Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Plastic beker wel of niet?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    De enquete verricht door MO gaf natuurlijk de doorslag.

    Opmerking


    • #62
      Eerts het glas(bier) en nu een jaar later de carnavalskarren.
      Zou burgemeester Hoes niets anders te doen hebben ???
      Laat de vastelaovend vaan Mestreech met rust.

      Opmerking


      • #63
        En gevaarlijk!
        Vorig jaar waren ze saté's aan het grillen boven op de wagen!
        Wat, als er iets mis gaat?
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
          En gevaarlijk!
          Vorig jaar waren ze saté's aan het grillen boven op de wagen!
          Wat, als er iets mis gaat?
          Deze "karren" zijn er al jaren en wat is er tot heden mee gebeurd?
          Niets noemenswaardig!
          Wie is er in feite tegen ? De horeca die dit een doorn in het oog is !
          En mensen klaag nu niet over de herrie van deze "karren"
          want ik ben jaren lang in de Bergmanszaal in de Bredestraat gekomen toen kind nog klein was ,de "herrie" die daar geproduceerd word is velen malen erger .
          Daar als er een zaate hermenie begint tespelen dan is de herry behoorlijk
          Schrijf nu "herrie" maar het is geen herrie maar gewoon carnavalsherrie .
          Het hoort erbij die drie dagen .
          Erger je daar aan dan moet je er niet heen gaan .
          Het enigste groot fiest wat maastricht nog heeft van die omvang moet men met rust laten .
          Ik "erger" mij aan de Rieu "herry" daarom ga er niet heen maar de mensen die dit mooi vinden gun ik het van harte en ga ik daar niet over klagen.
          tjsonge tsjonge herrie met vastelaovond hoe komt men toch op het idee.
          Wat unne kwatsj!

          Opmerking


          • #65
            Denk aan je rikketik, Wim.....

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
              Denk aan je rikketik, Wim.....
              Daar is niks mis mee burgemeester maar met de
              Mestreechter Geis van sommige wel

              Opmerking


              • #67
                Ja, ik heb helemaal niets tegen die zuipkarren.

                Tijdens de carnaval heeft het volk de macht in handen. De sleuteloverdracht naar de prins staat hier symbool voor. Er volgen drie dagen van milde anarchie. Dan zie je opeens een kar met een gril op straat. Een beetje gevaarlijk? Misschien wel. Maar ik heb nog nooit een incident gezien. Overigens heb ik wel al geregeld een gegrild worstje aangereikt gekregen van 'het tuig' dat zo`n kar meeneemt. Wat Onno Hoes niet lijkt te begrijpen is dat hij de macht die hij gedurende de 362 overige dagen heeft niet moet laten gelden gedurende die drie. Hij raakt daarmee het hart van de carnaval.

                Mag een gezagsdrager dan nooit ingrijpen? Jawel, Ingegrepen dient te worden als blijkt dat de carnavalsvierende meute haar zelfcontrolerend vermogen heeft verloren. Dat hebben we gezien bij de beruchte elfde van de elfde. Opmerkelijk is overigens dat diezelfde carnavalisten hier zoveel schande van gesproken hebben dat incidenten daarna uitgebleven zijn. Nu wordt echter een kalf gered dat nooit verdronken is en er lijkt ook geen water in de buurt.

                Carnaval regelt zich vanzelf. Daar is noch Hoes, noch een Tempeleer voor nodig.

                Opmerking


                • #68
                  Karren ter vermaak zijn van alle tijden. Denk maar eens aan de wagenspelen, de karren welke de laatste rit verzorgden voor vele te onthalzen personen, de stroontkaar en de blauwe Sjuut om maar enkele te noemen.

                  Het Carnaval te Maastricht kenmerkt zich onder andere door het niet van bovenaf georganiseerd zijn wat de inhoud betreft. Zijn er ernstige ongelukken gebeurd? Natuurlijk waren er incidenten, maar die gebeuren bij elk evenement. De meeste ongelukken gebeuren zelfs thuis bij het doe-het-zelven en in de keuken.
                  Irritatie over herrie, oneigenlijke verkoop en andere zaken is niet te vermijden. Maar op het hutje op de heide kan het zo verdomd stil zijn ...

