Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Carnaval 2020 - Nieuwe stadsprins CV. De Tempeleers en het jeugdprinsenpaar

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Carnaval 2020 - Nieuwe stadsprins CV. De Tempeleers en het jeugdprinsenpaar

De 11de vaan de 11de ligt achter ons... het nieuwe jaar heeft zijn intrede gedaan... het gaat er weer om spannen!

Begin 2018 werd er in diverse media melding gemaakt dat 2020 het jaar zou zijn waarin de Tempeleers ook voor het eerst zelf een jeugdprinsenpaar zouden krijgen.
    Er zouden 2 jaar aan voorbereidingen aan vooraf gaan.
    Nu deze 2 jaar om zijn, vraag ik mijzelf af, komt er dit jaar een jeugdprinsenpaar van de Tempeleers?

Wie van de forumleden weet hier meer van?
    Laat het ons weten, stuur een reactie op deze post!

Naast het jeugdprinsenpaar ben ik uiteraard ook zeer benieuwd naar... welke 'Groeten Oonbekinde' geit Mestreech veur met de Vastelaovend???

Zoals op de website van de Tempeleers en in vele (online) media te lezen valt, trok het Garderizzjemint de Kachelpiepers samen met de Kanselarijraod op 11 januari langs cafés, om zoals de Tempeleers zelf schrijven "in 't sjijnsel van 't spinsleech " op zoek te gaan naar de nieuwe stadsprins 2020.
    Dit roept bij mij meer vragen dan antwoorden op... heeft men nog geen geschikte 'Hoeglöstigheid' kunnen vinden? of is dit om het vuurtje aan te wakkeren, zodat het speculeren over de nieuwe stadsprins weer in alle hevigheid zal gaan losbarsten.
    Een ding is zeker... zondagmiddag 26 januari komen we het te weten!

Uiteraard ben ik, net zoals iedereen, zeer benieuwd naar wie dit jaar stadsprins van Maastricht zal worden.
    Blijft het best bewaarde geheim van de Tempeleers bewaard totdat op een stampvolle Markt de 'Groeten Oonbekinde' het masker verruild voor zijn prinsenmuts en wij allen kennismaken met 'Zienen Hoegöstigheid' en zijn gezin, of...

Graag zie ik jullie reacties tegemoet en barst ook hier het speculeren los!
    Logic will get you from A to Z,
    Imagination will get you everywhere !

Hoi Sjefke,

Vooropgesteld dat ik persoonlijk helemaal niets heb met Carnaval, moet ik toegeven dat het knap is dat De Tempeleers er, bij mijn weten, ieder jaar in slagen om de indentiteit van de nieuwe Hooglöstigheid tot op het laatste moment geheim te houden.

Een jeugdprinsenpaar?
    Wat is daar dan de eventueel toegevoegde waarde van?
    Als ze dan toch vooruitstrevend willen zijn zou ik het wel grappig vinden als ze met een vrouw zouden komen! Ik vrees echter dat dit - in het toch wel conservatieve wereldje van de Maastrichtse carnavalisten - een stap te ver is.

En dan die klucht rond de elfde van de elfde!
    Ik denk dat de meerderheid van de Maastrichtenaren het prima zou vinden als dat feest uit Maastricht vertrekt.
    Eindelijk rust op de dag van de ”Europese dag voor de wapenstilstand” in 1918!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      En dan die klucht rond de elfde van de elfde!
      Ik denk dat de meerderheid van de Maastrichtenaren het prima zou vinden als dat feest uit Maastricht vertrekt.
      Eindelijk rust op de dag van de ”Europese dag voor de wapenstilstand” in 1918!
      Als ik de naam bordjes zo zie is het toch al een feestje van vooral niet Maastrichtenaren.
      En zoals vorig jaar, om er een indoor feestje van te maken, is helemaal niet zoals de mestreechter carnaval wordt gevierd.

Fallor ergo sum

Opmerking

Pier,
        Tempeleers jeugdprinsenpaar 2020
        De toegevoegde waarde is dat de jeugd de toekomst heeft en dat binnen de stadsgrenzen van Maastricht iedere CV een jeugdprinsenpaar heeft, maar de Tempeleers deze nog niet hebben
        In 2018 werd er de nodige aandacht aan besteed in diverse media, maar nu het zover is blijft het erg stil... dat bevreemd mij wel!
        Net nog even wat gezocht op het Internet, niemand behalve MO heeft het er erover?!

Pier
        Rubke
        Voor velen hoeft de 11de vaan de 11de idd. niet.
        Echter is dit wel een grote bron van inkomsten en zoals overal... geld speelt een belangrijke rol.
        Last edited by Sjefke; 17 januari 2020, 12:04.
        Logic will get you from A to Z,
        Imagination will get you everywhere !

Opmerking

Luc d'n Twiede,

Is vanmiddag rond 15.11 uur uitgeroepen tot de nieuwe stadsprins van Maastricht.

Luc (II) van Lijf is (mede)eigenaar van het familiebedrijf Van Lijf Interieurs in Margraten.

Luc d'n Twiede is de opvolger van Armand (I) Peerenboom en is de 75ste prins van Maastricht.

Opmerking

'ne Prins oet Wijckerveld, gebore in Sittard. Moot kinne in groet Mestreech. Ziene ampa waor ouch stadsprins.
            De leefs mer eine kier .

Opmerking

"11devande11de 2020 niet in Maastricht"

De Sjeng Kraft Kompenei heeft vandaag (bij L1) bekend gemaakt dat het Stadspark bij de stadsmuur langs de Maasboulevard niet langer in aanmerking komt voor het vieren van de opening van het Carnavalsseizoen 2020-2021.

Een woordvoerder van de Sjeng Kranft Kompenei gaf aan dat het financieel niet mogelijk is om het bewuste deel van het stadspark geschikt te maken. De parkeergarage van Q-park onder dit deel van het stadspark moet dan gestut en gesloten worden.
              "De consequentie is dat het nu vrijwel zeker is dat de 11devande11de 2020 niet zal plaatsvinden in Maastricht", aldus de Sjeng Kraft Kompenei
              Ik weet niet of het bedoeld is als een verkapt dreigement van de Sjeng Kraft Kompenei is, maar ze gaan nu serieus kijken naar de mogelijkheid om de 11devande11de in een andere plaats te houden, bijvoorbeeld Sittard-Geleen, Roermond, Weert of Venlo.

Jippie !!!!!!!

Maastricht wordt dus verlost van dit feest!

Mijn vrienden en kennissenkring is hoogstwaarschijnlijk niet representatief voor DÉ Maastrichtenaren, maar ik ken werkelijk niemand die dat feest viert.
              Sowieso zie ik dat - volgens mij - hooguit 35-40% van de Maastrichtenaren nog carnaval viert.

Dus, ga vooral met de 11devande11de naar Venlo of weet ik waar, maar het liefst zo ver mogelijk hier vandaan.
              Wellicht dat we over 10-15 jaar we helemaal verlost zijn van Vasteloavend.

Of zitten er nog carnavalisten hier op het forum??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                'ne Prins oet Wijckerveld, gebore in Sittard. Moot kinne in groet Mestreech. Ziene ampa waor ouch stadsprins.
                Dat was in 1969, in dichte sneeuwbuien. Daar zal de kleinzoon geen last van hebben. Geweldige foto staat in het beukske over de Momus.

Opmerking

Bezig...
                X