Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vastelaovend 2021

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Vastelaovend 2021

Een andere Vastelaovend dan andere jaren. Interessant is het leedsje vaan dit jaor. Nöddele vind ik wel een leuke uitdrukking.
    De leefs mer eine kier .

Jaren geleden had ik mijn beste carnaval ooit. Ik droeg toen de buste van Gerd Leers als een Sint Servaas door de stad. Ik deed daar toen op dit forum uitgebreid verslag van, maar ik vermoed dat die postings in de servercrash verloren zijn gegaan. Mijn jarenlange carnavalskompaan Bert was bij deze stunt partner in crime.

Bert heeft nu opnieuw een waanzinnig leuk idee gekregen, doordat hij tegenwoordig tussen Limburg en Groningen pendelt.

Hij heeft het voor elkaar gekregen dat morgen vanaf de Martinitoren aan de Grote Markt ‘Geneet van ut leave’ van Sjef Diederen gespeeld zal worden. Dit als teken van verbroedering tussen noord en zuid in deze crisis. L1 radio zal hiervanmorgen om 12.30 live verslag doen, maar op aandringen van Pier heeft Mestreechonline de primeur!

Ik ben toevallig niet ver van Groningen, dus ben erbij!
    Last edited by burgemeester; 15 februari 2021, 21:33.

Opmerking

Ja, die Sint-Gerdbuste herinneren we ons als de dag van gisteren! Heeft die niet nog een tijdje achter de toog in de Struys gestaan? Dit is ook weer een superstunt, de Martinitoren! "En m'n moeder komt uit Drachte en m'n vader uit Mastrich.." Of is dat weer een andere provincie?

Opmerking

"En m'n moeder komt uit Drachte en m'n vader uit Mastrich.." Of is dat weer een andere provincie?
        De tweede regel verraad het: “Ik ben een Friese kruidkoek, maar gekneed van Limburgs deeg”...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Ja, die Sint-Gerdbuste herinneren we ons als de dag van gisteren! Heeft die niet nog een tijdje achter de toog in de Struys gestaan?
          Ja, vanuit de Struys is hij weer naar mijn huis gekomen. Daarna heeft Leers hem gekregen en als het goed is heeft hij hem nog steeds. Als ik hem tegenkom met carnaval hebben we er altijd een leuk onderonsje over.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            Hij heeft het voor elkaar gekregen dat morgen vanaf de Martinitoren aan de Grote Markt ‘Geneet van ut leave’ van Sjef Diederen gespeeld zal worden.
            Hoe is het gegaan, burg? Of loop je nog te carnavallen rondom de Martinitoren?

Opmerking

't Steit in de gezèt! En veur wee 'n abonnemint heet: aoch online te beloestere. Sjitterend!

www.limburger.nl/cnt/dmf20210216_95297649

Opmerking

Zeg Burg, zijn die twee kleuters op de video van jou? Beetje gegroeid sinds ik ze het laatst zag!

Opmerking

Die twee kleine zijn inderdaad de mijne, Ingrid! Het groeit maar door!

Voor wie geen abonnement heeft op de Limburger, hier het verslag van L1: https://www.1limburg.nl/geneet-van-t...ontext=default

Het was een geweldige dag. Bert had me gevraagd mee te komen, en ik was toevalligerwijs 75 km van Groningen. De beiaardier, Auke de Boer, wachtte ons aan de voet van de Martinitoren op en gaf ons eerst een rondleiding. Daarna oefende hij het nummer een keer. Een echte vakman, hoor. Hij speelde het nummer alsof ie het dagelijks deed. Hij verzekerde me dat hij het voor gister nooit gehoord had. Uiteraard heb ik hard - en vals - meegezongen. Een unieke ervaring!!

Mooie stunt van Bert! En dan ook weer in de gezèt. De vorige stunt was niet toevallig 11 jaar geleden. Over 11 jaar moeten we dus nog een keer vlammen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                    De vorige stunt was niet toevallig 11 jaar geleden. Over 11 jaar moeten we dus nog een keer vlammen!
                    Sjiek! Maar waarom wachten? In de komende 11 jaar 11 keer vlammen!

Opmerking

Als je briljante ideeën hebt, voeren wij ze wel uit.....!

Opmerking

Leuk dit! De beiaardier van Maastricht heeft een muzikale groet terug naar Groningen gestuurd.

https://www.facebook.com/79031690432...ll_videos_card

Opmerking

Hardstikke leuk! En mooie beelden vanaf de stadhuistoren!

Opmerking

Bezig...
                          X