Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

uitslagen en standen van MVV in de periode 1942 tot 1950

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • uitslagen en standen van MVV in de periode 1942 tot 1950

    Wie heeft daarvan nog een overzicht. het zijn de jaren, waarin mijn liefde voor de club begon en die nooit zal eindigen; ja als ik dood ga, maar dat hoeft ff nog niet ! Al geeft iemand maar aan, waar ik het vinden kan ! De eerste keer, dat ik MVV zag voetballen was aan de Boschpoort. Ze speelden toen tegen NAC (ook al zo'n grote naam toen !) en speelden 2-2 gelijk. Wat ik nog op het netvlies heb is een corner van Pie Kaanen (?), die ik wel zo machtig vond met mijn 10-jarige oogjes !!!! Giel Wittelings was de keeper, die blunders :(:(afwisselde met geniale reddingen. Zoiets zie je nu nog steeds. Ik heb geduld !!Ben nog geen 80 jaar, dus............................

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door hansan3336 Bekijk bericht
    Wie heeft daarvan nog een overzicht. het zijn de jaren, waarin mijn liefde voor de club begon en die nooit zal eindigen; ja als ik dood ga, maar dat hoeft ff nog niet ! Al geeft iemand maar aan, waar ik het vinden kan ! De eerste keer, dat ik MVV zag voetballen was aan de Boschpoort. Ze speelden toen tegen NAC (ook al zo'n grote naam toen !) en speelden 2-2 gelijk. Wat ik nog op het netvlies heb is een corner van Pie Kaanen (?), die ik wel zo machtig vond met mijn 10-jarige oogjes !!!! Giel Wittelings was de keeper, die blunders :(:(afwisselde met geniale reddingen. Zoiets zie je nu nog steeds. Ik heb geduld !!Ben nog geen 80 jaar, dus............................
    Dag Hansan, welkom.

    Ik weet niet of ergens alles al panklaar staat. Maar op http://kranten.kb.nl/ vond ik 593 treffers (MVV) over de gevraagde periode! Dus aan het huiswerk!

