Hysterie is veel gezegd. Wat opvalt hier wonende in Maastricht is dat de koopgekte en daarmee tegelijk het hamsteren. Ondanks die oproep van premier Rutte op vrijdag staan er op zaterdag toch weer alle koopgekken met overladen winkelwagentjes in de rij aan de kassa bij de Brusselse poort. Let wel al direct om 8:00 uur. Nog nooit gezien. Hetgeen niet prettig is om te zien natuurlijk want de Jumbo heeft daadwerkelijk geen aanvoer gehad na die Belgendag op vrijdag. Of er vandaag, zondag, weer goed bijgevuld is moet ik nog zien. Ik zelf ga dagelijks met kleine hoeveelheden om zo veel mogelijk vers te kunnen kopen en koken. Het probleem is dus het verschil in aanpak waardoor er ongewilde verschuivingen plaatsvinden zoals teveel volk en drukte op een plek. Vrijdag en zaterdag was te zien dat er honderden winkelende mensen kort op elkaar gepakt door de Brusselse poort struinen. Er is nergens een plek om handen te verschonen met de alcoholhoudende gel.
Ik voel me in die supermarkten met heel veel volk niet echt prettig en kom er vaak overhaast, ja zelfs bijna ingehouden adem weer uit.
Als ik weer lekker in quarantaine ben thuis zet ik een muziekje op en lees mijn correspondentie en online kranten. Thuis niks aan de hand, ook als ZZP'er heb ik niks te doen. Nog 6 weken te gaan.
Ik voel me in die supermarkten met heel veel volk niet echt prettig en kom er vaak overhaast, ja zelfs bijna ingehouden adem weer uit.
Als ik weer lekker in quarantaine ben thuis zet ik een muziekje op en lees mijn correspondentie en online kranten. Thuis niks aan de hand, ook als ZZP'er heb ik niks te doen. Nog 6 weken te gaan.
Opmerking