Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Even terug naar het onderwerp en wel naar Wijck.
    Ook verdwenen: Sigarenfabriek 'De Munt' Hoogbrugstraat 11.
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Heb je daar gewerkt met Wally Fresow? Die werkte eerst bij Maussen in Wyck en is later naar Fashion House gegaan
      Hallo Olijfje,

      Inderdaad heb ik samengewerkt met Wally Fresow. Hij deed de adminstratie toen in die tijd bij Fashion House.
      Zaterdags was altijd een hele drukke dag en waren we vaak met 12 tot 14 mensen personeel in de zaak. Als wij dan nog handen tekort kwamen dan werd ook nog wel eens een beroep gedaan op Wally Fresow om ook te helpen.

      Opmerking


      • roei tina

        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        De zzp-er De roej Tina.
        En, natuurlijk niet te vergeten: de lang Lies.

        Rob

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door rbastiaens Bekijk bericht
          En, natuurlijk niet te vergeten: de lang Lies.

          Rob
          Waar was deze zaak gevestigd?
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            In ieder geval was dat Bakkerij St. Pierre, heerlijke croissants hadden ze, die ook verkocht werden in hun zaak aan de Kesselskade, maar hun familienaam is me even ontschoten.
            Beste,
            Ik zit pas op de site van MestreechOnline en ben behoorlijk flink aan het lezen geslagen. Zeer zeker wat betreft Verdwenen Zaken.
            Dit item: "dat get miech aon m'n hart", jammer dat zoveel zaken weg zijn en er alleen maar grote ketens voor terug komen.
            Maar wat betreft wil ik even reageren op de Bakkerij St.Pierre, volgens u is dit Smeets, maar dit is niet correct de eigenaresse was Mia Gijsen of Mia Gijzen.

            Wat betreft Verdwenen zaken ben ik een hele lijst aan het maken en zal beslist deze nog eens op de site zetten. ik hoop dat men mij dan ook nog de nodige zaken kan toesturen zodat ik de lijst kan aanvullen.

            Groetjes van Harrie

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Boom Bekijk bericht
              Beste,
              Ik zit pas op de site van MestreechOnline en ben behoorlijk flink aan het lezen geslagen. Zeer zeker wat betreft Verdwenen Zaken.
              Dit item: "dat get miech aon m'n hart", jammer dat zoveel zaken weg zijn en er alleen maar grote ketens voor terug komen.
              Maar wat betreft wil ik even reageren op de Bakkerij St.Pierre, volgens u is dit Smeets, maar dit is niet correct de eigenaresse was Mia Gijsen of Mia Gijzen.

              Wat betreft Verdwenen zaken ben ik een hele lijst aan het maken en zal beslist deze nog eens op de site zetten. ik hoop dat men mij dan ook nog de nodige zaken kan toesturen zodat ik de lijst kan aanvullen.

              Groetjes van Harrie
              Ik moet mijzelf even corrigeren op bovenstaand antwoord.
              Namelijk Mia Gijsen of Mia Gijzen was getrouwd en haar man was dhr.Smeets zoals ik vernomen heb. Voorheen woonden ze boven de zaak, maar later verhuisden ze inderdaad naar buiten de stad Maastricht.
              Dus mijzelf even terecht gewezen, was maar een half antwoord.

              Harrie

              Opmerking


              • Beter een half ei dan een lege dop.

                Opmerking


                • Verdwenen zaken.

                  Op de hoek van de Gebr. Hermanstraat / St. Antoniuslaan lag vroeger de kruidenier Sjeng Creemers. Daar naast lag een café. Daar tegenover hoek Membredestraat / St. Antoniuslaan lag de winkel van de wed. Niël.
                  de 2 eerst genoemde zaken zijn verdwenen toen de hele hoek daar is afgebroken en er nieuwbouw werd neer gezet. In die tijd is daar ook de blindganger van het bombardement van 18 augustus 1944 weer terug gevonden.

                  Opmerking


                  • Woltermans Emailkunst Atelier

                    Wolterman's Emailkunst Atelier Jodenstraat 15 Maastricht.



                    Bij het ruimen van een graf op het kerkhof van St. Pieter werd dit omgevouwen geëmailleerd kruisbeeld aangetroffen.

                    Op een stickertje aan de achterzijde aanwezig werd vermeld: Gouden medaille internationale kunsttentoonstelling München (Duitsland).

                    Zie verder: http://www.emailkunst.nl/geschiedenis1.html

                    Opmerking


                    • even in excel gedumpt

                      vind het lijstje zo iets makkelijker bewerken
                      knip en plak in excel of libreoffice en sorteren maar

                      met vriendelijke groet
                      Bestanden bijvoegen
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • Overzicht.

                        Goed idee Antonius. Harrie Boom is ook bezig met ordenen.

                        Opmerking


                        • aha, dat er al iemand mee bezig was is goed om te weten...

                          Slagerij Hover - sint Antoniuslaan 59
                          Bakker Gilissen - Louis Loyenstraat 12 (opmerking 's zondags open van 9:00 tot 12:00 veur sneupkes en vloai)

                          mvg
                          Last edited by Antonius; 5 augustus 2012, 12:47.
                          Iets te oud voor re-educatie
                          iets te jong voor afdanking
                          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                          Opmerking


                          • Iemand anders vertelde mij: wat doen jullie dat moeilijk / omslachtig zeg!
                            Natuurlijk weet diegene niet dat het wel erg leuk is om je herinneringen zo te toetsen.
                            En of dat vroeger ook al zo was... dat afmelden / uitschrijven?
                            Inschrijven, wijzigen of uitschrijven vestiging

                            Als u een nieuwe vestiging opent of een vestiging opheft, dan moet u dit doorgeven aan de Kamer van Koophandel.


                            Dus dan is er al een overzicht, dat men als referentie kan gebruiken.


                            mvg
                            Last edited by Antonius; 5 augustus 2012, 13:05.
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • Verdwenen zaken

                              Electronicawinkel(?) op de hoek van de Minckelerstraat /A.H.Vleeshuis.
                              Er stond ook een terraruim in de etalage met prachtige leguanen.

                              Opmerking


                              • Garage in St.Antoniuslaan

                                Aan de rechterkant, gezien vanaf de Membredestraat had je halverwege de St. Antoniuslaan vroeger een garage met benzinepomp liggen. Als ik me niet vergis was deze garage van de fam. Bouwmans, die als je met je gezicht richting garage stond rechts naast de garage woonde.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X