Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

99 tot 100% zeker nazistisch concert in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
    Er zijn een aantal internationaal breed aanvaarde documenten hierover, VN declaratie etc.
    Ja natuurlijk. Die zijn mij bekend. Maar het uitvoeren van al die goede voornemens hapert - in mijn ogen - te vaak. Extreme groeperingen of individuen lappen alles aan hun laars. Machtsmiddelen: sancties, minder economische steun, vredestroepen, ingrijpen etc. De gewone man of vrouw merkt daar weinig van of ervaart zelfs negatieve gevolgen van de besluiten/maatregelen genomen door VN. Neem nou die Amerikaanse cowboy dominee met zijn idee om Korans te verbranden. Wat doe je tegenover zo'n idioot ? Het kwaad is vaak al geschied voordat "men" kan ingrijpen. Maar ik geloof dat ik nu te breedprakend ben aan het worden ..

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
      Er zijn een aantal internationaal breed aanvaarde documenten hierover, VN declaratie etc.
      Heerlijk.....
      Dat is een leuke. Ik bedoel dit overigens positief, maar helaas is niets zwart of wit beste Ivo M.

      Er zijn altijd zaken die eigenlijk fout zijn, maar gelet op de omstandigheden getolereerd moeten worden.
      Ik zal je een voorbeeld geven en als jij de oplossing weet, dan meld je snel, want je bent dan de eerste in de geschiedenis die van de rechtsfilosofie die het goede antwoord weet.

      Stel midden op zee vergaat een schip.
      Er drijft nog één balk rond en persoon A klampt zich vast aan die balk die net zijn gewicht kan dragen.
      Tien meter verderop zwemt persoon B.
      Hij ziet de balk met persoon A en zwemt er naartoe om zich ook vast te klampen aan het enige stuk hout wat nog drijft
      Maar.... zoals gezegd, de balk heeft slechts het drijvende vermogen voor één persoon.
      Dus overweegt persoon B om persoon A te vermoorden.

      Dit is namelijk gerechtvaardigd op grond van de (internationaal aanvaarde) strafuitsluitingsgrond OVERMACHT. Persoon B kan niet anders.
      Doet hij dit niet dan verdrinkt hij. Dus OVERMACHT.


      Evenwel persoon A probeert op zijn beurt, na een eerste mislukte poging van persoon B, om persoon B te vermoorden.

      Dit is namelijk gerechtvaardigd op grond van de (internationaal aanvaarde) strafuitsluitingsgrond NOODWEER. Persoon A kan niet anders. Doet hij dit niet dan verdrinkt hij. Dus NOODWEER.

      Wie is nu goed en fout en heeft het recht aan zijn zijde ???
      Veel succes Ivo M......

      De stelling van Breur is daarom volstrekt legitiem.
      Wie maakt uit wat b.v. extreem links of extreem rechts is ?
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking

      Bezig...
      X