    Opmerking


    • #3
      Mvv 1940-1952

      Geen gedetailleerd overzicht, maar misschien toch al interessant?
      • 1940/41:
        Een matig seizoen. Van de 22 wedstrijden worden er 8 gewonnen en 6 gelijk gespeeld. In totaal behaalt MVV 22 punten met een doelsaldo van 37 voor en 39 tegen.
      • 1941/42:
        Dit seizoen begint MVV goed met vier achtereenvolgende overwinningen. De daarop volgende wedstrijd wordt verloren. Vanaf dat moment worden bijna alle uitwedstrijden verloren en alle thuiswedstrijden gewonnen. In het geheel worden zo elf wedstrijden gewonnen, vier gelijk gespeeld en zeven verloren. Kampioen Eindhoven behaalt 33 punten, MVV vergaart met 26 punten er 7 minder.
      • 1942/43:
        Na een redelijk seizoen het jaar ervoor, eindigde MVV deze competitiejaargang in de onderste regionen van de ranglijst. Met een 10e plaats bleef men echter toch nog ver genoeg van de 12e en laatste plaats. Uit 21 wedstrijden - een wedstrijd werd er niet gespeeld omdat er geen belang meer bij was - werden 17 punten behaald met een doelgemiddelde van 40 voor en 50 tegen. Die jaargang werd Willem II kampioen met 32 punten.
      • 1943/44:
        MVV kon zich dit seizoen weer meten met de sterksten in de competitie en deed weer eens mee in de strijd om de bovenste plaats. MVV eindigde uiteindelijk op de 4e plaats met evenveel punten als de nummer 3 en slechts 2 punten minder dan de kampioen Longa. MVV speelde 27 punten bij elkaar met een positief doelsaldo van + 19 (49-30). Het sterke optreden van MVV in deze competitie had ook z'n weerslag in de selecties van het Limburgs- en het Zuidelijk elftal, waar A. Tap, G. Koumans, A. Ravenstein (Limburgs elftal) en J. van Bun (3x Zuidelijk elftal) deel van uitmaakten.
      • 1944/45:
        Door de oorlogsgebeurtenissen werd de competitie al na de eerste competitieronde opgeschort. Ook een daarvoor in de plaats opgezette plaatselijke noodcompetitie liep op niets uit. Wel werden er - als de situatie het toe liet - vriendschappelijk gespeeld. Zo speelde ook het Limburgs elftal, met zeven MVV'ers in de gelederen, tegen het Belgisch Limburgs elftal.
      • 1945/46:
        Er werd weer eens over MVV gesproken! Na een eindspurt voor de bovenste plaats, schoot Us-MVV-ke net even te kort en moest met een punt minder dan de kampioen Limburgia genoegen genomen worden met de tweede plaats (27 punten uit 20 wedstrijden). Om de bevrijdingstrofee speelde MVV een vriendschappelijke wedstrijd tegen het Engelse Woolwich. MVV won met 3-2.
      • 1946/47:
        Dit seizoen werd een hoogtepunt in de geschiedenis van MVV. Na een weifelend begin met 4 gelijke spelen, voetbalde men dusdanig constant dat de koploper - Sittardse Boys - steeds op de voet gevolgd werd. In een machtige eindspurt werd tenslotte - met 2 punten voorsprong - het kampioenschap behaald. MVV werd eerste met 30 punten uit 20 wedstrijden die gehaald werden door13 overwin-ning-en, 4 gelijke spelen en 3 nederlagen en een doelsaldo van + 38 (54-16).
        In de strijd om het landskampioenschap was MVV minder gelukkig, het eindigde als vierde achter Ajax, Heerenveen en NEC, maar voor BVV en Blauw Wit. Om de bevrijdingstrofee speelde MVV tegen Eendracht Aalst (1-2 en 1-1). In 1947 was Jeu van Bun de derde MVV-er die in het Nederlands Elftal mocht spelen.
      • 1947/48:
        Bracht helaas geen herhaling van het kampioenschap. Een tijdlang werd er wel meegedongen naar de eerste plaats, maar in de eindklassering moest de voormalig kampioen met een eervolle vierde plaats genoegen nemen. Met 24 punten uit 20 wedstrijden werden evenveel punten behaald als de nummer 3, maar kampioen PSV wist 6 punten meer te behalen. Op 28 september 1947 bood Bondsvoorzitter K. Lotsy ter ere van het 40-jarig bestaan van MVV de bondsvlag aan. In 1942 was dit door de oorlogsomstandigheden achterwege gebleven.
      • 1948/49:
        MVV's nieuwe trainer Victor Havlicek voerde het stopperspilsysteem in. Deze omwenteling bracht - zoals eigenlijk ook te verwachten was - MVV niet direct het succes. Het spel van de Maastrichtenaren werd er wel veel beter van. Met 19 punten uit 20 wedstrijden werd de zesde plaats in de competitie bereikt, met een doelgemiddelde van 40 doelpunten voor en 34 tegen.
        Kampioen werd BVV. In de algemene vergadering van 24 juli 1948 werd met grote meerderheid van stemmen besloten de vereniging op Rooms-Katholieke grondslag te plaatsen. Door dit besluit kreeg MVV een Geestelijk Adviseur toegewezen.
      • 1949/50:
        In deze competitiejaargang deed MVV volop mee in de strijd om de eerste plaats. De eindspurt was echter niet succesvol en met 20 punten uit 18 wedstrijden eindigde men op derde plaats. Kampioen Limburgia wist 5 punten meer te verzamelen. Het was ook deze club die als eerste Limburgse club de landstitel wist te behalen.
        In 1949 maakten Ravenstein en Verdonschot van het Limburgs elftal deel uit en werd H. Gidding geselecteerd voor het Nederlands jeugd elftal dat toen tegen dat van België speelde. Bovendien werd Ravenstein ook voor het Voorlopige Nederlands elftal geselecteerd.
      • 1950/51:
        De competitie werd door MVV met enkele overwinningen goed ingezet. Dit bleek wel nodig, want in de daarop volgende 7 wedstrijden werd geen enkel punt behaald. MVV zakte daardoor bedenkelijk op de ranglijst. Vlak na de jaarwisseling werd de draad weer goed opgepakt door 6 achtereenvolgende wedstrijden gelijk te spelen, gevolgd door enkele overwinningen. MVV maakte zodoende nog een kans op een eervolle plaats op de ranglijst. Toch verliep de eindspurt minder goed dan verwacht en moest men genoegen nemen met een zesde plaats.
        De MVV-er Ummels speelde dat seizoen ook in het Limburgs elftal.
      • 1951/52:
        Het jubileumjaar werd door MVV met zeer hoopvolle verwachtingen ingezet. Na twaalf wedstrijden stond MVV op de tweede plaats met een verliespunt meer dan de koploper. Een grote nederlaag tegen Eindhoven (9-0) liet de gestelde verwachtingen in rook opgaan.
        MVV eindigde op de vijfde plaats. Het tweede en het vierde elftal werden kampioen in hun afdeling. Ook bij de jeugd werden drie elftallen kampioen, zodat het jublieumjaar ter ere van het 50-jarig bestaan toch wel mooi eindigde en de nodige perspectieven voor de toekomst bood.
      Bron:
      website www.mvv.nl / www.wikipedia.nl
      Last edited by Clio; 11 november 2012, 15:43.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb alle uitslagen van MVV, vanaf de oprichting in 1902.
        Deze staan allemaal in het in 2002 uitgekomen boek "Veur Ieuwig" - 100 Jaor MVV.

