Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Selectie nui vastelaovendsleedsje van 2012

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Selectie nui vastelaovendsleedsje van 2012



    12 september 2011

    Selectie nui vastelaovendsleedsje van 2012

    De Samenwerkende Mestreechter Vastelaovendsvereinigingen (SMV) heeft 7 liedjes geselecteerd voor de finale op zondag 6 november in de Maastricht Music Hall.
    Op zaterdag 10 september was het buiten 30 graden. Het kostte de selectie jury menig zweetdruppeltje om uit de 33 liedjes een keus te maken. De liedjes waren tekstueel en muzikaal van een hoog gehalte. Ze waren zeer uiteenlopend, soms inhakend op actuele thema`s maar ook inspelend op de echte Mestreechter Vastelaovend. Ook waren sommige liedjes erg nostalgisch maar ook teruggrijpend op marsen en de meer traditionele carnavalsmuziek. We denken dat de jury leden een verantwoorde keuze hebben gemaakt en het belooft op zondag 6 november een spannende middag te worden.
    Noel Fabry en Raymond de Pauw staan met 2 liedjes in de finale. Ook Patrick Ummels en Suzan Faulhaber mogen met twee liedjes meedoen, waarvan een van de liedjes is mee gecomponeerd door Philip Reuser. Peter Ruijters staat ook weer met een liedje in de finale. Aggie en Willy Sour samen met Patrick Keersemeeckers en Niels Daemen zijn ook weer verantwoordelijk voor een vastelaovendsleedsje. Nieuwkomer Huub Frijns werd met zijn eerste inzending ook beloond met een finaleplaats.

    Wij bedanken alle andere deelnemers ook voor hun goede inzendingen. Het wordt genieten voor de bezoekers in de Platte Zaol. (Maastricht Music Hall). De organisatie van deze middag ligt in de handen van de jubilerende, 6 x 11 jaor, Tempeleers.

  • #2
    Geer kins murrege rechstreeks loestere via Mestreech FM, es geer tenminste neet in de Platte Zaol zund..

    Zondag 6 november doet Maastricht FM live vanaf 14:00 h verslag van het Vastelaovends Leedjes Concours 2012 in de Platte Zaol.

    http://www.tvmaastricht.nl/maastrichtfm/default.asp

    Voldoende ontopic zoe?

    Opmerking


    • #3
      Tekst: Vendaog Höb Iech Geinen Tied

      Couplèt:

      Bij us in de gooj kamer is ’t einen oonderein
      Pekskes, pruke, alles ligk doorein
      De dikke zjiem steit neve d’n tv
      Confetti vinste zellefs op de plee
      Op d’n dressoir steit in de stöb gesjreve:
      Wat e gelök um hei te mage leve..!!!


      Refrein:
      Vendaog höb iech geinen tied
      Um te pótse, um te koke, veur de striek
      Want noe is ’t weer zoe wied
      Um te springe veur dee ketelemeziek
      Vendaog höb iech miech belaof
      - en dat nump miech geine aof –
      tot es ’t asselegoonsdag is
      iech vaan dee Vastelaovend gaar niks höb gemis …..


      Couplèt:
      ’t Huteke vaan ama kump ouch noe weer good vaan pas
      En vaan ampa is dee slippejas
      Die sjoen kalbas waor vreuger vaan tant Nie
      Deen hoege zije vaan miene noonk Pie
      Vaan keends aof aon is ’t us mètgegeve:
      Wat e gelök um hei te mage leve…!!!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Op MaastrichtAktueel lees ik:


        Noël Fabry en Raymond de Pauw geflankeerd door het Duo XL namen alle tijd om het winnende liedje te vieren

        Het vastelaovensleedsje editie 2012 heet "Vendaog Höb Iech Geinen Tied". Het lied is geschreven door het duo Noël Fabry en Raymond de Pauw. In een goedgevulde Platte Zaol kreeg de voor komend carnaval voorbestemde kraker de meeste stemmen vaan ‘t vòllek vaan Mestreech. Het lied werd vol overgave vertolkt door het Duo XL.
        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZODIW8vKfvk[/ame]

        Opmerking


        • #5
          Als niet-Maastrichtenaar kom ik dit jaar een groot aantal woorden in het leedsje tegen waarvan ik mij afvraag wat daarvan de precieze vertaling in het Nederlands zou zijn.

          Wie doet voor mij "de geheimen" van het liedje uit de doeken?

          de gooj kamer
          einen oonderein
          de dikke zjiem - volgens mij een drumstel, doch ik vraag maar voor de zekerheid (mèt de dikke zjiem voorop)
          de stöb
          ketelemeziek
          ’t Huteke
          slippejas
          kalbas
          hoege zije

          Opmerking


          • #6
            Beste olijfje: en op de plee?

            Opmerking


            • #7
              Bedaank Olief!

              'k Liep vandaag langs een winkel met kalebassen en moest toen aan kalbas denken.

              Opmerking

              Bezig...
              X