Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

MVV 108 jaar..... maar hoelang nog?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    MVV 108 jaar..... en nog wat jaren er bij

    Dan is hier de uitslag van de stemming der gemeenteraadsleden tijdens de vergadering van woensdag 26 mei 2010.

    Uitslag: 23 voor en 11 tegen.

    Ursula Garnier PvdA stemde niet mee, omdat ze MVV merchandise verkoopt en dus belanghebbende zou kunnen zijn.

    College neemt motie PvdA over.

    PvdA vindt dat regionale samenwerking met Roda en Fortuna in de eisen moet worden opgenomen.
    Dient motie met CDA, D66 en SPM in.

    PvdA pas overtuigd na inzicht in financiën komende drie jaar.
    Eist harde rapportages, om herhaling te voorkomen.
    Ook hier: MVV transparanter

    PvdA: alleen steun aan nieuwe voetbalvereniging MVV Maastricht.
    ''MVV 2.0''

    Persbericht.

    De Maastrichtse gemeenteraad heeft zich woensdagavond in meerderheid achter het reddingsplan van MVV geschaard.
    Maastricht koopt stadion De Geusselt voor 1,85 miljoen euro en scheldt een lening van 1,7 miljoen euro aan MVV kwijt.

    De Maastrichtse voetbalclub is met de steun van de gemeente nog niet definitief gered van een faillissement.
    Een deel van de kleine schuldeisers moet nog akkoord gaan met een regeling.
    Volgens wethouder Luc Winants (CDA) hebben de grotere schuldeisers en tachtig procent van de kleinere crediteuren afgezien van hun vordering of zich akkoord verklaard met een regeling.
    Gaat Ă©Ă©n van de overgebleven crediteuren niet akkoord dan gaat MVV failliet.
    Ook de KNVB moet op 1 juni nog definitief een licentie afgeven aan het nieuwe MVV.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #17
      Weer 1,7 miljoen gemeenschapsgeld in de bodemloze put. :( Ik geloof dat ik wel graag zou zien dat andere schuldeisers hun centen blijven opeisen!

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Weer 1,7 miljoen gemeenschapsgeld in de bodemloze put. :( Ik geloof dat ik wel graag zou zien dat andere schuldeisers hun centen blijven opeisen!

        Feitelijk is het dus niet 1,7 miljoen (oude schuld), maar ook nog eens 1,85 miljoen voor het stadion De Geusselt, dus in totaal ruim 3,5 miljoen.
        Daarbij kwam Kitty Nuyts (LPM) ook nog eens met het (voor mij althans) nieuws dat het alleen maar om de opstal gaat en niet om de grond.

        John Aarts (VVD) was erg fel en, samen met Kitty Nuyts, sprak hij openlijk over (verboden) staatssteun.
        Zou mij niet verbazen als het verhaal nog een Europees/Brussels vervolg krijgt.

        Ook de tegenargumenten voor steun aan MVV van Gerdo van Grootheest (GroenLinks) waren zeer helder en reëel.

        Toch krijgt MVV de gewenste steun. Van mij mag het, maar feitelijk is het een vorm van staatssteun en zijn diverse partijen (CDA-PvdA en D'66) 180 graden gedraaid t.o.v. hun standpunt in 2003.
        Maar ja... dat is politiek en nu zitten we op een thread over 'sport'.

        Dus.... MVV gefeliciteerd
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #19
          Als deze raadsvergadering een voorproefje is van wat we nog kunnen verwachten, frons ik met mijn voorhoofd. Vanaf het begin was het duidelijk dat MVV in de lucht werd gehouden. Leuk voor de fans en ik wens MVV dan ook betere tijden toe.

          Maar... als ondertoon hoorde ik toch duidelijk een geregisseerde groei naar een Zuid-Limburgse BVO.

          Verder vraag ik mij af wat de kosten zijn van het accountantsonderzoek naar de financien van MVV en andere zaken. Het ambtenarencorps werd uitbundig in het zonnetje gezet vanwege de enorme inzet en het maken van vele uren. Ook dit even kapitaliseren graag.

          Verder vind ik dat crediteuren onderdruk werden (worden) gezet en dit is geen goede zaak.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Verder vind ik dat crediteuren onderdruk werden (worden) gezet en dit is geen goede zaak.
            Daar heeft Breur volkomen gelijk in. Ik hoop dat de verkoper van voetbalschoenenveters zijn been stijf houdt!

            Opmerking


            • #21
              goedkoop stadion

              Ondanks dat men zich kan afvragen waarom een failliet bedrijf zo ondersteund wordt, is toch ook duidelijk dat een stadion voor 1,85 miljoen een koopje is.

              Kijk eens naar de kosten van een nieuw voetbal stadion!
              Daar zijn kosten mee gemoeid van 10 x maal zoveel. (bijvoorbeeld ADO of zoek maar eens huur stadion op Google)

              Dus om nu dat onroerend goed voor een prikkie te hebben gekocht is alleszins een aanwinst.
              Als er inderdaad een slim bestuur komt en een goed verhuurbeleid kan het best wel eens allemaal meevallen voor de schatkist van Maastricht.

              Nu nog goede spelers... opdat er ook weer gevoetbald kan worden.
              En veel evenementen (wedstrijden) ook voor niet MVV'ers.

              mvg
              Last edited by Antonius; 28 mei 2010, 09:37.
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                Weer 1,7 miljoen gemeenschapsgeld in de bodemloze put. :( Ik geloof dat ik wel graag zou zien dat andere schuldeisers hun centen blijven opeisen!
                Denk dat je niet geod op de hoogte bent van de plannen, anders gaf je niet zo een reactie.

