Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Russische roulette op het Koningsplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Politie controleert bij wegwerkzaamheden A2


    Politie controleert bij wegwerkzaamheden A2
    09-08-2012 | 14:55|Maastricht
    In verband met de aanleg van de tunnelbak in de A2 die door Maastricht gaat, is de verkeerssituatie gewijzigd. De kruising van de N2 - Oranjeplein - Scharnerweg, is verplaatst en een zogenaamde dode kruising geworden. Dat betekent dat het verkeer daar niet meer mag afslaan, in welke richting ook.

    Het Verkeershandhavingsteam van de politie Limburg-Zuid heeft de afgelopen dagen vanwege deze nieuwe situatie ter plaatse het verkeer gecontroleerd. Het verkeer dat door Maastricht rijdt over de N2 mag alleen maar rechtdoor rijden en dus ook niet de Scharnerweg afslaan. Dit verbod wordt door veel automobilisten genegeerd, hetgeen voor ongewenste gevaarlijke situaties en ergernis bij andere verkeersdeelnemers zorgt.
    De politie zal daarom regelmatig aandacht besteden aan de verkeersstroom op die locatie en controles uitvoeren. Gezien de lastige verkeerssituatie kan er geen staandehouding van de overtreders plaatsvinden. Die zullen elders waar dit wel mogelijk is, worden staande gehouden of op kenteken worden geverbaliseerd.

    Gisteren controleerden motorrijders van het Verkeershandhavingsteam tussen 10:00 tot 13:00 uur het verkeer op het Oranjeplein. In die korte tijd werden 18 bestuurders bekeurd voor het niet volgen van het gebod in de aangegeven richting. De boete hiervoor bedraagt € 85,=. Drie bestuurders kregen een bon voor het negeren van het rode verkeerslicht. De boete hiervoor bedraagt € 220,=.
    Het Verkeershandhavingsteam kreeg eerder al het verzoek om de snelheid van het verkeer te controleren omdat de bij de werkzaamheden geplaatste 50-km. borden massaal genegeerd worden. Deze controles gebeuren nog altijd.

    (voor vragen of meer informatie: Nelleke Padmos: 06-15024060)

    © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

    Opmerking


    • #47
      A2 Aktueel

      Last edited by Breur; 18 december 2014, 09:30.

      Opmerking


      • #48
        Momenten van niet bezinning.

        Dit onderwerp sluit ik even af. De situatie is nu wel bekend. Enkele momenten ...

        Last edited by Breur; 18 december 2014, 09:31.

        Opmerking


        • #49
          Mierenhoop.

          Er ontstond vandaag fileforming richting de Geusselt op het kruispunt N2 Scharnerweg te Maastricht. Stoppen voor een zebrapad: blijkbaar nooit van gehoord. Een kruising vrijhouden? Nooit van gehoord. Iets doen aan de situatie: niemand gezien. Het gezegde "gaat zo verder" is toch anders bedoeld dacht ik.



          Opmerking


          • #50
            Last edited by Breur; 18 december 2014, 09:31.

            Opmerking


            • #51
              Het is in elk geval leuker als een bezoek aan de Efteling. Als iedereen die nou is afgeslagen een boete krijgt van 85 euro, en wij mogen 10 procent daarvan delen, dan zou dat een aardig zakcentje opleveren.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #52
                GroenLinks bezorgd om onveilige verkeerssituatie A2/Scharnerwegkruising

                MO wist het al eerder. De gemeentelijke politiek blijkbaar niet:

                GroenLinks bezorgd om onveilige verkeerssituatie A2/Scharnerwegkruising

                Donderdag 27 september 2012, 21:07u - Miriam Elfassih

                De bouw van de A2 tunnel is in volle gang. Hierdoor veranderen constant de verkeerssituaties rondom de A2. In principe is hier niets mis mee als de wijzigingen duidelijk worden aangegeven en worden overgenomen door de bestuurders van voertuigen.
                Op de A2 bij de kruising met de Scharnerweg mochten in het verleden voertuigen die vanuit Luik naar Maastricht komen rechts afslaan. Deze verkeerssituatie is reeds veranderd en rechts afslaan is niet meer toegestaan.
                De verkeersaanwijzingen zijn klein, maar zichtbaar. Toch constateert GroenLinks dat meerdere automobilisten toch rechts af slaan. Daarnaast worden de aanwijzingen van verkeersregelaars niet altijd opgevolgd. Gevolg hiervan is een gevaarlijke verkeerssituatie en opstoppingen van het doorgaand verkeer.
                (...)

