Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Fcm

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Fcm

    Ik heb nog 1 seizoen bij FCM in de jeugd gevoetbald. FCM had in het Witte Vrouwenveld voorbij begraafplaats Oostermaas hun voetbalveld. Dit veld lag als laatste achter het veld van RKVVM.
    Ook hier was het wassen na de wedstrijd, zoals bij veel amateurclubs in een klein aluminium wasbakje buiten met water uit de waterpomp
    Verschillende vrienden van mij hebben nog voor beide clubs gespeeld. Onder andere Jean Frerejean. Als ik me niet vergis is hij later nog bij RKVCL actief geweest als keeper. Ik weet niet of hij nog leeft.
    FCM had haar clublokaal in de Rechtstraat even voorbij de kerk aan de rechterkant, komende van de kant van de kerk. Later heeft daar nog de oud wielrenner Sjaak Sijen nog als kastelein gestaan.
    De drijvende kracht bij FCM was de toemalige kapper Pierre Machiels, die woonde naast de kerk in het eerste straatje (naam ben ik even vergeten)
    Beide clubs zijn vlak na de oorlog ter ziele gegaan.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Ik weet niet of ze vandaag de dag nog leeft, maar mevrouw Machiels is altijd in het Wycker Pastoorstraatje blijven wonen.

    Gezien mijn Leeftijd moet ze dan toch al verdomd oud zijn. Ik weet niet hoe oud ze nu zal zijn als ze nog leeft.

    Opmerking

    Bezig...
    X