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door 1591 Bekijk bericht
                  Denk dat je niet geod op de hoogte bent van de plannen, anders gaf je niet zo een reactie.
                  Ben ik nu ontzettend benieuwd naar jouw reactie, wil je hier meer over uitleggen, dat zou ik zeer op prijs stellen.
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik heb al op meer manieren laten blijken dat ik het leuk vind als er in een stad als Maastricht een BVO kan bestaan. Een BVO is echter geen onderdeel van de gemeente waarin de club speelt. Die club moet haar inkomsten zien te genereren uit sponsorgelden en entreegelden, en daaruit haar kosten betalen.

                    Ik vind het van de gekke dat spelers (hoewel hier in Maastricht uiteraard geen miljoenensalarissen worden betaald), jaarbedragen krijgen, waar anderen 5 tot 10 jaar hard voor moeten werken. Zij moeten wat mij betreft ook een stapje terug doen, dan hebben ze nog steeds genoeg over, en krijgen ze nog steeds veel meer dan Jan Modaal.

                    Ik heb aangehaald, dat ik het niet in mijn hoofd moet halen om een of enkele termijnen van mijn vaste lasten over te slaan. Mijn hypotheekverstrekker ziet me aankomen....................dus niet.

                    MVV heeft niet voor de eerste keer haar handje opgehouden, en ze kregen het voor elkaar dat ze steun van de gemeente kregen. Die steun zou eenmalig zijn.

                    Het is leuk dat er een BVO is, een club die het bovendien leuk doet in de competitie. Maar waarom moet het ieder jaar zo zijn dat het verkrijgen van een licentie voor het komende seizoen, afhangt van de goodwill van zakenlui die keer op keer slechts een deel terugzien van wat ze in de club heben geinvesteerd. Het is maar goed overigens dat die er WEL zijn, want anders had de gemeente Maastricht jaar na jaar met de geldbuidel kunnen klaar staan.

                    Het gaat me er ook niet om dat ik eens een keer als belastingbetaler hieraan mee betaal. Maar eens houdt het op. MVV wist al enkele maanden geleden dat 1 juni de deadline was, dan hadden ze wel eerder met onderhandelingen mogen beginnen, en niet alles pas regelen wanneer het vijf voor twaalf is.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #25
                      MVV gered

                      De noodlijdende voetbalclub MVV is gered. De club uit de Jupiler League heeft een regeling getroffen met 96 procent van de schuldeisers. De club uit Maastricht kan dan ook een doorstart maken, maakte de initiatiefgroep MVV woensdag bekend.


                      De achterstallige salarissen van spelers en medewerkers worden nog woensdagmiddag betaald. Donderdag neemt de initiatiefgroep de leiding over van het huidige bestuur.

                      Volgend seizoen kan de club met een sluitende begroting van 2,6 miljoen euro beginnen. Over de toekomstplannen geeft het nieuwe bestuur volgende week een persconferentie. Dan wordt ook meer duidelijk over een nieuwe trainer van MVV, nu het al afgesloten contract met trainer Ernest Faber op diens verzoek is ontbonden. Onduidelijk is of Faber nu van zijn beslissing terugkomt.

                      Met een aantal schuldeisers is weliswaar nog geen overeenkomst gesloten, maar wethouder Luc Winants zei er alle vertrouwen in te hebben dat dat nog voor 1 juli gaat lukken. Volgens voorzitter Paul Rinkens van de initiatiefgroep gaat het bij die 4 procent van de schuldeisers deels om doorlopende contracten. Met sommigen is er nog discussie over de geleverde diensten en anderen is gevraagd alsnog coulance te betrachten.

                      "Het is niet ethisch 96 procent van de schuldeisers te vragen water bij de wijn te doen en de rest daar niet om te vragen”, zei Rinkens. De reddingsacties de afgelopen weken verliepen moeizaam, verklaarde Rinkens. "Er zijn momenten geweest dat het echt over was.”

                      De gemeente Maastricht stelde de overeenkomst met de schuldeisers als voorwaarde om het stadion De Geusselt voor 1,8 miljoen euro aan te kopen Ă©n een schuld van 1,7 miljoen euro kwijt te schelden. MVV is daarmee schuldenvrij. Wel moet de KNVB de begroting voor volgend seizoen nog goedkeuren.

                      Bron Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/telesport/vo...V_gered__.html
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #26
                        Moet ik nu 'hoera' roepen?

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                          welnee, mij hoor je ook niet.
                          Gelukkig, ik begon me al eenzaam en ONgelukkig te voelen!

                          Opmerking


                          • #28
                            Ook weleens aan de mannen gedacht die dit onderwerp de laatste tijd gevolgd en op dit forum geschreven hebben.:(
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                              Ook weleens aan de mannen gedacht die dit onderwerp de laatste tijd gevolgd en op dit forum geschreven hebben.:(
                              Lieve hemel, Pareltje, ben je niet een beetje sexistisch bezig? Voetbal is er ook voor vrouwen hoor, alleen niet bijzonder voor mij.

                              Staat voor mijn zus de wereld dag en nacht stil bij voetbal? (Hetgeen goed uitkomt bij een voetoperatie?)

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                                Natuurlijk wel Parel, iedereen z'n hobby maar ik denk niet dat die mannen er wakker van liggen omdat ik niet meteen 'n rondedansje maak.

                                mischien kan dit helpen.....

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=vNO8dga8SZg[/ame]

                                of dit......

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7koyCl59rUs[/ame]

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X