Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De uitslagen van de Gemeenteraadsverkiezingen 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De uitslagen van de Gemeenteraadsverkiezingen 2014

    Vanavond 19 maart 2014 weten we meer. Opkomst, gewonnen of verloren stemmen etc.

    Op vrijdag 21 maart na 10.00 uur zijn de definitieve uitslagen van de verkiezing van de gemeenteraad 2014 bekend.

  • #2
    Tussentijdse opkomst in Maastricht om 16:30

    Tussentijdse opkomst in Maastricht om 16:30: 26,63% (in 2010: 32%).

    Bron: http://www.l1.nl/nieuws/247845-liveb...g-naar-stembus

    Opmerking


    • #3
      Opkomst lager dan vorige verkiezingen

      Nu.nl: om 17.30 uur heeft 37 procent van alle Nederlanders gestemd voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is lager dan vier jaar geleden.

      Opmerking


      • #4
        Gemeente Maastricht: tussentijdse opkomst om 18:30: 32,75%

        Gemeente Maastricht: tussentijdse opkomst om 18:30: 32,75% (2010: 41,19). Nog anderhalf uur. Laat je stem horen!

        Opmerking


        • #5
          Landelijk wantrouwen reflecteert lokaal; althans zo lijkt het.

          Opmerking


          • #6
            Is Pier binnen geraakt? Ik bedoel niet financieel . Ik krijg uitslag van dat gepingel op de piano namelijk.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Is Pier binnen geraakt? Ik bedoel niet financieel . Ik krijg uitslag van dat gepingel op de piano namelijk.
              Ja, hij is binnen en met stomheid geslagen over de voorlopige uitslag.
              Zelfs de SP zelf had dit niet verwacht, maar is zéér blij verrast.
              D66 is beetje veel teleurgesteld, na 15 van de 63 stembureaus.
              En dan de Senioren!!! Die dansen die lopen al (voorzichtig) de polonaise.
              Eén Quote heb ik wel al van de nummer 5 van de Seniorenpartij, Jan Erckens.
              "ik word vaak genoemd als kandidaat-wethouder, maar schrijf maar alvast op dat ik absoluut geen (parttime) wethouder zal worden".
              Waarvan akte!
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Gelukkig doet de PVV hier niet mee. Gadverdamme, wat een afschuwelijk optreden van onze Venlose volksmenner. :(

                Opmerking


                • #9
                  D'66 zit in een zetel. Die kan gaan beslissen of het in Maastricht linksom of rechtsom gaat in de komende 4 jaar. Een beetje afhankelijk van de verdeling van de restzetels zou zelfs een nipte meerderheid van D'66-PvdA-GL-SP mogelijk zijn.

                  Opmerking


                  • #10
                    De voorlopige einduitslag na 63 vd 63 kiesdistricten.

                    Opmerking


                    • #11
                      Met 6 middelgrote partijen in de raad kan het nog heel interesant gaan worden. Er zijn heel veel coalities mogelijk, van rechts over het midden tot links. Eigenlijk vraagt deze situatie om een coalitieaccoord op hoofdlijnen. Met zoveel partijen met een fractie van werkbare groote kan dan, indien een van de collegefracties het met een bepaald punt niet eens is, altijd nog een andere fractie voor een meerderheid zorgen. Ik denk niet dat het een onwerkbare uitslag is, eerder een uitslag die nieuwe perspectieven geeft.

                      Opmerking


                      • #12
                        Nu is het afwachten. Iedereen verklaart niemand te willen uitsluiten. Maar het blijft koffiedik kijken. "Sociaal en veiligheid" krijgen wellicht meer aandacht in Maastricht.

                        Opmerking


                        • #13
                          De winnaar mag toch meestal aan de slag...?
                          Dan zouden alle gegroeide partijen heel snel een coalitie kunnen vormen, ware het niet dat D66 diametraal tegenover die andere staat.

                          En als CDA weer terug is uit de oppositie en nu opgenomen in een coalitie is deze samenhang de meest voorspoedige

                          CDA 5 Wethouder Economie, Werkgelegenheid, Toerisme en Evenementen, Financiën en organisatie. Stadsdeelwethouder Centrum

                          SPM 6 Loco burgemeester en Wethouder Mobiliteit (inclusief A2), Bereikbaarheid, Duurzaamheid, Kenniseconomie, Stadsdeelwethouder Maastricht-Noordoost + Wethouder Onderwijs, Welzijn en Zorg

                          GL 4 Wethouder Stadsontwikkeling, Ruimtelijke ordening, Landschapsontwikkeling, Dierenwelzijn en Sport & Recreatie

                          SP 5 Wethouder Arbeidsmarktbeleid, Sociale zekerheid en Reïntegratie, Integraal ouderenbeleid, Stadsbeheer, Vergunnen en toezicht, Stadsdeelwethouder Maastricht-Zuidwest.

                          PVM 3 wethouder Cultuur, Wonen, Woonwagenzaken, Stadsdeelwethouder Maastricht-Noordwest <<< laat het maar eens zien wat je kunt
                          = 23

                          opgelost
                          Last edited by Antonius; 20 maart 2014, 12:06.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #14
                            PVM lijkt me een onwaarschijnlijke coalitiepartner, er hangt toch een luchtje om die partij.

                            Het zal toch gaan om de partijen die de afgelopen 10 jaar wel eens in een college zaten en de SP.

                            Opmerking


                            • #15
                              de stemming is voorbij / stemmingen scheppen is ook voorbij
                              (dus ik zelf ruik nu niks meer)
                              want nu gaat het natuurlijk om een democratische taakgerichte coalitie die samengesteld moet worden door de overwinnaar

                              de programma's passen toch met gestelde taken?
                              en enkel wie de ervaren mensen of nieuwe capabele mensen kan aanleveren voor de raad is geloofwaardig.
                              ik ben verguisd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X