Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Klappeije & de kletsers.

    Even wat herrie en realiteit. Met een "knipuigske"

    Opmerking


    • #32
      Doodstil .. ik kom later nog eens terug
      Groetjes pattje

      Opmerking


      • #33
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #34
          https://www.ad.nl/binnenland/aytmara...ans~ad270067c/

          voor die arme die het op de limburger niet mogen lezen daar het een plus artikel is
          Ja want op https://www.limburger.nl/ krijg je maar 1 op de 20 keer een bericht dat je ook echt kunt lezen zonder een abonnement te moeten nemen.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #35
            Ik vond het een schandalige vertoning; leken wel voetbalsupporters rellen. Gelukkig ging het regenen en werd het stil.


            Opmerking


            • #36
              HIER voor een beetje geschiedenis over KOZP.
              Iedereen heeft nu wel een beeld bij de ideologie van KOZP.
              Ik zie om mij heen dat ook in Maastricht de Zwarte Piet verandert.
              Dat is prima en uiteindelijk zal er wel een roetveeg Piet overblijven. Maar het heeft tijd nodig.
              Voorlopig ben ik nog niet zover dat ik Zwarte Piet klakkeloos afkeur. Maar het evolueert!
              KOZP dreigt echter door te slaan, want het Venloos compromis van de "Grijze Piet" is kennelijk ook racisme.

              Ook bij de tegendemonstranten is het de toon die de muziek maakt.
              Hun gedrag draagt op geen enkele wijze bij aan een compromis dan wel een goede discussie.
              Bovendien zijn het juist de tegendemonstranten die zich niet aan de democratische grondrechten hebben gehouden. Zij hebben immers geen demonstratie aangekondigd cq aangevraagd.
              Het waren juist enkele personen van de tegendemonstratie die geweld gebruikten tegen de KOZP-demonstranten en de politie.

              Had burgemeester Penn de KOZP-demonstratie daarom moeten verbieden?
              Natuurlijk niet!!
              Dan zou het hek van de dam zijn geweest.
              Niet voor- of tegenstanders van welk ideologisch denkbeelden dan ook moeten de macht hebben om met (dreigend) geweld een demonstratie te laten verbieden.
              Ons recht op demonstratie is een zeer grote verworvenheid en slechts in zeer uitzonderlijke gevallen moet een aanvraag worden geweigerd.
              Ook het gekrakeel dat in deze coronatijd een KOZP-demonstratie niet kan slaat nergens op.
              De KOZP-demonstranten hielden zich, voor zover ik dat heb kunnen zien op foto's en filmpjes, aan alle coronamaatregelen.
              Het waren juist de tegendemonstranten die zich niets van de coronamaatregelen aantrokken.

              Triest!

              Oorspronkelijk geplaatst door Breur
              (...)Gelukkig ging het regenen en werd het stil.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #37
                Nou ik vind het wel een beetje vreemd hoor.
                Maar een en ander is nu eenmaal te verwachten als je een jarenlang opgeklopt protest (hoe zinvol het ook moge zijn) op ZONDAG laat plaatsvinden als Burgemeester.
                Al eens iets van de Zondagwet gehoord? Artikel 3
                En vermakelijke activiteiten is dan echt geen protestdemonstratie over rassendiscriminatie .
                Maar goed ze doen maar, ik woon niet in het centrum gelukkig.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #38
                  Het is natuurlijk geen kritiek over het mogen demonstreren op zich en vooral niet als het over rassendiscriminatie gaat hetgeen ik persoonlijk alleen maar onderschrijven kan.
                  De Piet is van de afgelopen eeuw alsook die Zondagwet. Dat weet ik.

                  Maar die Zondagwet komt ons allen ten goede als het rustpunt in de week opdat je eens met je Gezin of Familie uitgebreid kan ontbijten en dan naar het park gaat of de kerk kunt. En bij Oma en Opa een stuk rijstenvlaai kan eten, die mensen hebben graag bezoek.
                  Aan tafel bij hun of voor het zwaairaam (corona optie als je niet getest bent). En als Opa niet meer goed ter been is de voetbalwedstrijd volgen met hem van die bekende voetbalcommentatoren op de radio. Nostalgie is nooit verkeerd maar een moment rust geeft kracht en leidt tot inzicht.
                  Nu jij weer Penn te Straten.
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    Ja want op https://www.limburger.nl/ krijg je maar 1 op de 20 keer een bericht dat je ook echt kunt lezen zonder een abonnement te moeten nemen.
                    Ik heb ze nog eens gevraagd waarom zelfs dit oud nieuws onder het PLUS etiket gepubliceerd is
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                      (...)
                      Al eens iets van de Zondagwet gehoord? Artikel 3
                      En vermakelijke activiteiten is dan echt geen protestdemonstratie over rassendiscriminatie .
                      (...)
                      De Zondagswet is een redelijk achterhaalde wet uit 1953!
                      Desalniettemin zou ik een groot voorstander zijn van het idee om de geest van die wet te eerbiedigen en de zondag als een rustdag te bestempelen.
                      Maar..... dat is niet realistisch.
                      We leven nu eenmaal in een 24-uurs economie.
                      Winkels zijn, behoudens een enkele uitzondering, op zondag gewoon open.
                      De horeca heeft op zondag(middag) vaak een topdrukte.
                      Winkels en horeca hebben personeelsleden die dus moeten werken.
                      Daar begint het geschaaf aan de Zondagswet al.

