Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht gaat paal en perk stellen aan geluid met carnaval

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastricht gaat paal en perk stellen aan geluid met carnaval

    Burgemeester Gerd Leers ergert zich groen en geel aan geluidsinstallaties die tijdens carnaval opduiken in de straten. Hij kondigt aan dat Maastricht onder meer de geluidsoverlast gaat aanpakken. Leers gaat met de Tempeleers en ondernemers om de tafel zitten om te kijken hoe de carnaval toch een ongedwongen feest kan blijven.
    bron: l1.nl
    Fallor ergo sum

  • #2
    Ik vond het persoonlijk ook nogal meevallen met de enorme geluidsboxen, maar ik kan maar over één dagje meepraten. Er zit wel wat in vind ik, dat die niet de hermeniekes moeten overstemmen (maar dan moet je ook de sambabands beperkingen opleggen). Ik vergelijk het een beetje met koninginnedag in amsterdam, daar waren op een gegeven moment ook wel nieuwe regels nodig, omdat je anders op elke straathoek keiharde versterkte muziek had, en het kindje met de blokfluit voor jan met de k.a. stond te spelen.
    Het carnaval is dus, in mijn ogen, ook van het héle volk, en volgens mij zijn genoemde maatregelen bedoeld, om dat zo te houden en niet de mensen met geluidsinstallaties hun stempel erop te laten drukken.
    Last edited by ; 22 maart 2008, 19:47. Reden: accenten corrigeren
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • #3
      Ik denk dat er een aantal zaken door elkaar spelen.
      Enerzijds het geluid dat afkomstig is van de elk jaar groter wordende en meer geluid producerende 'bolderkarren met stereo' en anderzijds ook de 'rijdende biertap-installaties' die glazen bier uitdelen aan publiek.
      Het 'rijdende geluid' overstemt uiteraard het geluid van de harmonie, fanfare of 'zaate herremenie' die voor of achter zo'n rijdende disco in de optocht staan opgesteld en die dan niet of nauwelijks te horen zijn door het kijkende publiek naar de voorbijtrekkende optocht.
      Dan het uitdelen van de glazen pils.
      De lege glazen belanden uiteindelijk als scherven op het trottoir of op straat.
      En glasscherven laten zich nu eenmaal moelijk verwijderen; ze zijn klein en onzichtbaar en veroorzaken uiteindelijk de nodige ongemakken aan fietsbanden.
      Ik vind het een goede zaak dat alle betrokken partijen om de tafel gaan zitten, om een en ander eens door te nemen en dat er ook vanuit de participerende groepen/groepering suggesties komen, hoe het beter en anders kan voor de toekomst.
      Dat is wat burgemeester Gerd Leers wil (denk ik), en is een goede zaak.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking

      Bezig...
      X