                  Opmerking


                  • #69
                    Iech zegk

                    Leef luij,

                    Zowie al hoonderd kier aongegeve door verscheijene luij is de vastelaovend in Mestreech e zelfregulerend fieske met eige ongesjreve wette en regels. E magnefiek fies dat ziech door de jaore heet ontwikkeld tot wat ut verdaog d’n daag is. Loer nao de sambabands, loer nao de Boonte Störrem (met hoofletter), loer nao de pèkskes, de kaare, de meziek, ut ontwikkelt ziech, ut evolueert!

                    Iech num zelluf ouch un kaar mèt en dit heet niks te make mèt de pries vaan ut beer, mèh wel met un aander invulling van de Vastelaovend, e boete gebäöre. Dit jaor stoonte met de Vastelaovend zeker mie daar hoonderd kaare op de Vriethof. De luij lèkker in de zon, röstig te genete .. werkelik e printsje, eederein tevreije met e gleeske beer of fris in de hand, kinder die um de kaare heel späölde…. dit is de vastelaovend vaan Mestreech2011! E magnefiek geziech …

                    Vaanzellefsprekend gelt (zowie veur väöl zake) datste dien verstand (indien aonwezig) mos gebruuke beij watste deis en met numps in de kaar. Das d;n eine kant. Aon d'n aandere kant hoop iech dat dee interim Börgemeister tot inziech kump, zich bezig helt met gewichtige zake (drugtourisme, begroeting, vergrijzing vergreuning), en uzze ge-evolueerde Vastelaovend met rös liet en ziech weijer euver de jaore liet ontwikkele.

                    Zo, dat wow iech effe kwiet

                    Kompleminte
                    Zsjef
                    Last edited by zsjef sjendaol; 17 oktober 2011, 10:18.

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door zsjef sjendaol Bekijk bericht
                      (..) hoop iech dat dee interim Börgemeister tot inziech kump, zich bezig helt met gewichtige zake (...)
                      Interim? Hub ich get gemis?

                      Opmerking


                      • #71
                        Good geleze

                        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                        Interim? Hub ich get gemis?

                        Good geleze , sjerrep op de details! In dit geval is de wins de vajer van mien gedachte. E woordgrepke
                        Last edited by zsjef sjendaol; 17 oktober 2011, 10:17. Reden: zin vergete!

                        Opmerking


                        • #72
                          Ophef over declaratie 'biertest'


                          In doktersjas trokken acht Maastrichtse raadsleden eind februari de cafés in. Doel: de destijds actuele discussie over of bier tijdens carnaval in glas of plastic geschonken moest worden, een ludieke draai geven. Humor met een prijskaartje, zo blijkt. LPM- fractievoorzitter Kitty Nuyts, organisator van de actie, declareerde 867,35 euro bij de gemeente.


                          Maastricht
                          Van onze verslaggever

                          Geld dat ze gebruikte voor het kopen van doktersjassen en posters. Had ze toestemming voor, claimt Nuyts. Griffier Eric Willems en burgemeester Onno Hoes bevestigen de declaratie, die is uitbetaald. Voor raadsactiviteiten bestaat er immers een ‘werkbudget raad’. Strikte regels over de toepassing van dat geld zijn er niet. Nog niet, want bij een evaluatie eind dit jaar zal dit ‘twijfelgeval’ zeker worden besproken, zegt Hoes. Nuyts ziet geen kwaad in haar actie: "Ik wilde gewoon een gezellige activiteit organiseren voor de dames van de raad. Daarbij wilde ik proberen de band tussen burgemeester Hoes en de horeca op een ludieke manier te herstellen. Dat geld is gebruikt om doktersattributen te kopen en om flyers te laten drukken. Er is geen druppel bier van betaald."
                          --------------------------------------------------------------------
                          Waar zijn deze doktersattributen nu ?

