Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Plastic beker wel of niet?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Plastic beker wel of niet?

    Nadat ik een groep in facebook heb gemaakt, na het nieuws in de Limburger dat het glas gaat verdwijnen nadat veel leden hun zegje gedaan hadden, vraag ik me af wat jullie ervan vinden.....
    19
    Nee, dus Plastic
    10,53%
    2
    Ja, dus GLAAS
    63,16%
    12
    Maak me niks uit
    10,53%
    2
    Ik neem alles van thuis mee.
    15,79%
    3

    The poll is expired.

    Langetheo.nl

  • #2
    Er is hier al het een en ander over die bekers gezegd, Theo. Ik heb er zelf absoluut geen moeite mee om met carnaval mijn pilsje uit een plastic beker te drinken. Ik vind dat niet meer dan normaal bij een evenement dat zich voor een groot deel op straat afspeelt.

    Maar als ik Hoes was, zou ik er absoluut geen punt van maken: als de Mestreechtenere hun bier uit glazen willen drinken, geef ze dan in godsnaam hun glazen. Zo belangrijk is het niet

    Edit: die enquete is wel onduidelijk: ja, nee, ik wil wel een glas of beker

    Opmerking


    • #3
      Ja zag de fout ook maar ik zo groen hier, en krijg het niet veranderd...ja is GLAAS en plastic is nee, sorry dus.
      Langetheo.nl

      Opmerking


      • #4
        Vastelaovend in Mestreech is iets heel anders dan een risicowedstrijd. Op het geheel zal het vast wel een enkele ernstiger verwonding uitmaken. Maar als de Maastrichtenaren het glaas als een wezenlijk element van de Mestreechter Vastelaovend zien, mag daar zeker naar geluisterd worden. Ik vind het ook terecht dat de Tempeleers wijzen op de rotzooi die er komt van plastic bekers.

        Waarom zou er uberhaupt nog glas moeten zijn in de Mestreechter horeca. Glasscherven zijn immers het hele jaar door even scherp... De glasloze samenleving

        Hof de glazer in de loch...
        Veer wolle die gleeskes zeen...

        Wil meneer Hoes dan geen glaaske heffen met Carnaval? Ook niet op Roze Maandag?

        Afijn, ik zie dat glasverbod niet als iets dat serieus genomen moet worden.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Langetheo Bekijk bericht
          Ja zag de fout ook maar ik zo groen hier, en krijg het niet veranderd...ja is GLAAS en plastic is nee, sorry dus.
          ik heb de enquette even bijgewerkt..
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #6
            Roserije kan blijkbaar geen keuze maken ?

            Opmerking


            • #7
              Met carnaval moet het bier in een glas, geheel verbaasd ben ik over de beslissing van Hoes.
              Hij heeft nog geen enkele carnaval ervaring, graag zou ik weten waar hij de stelling inneemt voor zijn beslissing.
              Is dit gebaseerd op cijfers van voorgaande jaren?

              Daarbij mag het glas bier dan ook wat goedkoper, men hoeft immers geen glazen op te halen, geen kapotte glazen, en geen glazen meer schoonmaken.
              Wat zal het een plastic troep worden op de straten in Maastricht
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Heb inderdaad op alles gestemt. Dat komt dan eigenlijk op maakt mij niks uit neer. Maar het maakt me toch wel uit. Liever een glas. Maar ik ben niet zo principieel om dan maar uit te wijken naar Eijsden of de Mokerhei. Pure pragmatiek dus. Maar of het gerstenat nu in glas zit, in plastiek, een bokaal, mok, kartonnen beker (jawel) of in de bel van de Kerstman - het staat gewoon niet en op een of andere wijze moeten we dat gewoon ledigen...

                Ik moet dit eerst zien gebeuren. Voor mij klinkt het als een te vroege 1 April grap. En als het gebeurt, alsof glazen en flesjes (toch ook glas) dan ook geheel uit het geheel verdwijnen. Alsof het handhavend gezag mij dan de lol van de keramiquen moque ontneemt (handig zo'n oor, stukkie touw en je raakt 't noets mie kwiet). We zien wel - wie weet maken we er een groepsthema van en komen we allemaal met onze eigen mok.

                Het wordt een grote bende met plastic in Mestreech. En inderdaad, het scheelt glazenophalers, maar ze kunnen wel elke ochtend tussen zes en negen staan boenen (werkgelegenheid voor de gemeentelijke sjiek & sjoenpoetsers..) om de boel op orde te hebben voor de volgende Carnavalsdag danwel een veilige Vrijthofoversteek in de richting van de basiliek...

                Ben al jaren niet meer naar Oeteldonk "en omliggende moerassen" gegaan, maar die Hoes komt uit die buurt. Ik had Oeteldonk ("wit van wanten") hoog. Dit voorstel doet mij niet echt veel goeds vermoeden...

                Beter voorstel.

                Een halve euro statiegeld op elk glas, groot of klein. Werkt geheid. Er zullen zelfs minder glazen sneuveln, minder glazen in de Maas belanden etc...

                Opmerking


                • #9
                  @Roserije een geweldige tip, statiegeld op ieder glas
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    GEWELDIG deze discussie. Waar krijg je Sjengen (ik mag dit woord gebruiken, ben er zelf een) voor warm ? Ellende, stadsprojecten, krimp. Neen. Glas of plastic: ja. Wereldstad . En na Carnaval: eitjes zoeken die vanuit bomen worden gelegd? Het moet toch niet gekker worden.
                    Last edited by Breur; 19 januari 2011, 17:38.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      En na Carnaval: eitjes zoeken die vanuit bomen worden gelegd? Het moet toch niet gekker worden.
                      Eieren leggen vanaf een tak? Nee nee, die kippen zijn niet gek. Die slapen en fladderen alleen maar in de bomen, om eet- en leglust op te doen, en vleien hun eitje zachtkens neder.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                        Eieren leggen vanaf een tak? Nee nee, die kippen zijn niet gek. Die slapen en fladderen alleen maar in de bomen, om eet- en leglust op te doen, en vleien hun eitje zachtkens neder.
                        Klinkt als Guido Gezelle, Clio. Weet jij, hoe de Paashaas zijn eieren leg? Ik lig ieder jaar met mijn fototoestel op de loer, maar helaas ...

                        Opmerking


                        • #13
                          Als een leeuwerik, falderie, faldera, en hup, weer een eitje!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #14
                            Gemengde reacties vandaag in de krant

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik voorspel geen plastic bekertjes met carnaval

                              Beste MO'ers,

                              Ik ben vanavond eens naar de commissievergadering van de gemeenteraad geweest om eens te luisteren naar de pro en contra's van 'het plastic bekertje' met Carnaval.

                              Om niet in twee threads te moeten schrijven, zal ik mijn bevindingen (ik probeer het deze keer eens kort te doen...) verwoorden in de thread Politiek café / Stadbestuur 2010-2014.
                              Maar, ik verklap alvast dat er volgens mij geen verordening meer met de carnaval al zijn die plastic bekertjes verplicht zal stellen.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X