                Saskia Hermens en Miriam Elfassih stelden naar aanleiding hiervan de volgende vragen aan het college van B&W:
                1. Sinds wanneer bent u bekend met bovenstaande omschreven situatie?
                2. Welke maatregelen zijn genomen om gevaarlijke situaties te voorkomen?
                3. Bent u met GroenLinks van mening dat de huidige situatie niet veilig te noemen is en dus nog niet het gewenste effect is bereikt?
                4. Bent u bereid verdere maatregelen te nemen dan wel opdracht hiertoe te geven?

                Opmerking


                • #53
                  Ik dacht al, waarom gebeurt er maar niets.


                  GG maar eens rap op de hoogte stellen van dit topic. Ook vanavond weer, in de vijf minuten dat ik op lijn 6 stond te wachten, 8 auto's in de fout.


                  Tijd dus om dit topic onder de aandacht van Den Pollentik te brengen.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #54
                    Vandaag lag ik bijna onder een rechtsafslaande auto. Zelfs op een forse schreeuw reageerde de bestuurder niet. Hij wilde dus niets zien. Gelukkig lette ik genoeg op om een botsing te vermijden.

                    Opmerking


                    • #55
                      Geen verbetering veiligheid kruispunt N2/Scharnerweg te constateren

                      Dus we gaan weer door met vastleggen. Foto's van september 2012. Er zijn gemakkelijk 100 overtredingen per uur te constateren.

                      Last edited by Breur; 18 december 2014, 09:32.

                      Opmerking


                      • #56
                        A2 - Scharnerweg

                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        Dus we gaan weer door met vastleggen. Foto's van september 2012. Er zijn gemakkelijk 100 overtredingen per uur te constateren.
                        Die lui konden door de laag hangende zon natuurlijk niet zien dat ze iets deden dat niet mocht. Maar waarom daar niet een paar regelmatig afgeloste motoragenten gestationeerd die achter de overtreders aangaan? Moet er eerst iemand doodgereden worden?

                        Opmerking


                        • #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                          Die lui konden door de laag hangende zon natuurlijk niet zien dat ze iets deden dat niet mocht. Maar waarom daar niet een paar regelmatig afgeloste motoragenten gestationeerd die achter de overtreders aangaan? Moet er eerst iemand doodgereden worden?
                          En dit alles kan verminderd worden als men een bordje ophangt
                          van verboden rechts afslaan.:(
                          (zoals hier ook al geplaats is door breur)
                          Last edited by ; 3 oktober 2012, 11:34.

                          Opmerking


                          • #58
                            ik zeg slagbomen plaatsen
                            Fallor ergo sum

                            Opmerking


                            • #59
                              Het is niet, zoals Groen Links ten onrechte stelt ''verboden om rechtsaf te slaan''.

                              Je mag ook niet linksaf slaan.

                              @Klaas, was het maar zo dat een simpel bordje het probleem zou oplossen.

                              Mensen zijn namelijk zo eigenwijs, dat geen 100 verbodsborden ze ertoe zal brengen om alleen maar rechtdoor te rijden.


                              Navigatie UIT zetten, staat er vanuit alle richtingen. Ik ben vaker meegereden met iemand die bewust de navigatie aan had staan, maar zich desondanks aan de regels hield. Wat zegt de navigatie? Die geven aan dat men af mag slaan, dus daar zit ook een deel van de fout. Oplossing: navigatie updaten.

                              Ik heb de gemeente naar aanleiding van het bericht een email gestuurd, waarin ik ze op dit topic attent heb gemaakt. Ik heb er ook een oplossing in genoemd, die weliswaar eerste geld kost,maar bij consequente toepassing zichzelf zal bekostigen.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                                ik zeg slagbomen plaatsen
                                Ik zeg: banden leeglaten van overtreders.



                                Zal ze leren.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X