Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Plastic beker wel of niet?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Bier uit gals met carnaval 2011

    Burgemeester Onno Hoes is dus overstag gegaan.
    Ik voorspelde het al.....

    Proost

    L1 Nieuws 21 jan. 2011.

    Carnavalsvierders hoeven dit jaar in Maastricht hun pilsje niet uit plastic te drinken. Dat heeft burgemeester Onno Hoes besloten. Hij heeft het bierglazenverbod met een jaar opgeschort. Hij wil dit jaar bekijken in hoeverre er sprake is van onveilige situaties door het gebruik van glas en dat na carnaval evalueren. Ook de horeca heeft ideeën geopperd om de overlast door het gebruik te beperken. Hoes wil wel dat er rond carnaval een voorlichtingscampagne komt.
    Het besluit van Hoes om tijdens de carnaval het bier in plastic bekers te laten tappen, schoot veel Maastrichtse horeca-eigenaren en carnavalisten in het verkeerde keelgat. Ook het gros van de politieke partijen in de stad vindt het plan maar niets. Volgens hen moeten ondernemers zelf kunnen bepalen of ze bier in glazen of in plastic bekers verkopen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Ik voorspelde het al.....
      Pier, zo blijkt met je voorspellende gave toch weinig mis te zijn. Ik vrees nog een beetje voor m`n flesje wijn gelet op de Statenverkiezing....

      On topic: Onno, beter ten halve gekeerd, dan ten volle gedwaald.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Burgemeester Onno Hoes is dus overstag gegaan.
        Ik voorspelde het al.....

        Proost

        L1 Nieuws 21 jan. 2011.

        Carnavalsvierders hoeven dit jaar in Maastricht hun pilsje niet uit plastic te drinken. Dat heeft burgemeester Onno Hoes besloten. Hij heeft het bierglazenverbod met een jaar opgeschort. Hij wil dit jaar bekijken in hoeverre er sprake is van onveilige situaties door het gebruik van glas en dat na carnaval evalueren. Ook de horeca heeft ideeën geopperd om de overlast door het gebruik te beperken. Hoes wil wel dat er rond carnaval een voorlichtingscampagne komt.
        Het besluit van Hoes om tijdens de carnaval het bier in plastic bekers te laten tappen, schoot veel Maastrichtse horeca-eigenaren en carnavalisten in het verkeerde keelgat. Ook het gros van de politieke partijen in de stad vindt het plan maar niets. Volgens hen moeten ondernemers zelf kunnen bepalen of ze bier in glazen of in plastic bekers verkopen.
        Hebben al diverse kasteleins dit aangeschaft, let op waar het bier ingaat, krijgen we de glazen terug:(

        http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=24970 Tempo
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #19
          Nou Parel, dat is wel een grappig biertap-apparaat....

          Let op mijn woorden.
          Meer dan de helft van de horecaondernemers gaat vrijwillig tappen in plastic bekers.
          Dat mag uiteraard.
          Over 3-4 jaar is geen glas meer te krijgen in Maastricht en zijn de ondernemers vrijwillig overgestapt op het plastic bekertje.
          Dat is ook prima.....

          En eerlijk gezegd, al dat gebazel over het feit dat bier met carnaval beter smaakt uit een glas is gezwam.
          Met carnaval drinkt niemand lekker een biertje, volgens mij.
          Als je lekker een biertje wilt drinken ga je ergens op het terras zitten, maar niet hossen tijdens de carnaval in Maastricht.

          Maar, eind goed, al goed
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #20
            De mededeling in Dagblad De Limburger:
            Bestanden bijvoegen

            Opmerking


            • #21
              Paul bij L1 over plastic glazen tijdens carnaval:

              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=qxLCD6tvTwY[/ame]

              Opmerking


              • #22
                Eén voordeel: al diegenen die nog met hun handen in het haar zaten over hoe het pekske er dit jaar zou moeten uitzien, hebben plotseling volop inspiratie: het aantal einzelgänger met zelfgefabriceerde pekskes van plastic bekertjes zal niet te tellen zijn...

                Opmerking


                • #23
                  Ik ken die hele Paul niet, maar goed......

                  Fijn om te zien dat ze het hebben over een goed getapt glas bier en je dan een glas bier voor die Paul ziet staan met een dun randje schuim. Ik dacht dat een goed getapt glas bier 2 vingersdik schuim moest hebben
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #24
                    En Pier heeft volkomen gelijk. Was mij ook opgevallen. Dat glas wordt verder ook niet meer aangeraakt. En voor wie het nog niet wist:

                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=bfQUk-z6ePY&feature=related[/ame]

                    Opmerking


                    • #25
                      doet dat gouden randje ook nog iets aan de smaak ?
                      Fallor ergo sum

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                        doet dat gouden randje ook nog iets aan de smaak ?
                        Nee, dat is gemaakt voor slechtzienden, om aan te geven waar je moet beginnen met drinken of afschuimen. Wel de ribbels aan de onderzijde van sommige glazen hebben een functie: het bier koelt hierdoor langzamer af.

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Nee, dat is gemaakt voor slechtzienden, om aan te geven waar je moet beginnen met drinken of afschuimen. Wel de ribbels aan de onderzijde van sommige glazen hebben een functie: het bier koelt hierdoor langzamer af.
                          Lachen Die Breur heeft op alles een antwoord hahaha
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #28
                            Pier voorspelde het al. Vandaag stond het in "De Limburger"

                            Opmerking


                            • #29
                              Ha rikth, deze past perfect! Vijf in plaats van zeven kolommen: zit daar misschien het verschil in?

                              Opmerking


                              • #30
                                Clio deze is 1024 p.Dat is precies een 15 inch scherm. Ik probeer dat zo te houden behalve als de artikelen erg groot (breed) zijn moet het misschien iets breder

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X