                      Maar nu over artikel 3 van de Zondagswet.
                      • 1 Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is.
                      • 2 Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op uitingen tijdens geoorloofde samenkomsten tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, vergaderingen of betogingen als bedoeld in de Wet openbare manifestaties. Voor zover dat vereist is ter voorkoming van gerucht dat de viering van de Zondag en de openbare rust op de Zondag ernstig verstoort, voegt de burgemeester aan de voorschriften en beperkingen bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Wet openbare manifestaties voorschriften en beperkingen toe met betrekking tot het geluidsniveau en met betrekking tot het gebruik van geluidsapparaten, of worden door hem aanwijzingen ter zake gegeven.
                      • 3 Voor andere gevallen dan die bedoeld in het tweede lid kan de burgemeester voor de tijd na 13 uur ontheffing verlenen van het bepaalde in het eerste lid; de gemeenteraad kan ter zake regels stellen.


                      De KOZP-demonstratie voldeed precies aan de in dit artikel, onder lid 2 en 3, genoemde voorwaarden.
                      Dus een beroep op de Zondagswet is hier zeker niet van toepassing.

                      Nogmaals, voor mij had de KOZP demonstratie niet gehoeven, maar de burgemeester heeft m.i. volkomen juist gehandeld.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #41
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #42
                          Wel een heel goed ingezonden stuk (vind ik) van burgemeester Penn-Te Strake in de krant van vandaag (gisteravond al te lezen op de website):



                          Ze reageert met name op het commentaarstuk van De Limburger van een paar dagen eerder:

                          Commentaar: Armoede, achterstelling en laaggeletterdheid behoren helaas ook tot het DNA van Maastricht en verdienen de echte aandacht, niet Zwarte Piet

                          Opmerking


                          • #43
                            Ik kan haar stuk niet lezen, heb immers geen abonnement op die krant. Kan zij mijn reacties lezen?
                            Dan plak ik geen etiketten maar ik vraag juist om het waarnemen van de etiketten.
                            De vorm hoe je met elkaar omgaat aan tafel of op straat. (of in de media)

                            Volgens mij hebben, ook hier in Maastricht, de mensen last van een Trump Coma.
                            Als je dualisten de kans geeft om fysiek duel te voeren heb je het concept van speaker' s Corner in Hyde Park niet goed doordacht of niet goed begrepen.
                            Dat er Crapule op afkomt is natuurlijk niet mevrouw de Burgemeester haar schuld. Maar ze moet dat inschattingsvermogen hebben.

                            p.s.
                            Voor iemand die zich asociaal gedraagt in Maastricht hadden wij een benaming/etiket => Crapule
                            Of het hooligans uit de voetbal wereld zijn of extreem rechts gezinde mensen dat interesseert me niet eens.
                            Last edited by Antonius; 19 november 2020, 13:57. Reden: Crapule
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #44
                              Ik denk dat de burgemeester zich voornamelijk stoorde aan deze passage uit het commentaarartikel van De Limburg:

                              Het gaat daarbij allang niet meer alleen om de figuur van Zwarte Piet sec, maar om de groeiende tweespalt tussen kansrijken en kansarmen in de stad, die belichaamd wordt door studenten in de binnenstad aan de ene kant en arme volkswijken aan de andere kant.

                              (bron: De Limburger, 17 november 2020)
                              Penn antwoordt daarop:

                              Over de dieperliggende oorzaak van de wrok, waarmee de voor- en tegenstanders van Zwarte Piet elkaar bejegenen, is veel gezegd en geschreven. Ik voel me als leek niet geroepen met een zelf geknutselde verklaring voor een moeilijk sociologisch vraagstuk te komen. Maar dat neemt niet weg dat ook ik, samen met het stadsbestuur, op zoek ben naar het waarom van de onvrede, die tot enorme woede-uitbarstingen leidt. Als je herhaling probeert te voorkomen, is het belangrijk dat je weet wat mensen beweegt, waar die onvrede vandaan komt en wat de rol van de overheid daarin kan zijn. (...)

                              De gedachtegang van degenen, die dit in stand willen houden, werkt als volgt: de groep die zich zondag buitengewoon intolerant gedroeg woont in de volkswijken en dus zijn alle inwoners van de volkswijken intolerant. Ik zou het niet durven te beweren. Sterker nog: ik kom vaak genoeg in de buurten om zeker te weten dat het niet zo is.

                              (bron: De Limburger, 18/19 november 2020)
                              Ik vind dat goed gezegd.

                              Opmerking


                              • #45
                                Ja dat is goed gezegd.

                                https://youtu.be/0ApPwd8_fGs
                                en een youtube filmpje over Sinterklaas
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X