bij Hermans in de Herbenustraat of 'stumpkes' bij slagerij Franssen in de Pieterstraat kost je € 2,60 ( en de pries vaan de vlaoj en stumpkes ). Dat is toch enigszins ridicuul. Je ziet ook veel van die parkeerplaatsen de hele week compleet leeg staan. Ik vind het onbegrijpelijk hoe passief de middenstand / winkeliers dit allemaal van de gemeente accepteren. Een starttarief van € 0,50 voor het eerste uur zou toch mogelijk moeten zijn. Het Q-park wurgcontract zal dat wel verhinderen. En dan nog het rigide handhavingsbeleid van de BOA's. Even na aanvang van de parkeertijd staan ze al massaal klaar voor de eerste 'dagvangst' aan bonnen. Bij de invoering straks van flexibele tarieven jagen we nog meer kopers de stad uit. Hoe zot kunnen politici zijn en, opvallend, hoe weinig kritisch is deze gemeenteraad ? We hebben die politici toch op basis van een tijdelijk mandaat ingehuurd om de stad op te bouwen en niet om af te breken.
                      Last edited by brour00; 20 juli 2013, 09:47.

                      Opmerking


                      • #12
                        Parkeren is een schaars goed, ook bij de Brusselsepoort. Het is geen shopping-mall met en gigantisch parkeer terrein. Supermarkten kunnen mensen die meer dan 25€ aan boodschappen compenseren, zoals dat in Mosea Forum gebeurd bij de Jumbo.

                        Opmerking


                        • #13
                          Brusselse Poort

                          Ik ben een bevoorrecht mens want rijd (nog) een eigen wagen. Anderzijds woon ik net iets te ver van supermarkt en drogist om de afstand te lopen. Een fiets is voor mij geen optie, vandaar de auto.

                          Terwijl ik twintig jaar geleden al mijn boodschappen deed in de Brusselse Poort, kom ik er nu al enkele jaren nauwelijks meer. De parkeerterreinen rond het winkelcentrum zijn in beheer bij Q-park en de parkeerprijs voor een of twee uur rustig winkelen (zonder koffiepauze) is me te gortig geworden. Als ik perse naar de grote AH wil (bv.), ga ik ofwel heel vroeg, ofwel heel laat, zodat ik een gratis plaatsje kan vinden aan de Artsenijstraat. Als dat nu ook verdwijnt, zal ik de BP helemaal vaarwel zeggen, net zoals ik dat de stad heb gedaan. Jammer voor de winkeliers, want ik zal heus niet de enige zijn.

                          @Kermit: AH op Plein 1992 compenseert daar inderdaad bij € 25 boodschappen één uur parkeergarage.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik word autoverplaatser. Leuke bijverdienste.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                              Ik ben een bevoorrecht mens want rijd (nog) een eigen wagen. Anderzijds woon ik net iets te ver van supermarkt en drogist om de afstand te lopen. Een fiets is voor mij geen optie, vandaar de auto.

                              Terwijl ik twintig jaar geleden al mijn boodschappen deed in de Brusselse Poort, kom ik er nu al enkele jaren nauwelijks meer. De parkeerterreinen rond het winkelcentrum zijn in beheer bij Q-park en de parkeerprijs voor een of twee uur rustig winkelen (zonder koffiepauze) is me te gortig geworden. Als ik perse naar de grote AH wil (bv.), ga ik ofwel heel vroeg, ofwel heel laat, zodat ik een gratis plaatsje kan vinden aan de Artsenijstraat. Als dat nu ook verdwijnt, zal ik de BP helemaal vaarwel zeggen, net zoals ik dat de stad heb gedaan. Jammer voor de winkeliers, want ik zal heus niet de enige zijn.

                              @Kermit: AH op Plein 1992 compenseert daar inderdaad bij € 25 boodschappen één uur parkeergarage.
                              Ik begrijp jouw verhaal helemaal. 20 jaar geleden was ook nog ietsje andere tijd. Helaas ben jij niet de enigste die gratis in de Brusselsepoort wilt parkeren. Door de groei van het autobezit en gebruik hebben we onszelf in de nesten gewerkt. De mensen die niet anders kunnen zijn de dupe bij beperkende maatregelen. Maar als de omzet gaat dalen zal er zeker gecompenseerd worden.
                              Last edited by ; 26 september 2013, 12:11.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X