Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Enne? Leuk toch die groet, in het oorverdovend luide feestgedruis.
Jawel, best leuk, maar toch ben ik - net als verslaggever Huub Brandts vandaag in De Nieuwe Ster - blij dat het allemaal weer voorbij is. Hoewel: ik heb er dit jaar even aan getwijfeld of het op de eerste van maart inderdaad al vastenavond was, of mogelijk pas volgend weekend.
Ik kom zelden in de binnenstad en de afgelopen week ook niet in de nabije supermarkt. Mij is dus veel-van-hetzelfde bespaard gebleven. Dat ik begon te twijfelen aan de datum kwam, doordat het 's avonds en 's nachts zo stil was op straat. Na jarenlange herrie van carnavalsgangers die in de nachtelijke uurtjes van de stad naar Wolder trokken, heb ik er dit jaar niet één (1) gehoord. Hoogst merkwaardig! Gelukkig kreeg ik op maandag bevestiging dat het inderdaad carnaval was, toen zoals gebruikelijk de stoet carnavalswagens uit België over de Tongerseweg trok. Heel gezellig, dat kortstondige feestgedruis-op-enige-afstand.
Het zal met die ligging te maken hebben maar ik hoorde afgelopen zondag tot 4:30 boenke boenke boenke , de technokarren in de binnenstad.
Als ik dat hier nog horen kan vraag ik me echt af wat de mensen aan decibels hebben moeten waarnemen ter plekke. ( gehoorschade toch? )
Maar goed iedereen heeft zijn feestje weer gehad.
Ik ken niet eens het Carnavalslied van dit jaar. Maar boenke boenke boenke zal me in het geheugen blijven.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Het zal met die ligging te maken hebben maar ik hoorde afgelopen zondag tot 4:30 boenke boenke boenke (..)
Ik ken niet eens het Carnavalslied van dit jaar. Maar boenke boenke boenke zal me in het geheugen blijven.
Ik woon zelf circa 3,5 km (loopafstand) van het Vrijthof. En inderdaad, ik hoorde bij het slapen gaan ook boenke boenke.
Hoe lang het geduurd heeft weet ik niet. Ik viel gelukkig gewoon in slaap. Heerlijk wegdromen in de wetenschap dat ik lekker rustig kan gaan slapen, terwijl duizenden zich staan te kwellen met dit (waarschijnlijk) oorverdovende lawaai naast zich.
Gelukkig is het weer allemaal achter de rug en kan de lente beginnen
Het zal met die ligging te maken hebben maar ik hoorde afgelopen zondag tot 4:30 boenke boenke boenke, de technokarren in de binnenstad.
Het heeft vast (ook) met de ligging te maken. De binnenstad ligt op 44 meter boven NAP. Wolder op 90 meter en meer en dat geldt natuurlijk ook voor de andere westelijke buitenwijken. Geluid stijgt op tegen de hellingen. De jaarlijkse Inkom maakt mij zelden vrolijk.
Nee, ik ook niet. Helemaal niet erg. Ik koester de paar die ik ken van toen ik mijn eerste voetstappen hier zette (en wél vastelavond vierde), zoals Mestreech is neet breed mèh Mestreech dat is laank...of een echte gouwe ouwe: Jij moet niet zo draaien... Dat dateert uit 1919, lees ik bij Tiny Fey op haar website Reubesop: Eus Eige leedsjes'' : https://www.reubesop.nl/
Tiny verzamelt echter alleen liedjes van voor 1940. Dus alles uit de tijd van de Tempeleers, moet je ergens anders zoeken.
Ik woon zelf circa 3,5 km (loopafstand) van het Vrijthof. En inderdaad, ik hoorde bij het slapen gaan ook boenke boenke.
Hoe lang het geduurd heeft weet ik niet. Ik viel gelukkig gewoon in slaap. Heerlijk wegdromen in de wetenschap dat ik lekker rustig kan gaan slapen, terwijl duizenden zich staan te kwellen met dit (waarschijnlijk) oorverdovende lawaai naast zich.
Gelukkig is het weer allemaal achter de rug en kan de lente beginnen
wij wonen ca 900 meter van het vrijthof
en horen amper niks .
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.EversBekijk bericht
Nee, ik ook niet. Helemaal niet erg.
Tiny verzamelt echter alleen liedjes van voor 1940. Dus alles uit de tijd van de Tempeleers, moet je ergens anders zoeken.
Tiny's Website kende ik al, leuk voor de kinderen om die oude liedjes weer eens samen te zingen, beter dan boenke boenke boenke.
of deze en dan hou ik op over Carnaval https://youtu.be/mqs_kVlc2P4 met de knuppele Gehaktbal
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking