Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
ik vind het zelf ook een hollandse/brabantse traditie
zag alleen dat sommige limburgse plaatsen wel zo'n naam hebben.
voor http://tile.openstreetmap.nl/ zijn ze bezig om alle steden te voorzien van friese en carnavals namen.. maar ik kon me al niet voorstellen dat Maastricht zoiets had.. misschien weet onze sjef meer hierover
Willen jullie even lachen, het dorpje Ursem in Noord-Holland heet met carnaval 'Oersheim' (dan hangen ze een kartonnen bord met dat erop geschilderd over het plaatsnaambord) en het caf? waar die tien mensen carnaval vieren heet dan 'De Leutbunker'. De plaatsjes Waarland en St. Maarten vieren gezamenlijk carnaval, zodat ze toch nog een optocht van vier wagens kunnen houden.
Willen jullie even lachen, het dorpje Ursem in Noord-Holland heet met carnaval 'Oersheim' (dan hangen ze een kartonnen bord met dat erop geschilderd over het plaatsnaambord) en het caf? waar die tien mensen carnaval vieren heet dan 'De Leutbunker'. De plaatsjes Waarland en St. Maarten vieren gezamenlijk carnaval, zodat ze toch nog een optocht van vier wagens kunnen houden.
Hebben ze dan nog mensen over om naar de optocht/processie te kijken?
ik vind het zelf ook een hollandse/brabantse traditie
zag alleen dat sommige limburgse plaatsen wel zo'n naam hebben.
voor http://tile.openstreetmap.nl/ zijn ze bezig om alle steden te voorzien van friese en carnavals namen.. maar ik kon me al niet voorstellen dat Maastricht zoiets had.. misschien weet onze sjef meer hierover
Mijn tegenvraag is: heeft Maastricht een aparte/alternatieve naam nodig als plaatsaanduiding tijdens de carnavalsdagen?
Mestreech = Mestreeech en blief Mestreech.
En het past toch niet in de "Mestreechter Geis" om drie dagen tijdens de carnaval een andere naam te gebruiken / te kiezen voor Mestreech.
Mestreech staat al lang en breed op de kaart.
Dat geldt nog niet voor een tiental andere plaatsen, die het dan (zo) nodig vinden om gedurende de 3 carnavalsdagen een alternatieve plaatsnaam te gebruiken, om zodoende beter "op de kaart" gezet te worden.
Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur. Thomas More
Opmerking