                          Opmerking


                          • #73
                            Geen druppel bier van betaald? Waarschijnlijk allemaal dames, die wijn drinken..
                            Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                              --------------------------------------------------------------------
                              Waar zijn deze doktersattributen nu ?
                              Uiteraard geschonken aan het noodlijdende dierenasiel. Overigens kun je met een stethoscoop goed afluisteren. Waarom werden de heren van de raad uitgesloten? Hadden die al te veel gezellige bijeenkomsten?

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                                Ophef over declaratie 'biertest'


                                In doktersjas trokken acht Maastrichtse raadsleden eind februari de cafés in. Doel: de destijds actuele discussie over of bier tijdens carnaval in glas of plastic geschonken moest worden, een ludieke draai geven. Humor met een prijskaartje, zo blijkt. LPM- fractievoorzitter Kitty Nuyts, organisator van de actie, declareerde 867,35 euro bij de gemeente.


                                Maastricht
                                Van onze verslaggever

                                Geld dat ze gebruikte voor het kopen van doktersjassen en posters. Had ze toestemming voor, claimt Nuyts. Griffier Eric Willems en burgemeester Onno Hoes bevestigen de declaratie, die is uitbetaald. Voor raadsactiviteiten bestaat er immers een ‘werkbudget raad’. Strikte regels over de toepassing van dat geld zijn er niet. Nog niet, want bij een evaluatie eind dit jaar zal dit ‘twijfelgeval’ zeker worden besproken, zegt Hoes. Nuyts ziet geen kwaad in haar actie: "Ik wilde gewoon een gezellige activiteit organiseren voor de dames van de raad. Daarbij wilde ik proberen de band tussen burgemeester Hoes en de horeca op een ludieke manier te herstellen. Dat geld is gebruikt om doktersattributen te kopen en om flyers te laten drukken. Er is geen druppel bier van betaald."

                                Kwatsj...! of om het op zijn Breuriaans te zeggen :
                                Laten we hopen dat Kitty Nuyts die niet leest: Ik heb een ander zicht op de kapitaalstromen en misschien kan iemand niet ontkennen dat ik (misschien) gelijk heb...
                                We hebben geen Henk en Anja maar haar Sjeng en Mai kretse ziech noe toch ouch achter hun oere...

                                Ik hoop dat het "PGB" voor overheidsfunctionarissen, raadslieden en politici toch snel wat meer ethisch correct (conform de voorbeeldfunctie die politici hebben en maatschappelijk verantwoord) gedefineerd wordt!
                                Vooral in deze voor us Mestreech komende zware economische tijden en dat dit soort faux pas-tjes dus tot het verleden behoort...

                                Ook al is er geen bier van gekocht, maar het excuus vind ik eerder passen in hetgeen "miene Peer zaoliger" altijd zei :
                                "Les excuses sont faites pour s'en servir..."
                                maar zo liberaal ging hij er niet mee, want vervolgde meteen met:
                                "et seulement les idiots le croient..."
                                daar kon ik 't mee doen , en terecht !

                                Als het gaat om de band tussen onze gerespecteerde burgervader met de horeca te herstellen...( indien daar überhaupt een noodzaak voor was?),
                                denk ik eerder dat hij samen "met ziene vent Albér" daar meer dan mans genoeg voor is !
                                En anders, als we het toch professioneel willen aanpakken, zie ik Jan Hoen ( Koninklijke Horeca Nederland, afdeling Maastricht en Heuvelland) als ietwat geschiktere kandidaat...
                                Niettemin wil ik er geen halszaak van maken, want daar heeft Maastricht de laatste jaren een kwalijke reputatie mee opgebouwd ( Barbertjes die moesten hangen...)

                                Follow up :

                                weet trouwens iemand wat de uitkomst geworden is van
                                " een evaluatie eind dit jaar zal dit ‘twijfelgeval’ zeker worden besproken, zegt Hoes"

                                Ik heb er nl niets meer over gehoord ( en dat kan eerlijk ook aan mij liggen...)
                                Last edited by ; 21 oktober 2011, 01:05.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X