        Opmerking


        • #5
          Hier alvast de uitslagen van MVV in het beker tournooi.

          1942-1943

          07-03-1943 VR Kimbria - MVV (1-1) -- Penders
          14-03-1943 VR MVV - Limburgia (1-1)
          03-04-1943 VR Groene Ster - MVV (1-2)
          10-04-1943 VR MVV - Standaard (1-0)
          16-05-1943 1R MVV - Sittardsche Boys (4-1)
          23-05-1943 2R MVV - Limburgia (3-1) -- Coenen, Tap, Vlieks
          03-06-1943 3R VVV - MVV (0-2) -- Coenen, van Aerssen
          06-06-1943 4R Eindhoven - MVV (2-3) -- van Aerssen, Kaanen, Penders
          14-06-1943 5R MVV - DOS (3-2) -- Vlieks (2x), van Aerssen
          20-06-1943 HF DFC - MVV (3-1) -- Vlieks

          Opmerking


          • #6
            1945 - 1946

            23-09-45 VR Sittardse Boys - MVV (2-2)
            30-09-45 VR MVV - Roermond (2-2)
            07-10-45 VR Groene Ster - MVV (1-0)
            14-10-45 VR MVV - Palemig (6-1) -- Vlieks (3x), Verdonschot, Berkhof, Horbach
            12-10-45 VR MVV - Kerkrade (6-2) -- Vlieks (2x), Ravensteyn (2x), Verdonschot (2x)

            Opmerking


            • #7
              1947 - 1948

              23-03-1948 VR MVV - Maurits (1-0) -- Verdonschot
              04-04-1948 VR MVV - Kimbria (4-1) -- Tap (2x), Kaanen, Verdonschot
              11-04-1948 VR Standaard - MVV (2-0)
              25-04-1948 VR MVV - Willem I (3-1) -- Verdonschot, Bremen (2x)
              13-05-1948 1R MVV - Hoensbroek (2-1) -- Bremen, van Wunnik
              20-05-1948 2R MVV - Sportclub Emma (0-2)

              Opmerking


              • #8
                1948 - 1949

                01-05-1949 1R Heksenberg - MVV (1-3) -- Van Est, Voorjans, Verdonschot
                08-05-1949 2R MVV - Schinnen (7-0) -- Verdonschot, Kroon, Voorjans
                22-05-1949 3R MVV - Baardwijk (3-1) -- Tap (3x)
                26-05-1949 4R Helmondia - MVV (4-3) -- Verdonschot, Tap

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Hölige Maaaria,..
                  Kan dat niet beter onder "Sport in Maastricht" staan?
                  Haha denk het ook of misschien beter in een prive bericht.

                  Opmerking


                  • #10
                    U zoekt, wij vinden "uitslagen en standen van MVV in de periode 1942 tot 1950" is dus opgelost. Met dank aan Mestreech84.

                    Opmerking


                    • #11
                      standen in 1940-1950

                      Iech bin eederein, dee beriechte hey heet gezat daankbaar. allein.......iech bin noch neet content:(, want iech wow zoe geere de ranglieste zien of kinnen vinde oet deen tied. en die heet geine van uuch miech kinne laote zien. Dus es iemand dát nog wet aon te geve, bin iech en nog gelökkiger mins, daan iech al wor !!!!!
                      t geit uuch allemaol good dao in us sjoen Mestreech.
                      Völ groete oet Hoorn in Noord-Holland (wied eweg, wah !!!)

                      Opmerking


                      • #12
                        Ergens in Blauwdorp woont Leo Kruyntjens, die jarenlang in de Maaspost een rubriek had over Us MVV-ke.

                        Waar hij precies woont, weet ik niet.


                        Dee Leo Kruyntjens heeft ongeveer elk knipsel bewaard waarin het woord MVV ter sprake kwam, ooit werden eens wat foto's van zijn verzameling in de Maaspost gezet. Zijn woning kan gezien worden als een waar MVV-museum.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #13
                          Beste hansan, ik raad je aan om daarvoor een andere site te bezoeken, namelijk mvvfans.nl

                          Daar vind je alle info die je wenst

                          Last edited by ; 10 december 2012, 18:53.

                          Opmerking


                          • #14
                            mvvfans.nl

                            ja, dat ga ik beslist doen; reken maar ! bedankt voor het advies.

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X