Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Je zou het wellicht niet zeggen, gelet op mijn bovenstaande posting, maar ik ben bezig om te proberen mijn behoefte cq belangstelling voor nieuws te beperken.
    Met kerst kreeg is zelfs het boekje "Het Nieuwsdieet" van Rolf Dobelli cadeau.
    Het boek is overigens geen aanrader!!
    Zelden z'n slecht onderbouwd boek gelezen. Feit is wel dat in het boek enkele voorbeelden worden aangehaald die hout snijden.

Is het jullie ooit opgevallen dat de krant en alle nieuwsprogramma's altijd even dik cq lang zijn?
    Het maakt dus kennelijk niet uit of er iets sensationeels gebeurt dan wel dat er op een dag 'geen' nieuws is. De krant is altijd even dik en het nieuwsprogramma altijd even lang.
    Raar toch?

Nieuws is een commercieel gewinmodel geworden.
    Het nieuws is niet belangrijk, maar het gaat erom dat ik/wij het willen lezen (en vervolgens overspoeld worden met reclame!!).
    Ik word mij daar steeds meer van bewust en lees al enige tijd selectiever.
    Wat interesseert mij nu dat een man in Texas zijn vrouw vermoord heeft en daarna zelfmoord heeft gepleegd? (Nieuwsbericht in DDL op 29 december 2021)

Heel goed dat we op MestreechOnline bij al ons nieuws geen reclame hebben
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Ik ben er vast van overtuigd dat met enige moeite iemand gevonden was die dit klusje voor minder dan de helft kon klaren.
      Wellicht moet Antonius toch maar eens solliciteren
      Ja was dat maar zo makkelijk als "Senior". Ik bedoel het niet negatief maar senioren hebben naast hun enorme ervaring geen overtuigingskracht meer bij de jongeren en de jeugd.
      Ja Opa of Grootoom zeggen ze maar meer niet.

Dus iemand die de jeugdzorg moet aanpakken of overnemen is eerder een vader ( 40tiger ) figuur met een heel ruim hart en heel veel fantasie.
      Over bestuurlijke kwesties en financiële kwesties gaat het me niet zo, dat moet je sowieso kunnen managen. Het gaat om het kunnen vertalen van jeugdige ambities en wensen in echt doortastend beleid dat oplossingen brengt.

Als reactie op je afkeer van hetgeen men tegenwoordig als nieuws brengt is DPG media inderdaad gewoon de pagina vullen zoals al die andere buitenlandse media bedrijven.
      Als ik al 1 maal per maand een aangrijpend of heel boeiend stuk lees is het veel. De rest is waardeloos tijdverdrijf.
      iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afschrijving
      m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

(...)

Nieuws is een commercieel gewinmodel geworden.
        Het nieuws is niet belangrijk, maar het gaat erom dat ik/wij het willen lezen (en vervolgens overspoeld worden met reclame!!).
        (...)
        Heel goed dat we op MestreechOnline bij al ons nieuws geen reclame hebben
        We worden op onze wenken bediend!
        Vandaag, 31 december 2021, bestaat de voorpagina van Dagblad De Limburger (DDL) louter uit wat kopteksten en een grote reclame voor een slaapcomfort

Niet één nieuwsfeit prijkt op de voorpagina van onze regionale krant!
        Wellicht moet ik het abonnement toch eens heroverwegen in 2022.......
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Wellicht moet ik het abonnement toch eens heroverwegen in 2022.......
          Echt nieuws is dat de Pandemie nog zo'n 6 tot 10 jaar over ons heen zal blijven golven als het getijde van de zee. ( Marc van Ranst ) Nederland heeft zijn ervaringen met stormvloed en dijken echter niet met een virus veroorzaakte pandemie. Maar dat zie je natuurlijk niet staan in de krant. Dan mag je hopen dat er tijdens die 10 jaar nog een economie overeind is gebleven.
          iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afschrijving
          m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Bezig...
          X