Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Visie centrummanagement binnenstad:

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Ik betaal elke maand 55 euro aan qpark voor mijn autobezit in de parkeergarage.
    Ja, q-park is niet de overheid. Dat de overheid de Limburgse bodem onder onze voeten voor een appel en een ei aan q-park leent, door grote bedrijven laat volzetten met enorme bedrijfshallen waar bijna niemand werkt, aan aqua terra afgeeft en door andere ontgronders en ontgrinders in flink tempo laten verwijderen en we als Limburgers met er zijn allen naar staan kijken en zwijgen is iets anders.

    Je kunt uiteraard ook een eigen stuk grond met of zonder garage kopen. Dat kost wat in de binnenstad, maar dat is ook weer een ander verhaal.
    Je kunt nu eenmaal niet meer in een binnenstad wonen voor hetzelfde bedrag als ergens in een buitenwijk.
    Last edited by Lenfite; 9 oktober 2013, 14:59.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
      Ik betaal elke maand 55 euro aan qpark voor mijn autobezit in de parkeergarage. Ik overweeg ernstig mijn auto te gaan uitlenen, om de kosten te drukken. Dit als visie stadsmanegement
      Kermit verbeter stadsmanegement in stadsmanagement s.v.p.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Kermit verbeter stadsmanegement in stadsmanagement s.v.p.
        Dyslectisch en scheel, en de spellingcorrectie is brak.

        Opmerking


        • #34
          1. Chapeau Maastricht met een derde plek
          2. Haal het rapport erbij en kijk eens welke steden Maastricht achter zich laat
          3. Vergelijk geen appels en peren, elke stad heeft z'n eigen karakter structuur en ligging
          4. Dat Maastricht geen visie zou hebben, ik vind dat nogal overdreven
          5. Even afwachten als grote infrastructurele projecten klaar zijn
          Last edited by ; 9 oktober 2013, 19:00.

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            autoverkeer, enkelen blijkbaar voor uitlaat- en instapmoeders (ik zeg het netjes);
            sorry, sorry
            Het woord afhaal trut is ongepast, mijn excuus Breur.
            Maar de term Kiss-and-Drive is toch wel bekend, even afzetten aan de juiste trottoirzijde en niet treuzelen.

            Ik schreef ook al er gelijk achteraan, zij moeten wel (vaders en moeders) wegens de beperkte schoolplekken in de buurt.

            Dat is een probleem in veel steden, dus dat moet je accepteren. Daarom ging het eigenlijk in mijn bericht, we moeten veel coulanter omgaan met de noodzaak.

            Het is geen sinecuur als werkende ouders dat allemaal te regelen, bedenk maar eens hoe het komende seizoen er weer uit zal zien met slecht weer en onbegaanbare fietspaden of trottoirs. (ook een plicht van een ieder om je trottoir sneeuw en ijsvrij te maken)

            maar dit:
            Ondanks steeds betere cijfers in de categorie Bereikbaarheid blijft dit item tegelijkertijd het meest zwakke punt van de stad. In ieder geval volgens de ondervraagde gasten.
            is dus weldegelijk een heel belangrijk issue, zoals ik meen te hebben verduidelijkt.
            geen extra belemmeringen opwerpen, maar stroomlijnen.

            Aan slechte gewoonten waar Lenfite eerder aan refereerde kun je niet veel veranderen als overheid en of politiek, dat moet echt van (uit) de mensen zelf komen.
            Dat heeft met bespreekbaar maken van de ongepaste gewoonten die mensen er op na houden te maken.
            Of die gewoonten die hen wordt aangekweekt. Dat is ook een markt economisch aspect van het aanleren hoe men afhankelijk wordt van de "consumer" maatschappij.

            Werken aan de leefomgeving is een heel belangrijk aspect.
            Als ik naar het Centrum van Wenen kijk, of Zurich, betreffende verkeer en het openbaar verkeer dan ziet men toch ook wel gepaste modellen die overgenomen worden.
            Een ruime bufferzone om de forensen op te vangen en dan allemaal 30km maximaal. Perfect afgestemde groene golf intervallen en Bus OF tram op de minuut precies.
            Aansluiting aan het spoorlijn traject en dienstregeling van de Nationale spoorwegen op het lokale openbare vervoernet.
            Waarom kan dat daar dan wel. (tja gesteld dat de partijen wel met elkaar kunnen samenwerken, ook de commerciële markt partijen) Vooral omdat de bewoners en de politiek het ingezien hebben; enkel samen kun je de leefomgeving verbeteren.

            Ik ben zeker niet naïef om te stellen dat we de voorbeelden zomaar 1 op 1 kunnen transponeren op de Maastrichtse context maar centrum management en een visie ontbreekt echt. Misschien ben ik wel naïef genoeg om te stellen dat de bewoners dat moeten claimen.

            met vriendelijke groet,
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              1. Chapeau Maastricht met een derde plek
              2. Haal het rapport erbij en kijk eens welke steden Maastricht achter zich laat
              3. Vergelijk geen appels en peren, elke stad heeft z'n eigen karakter structuur en ligging
              4. Dat Maastricht geen visie zou hebben, ik vind dat nogal overdreven
              5. Even afwachten als grote infrastructurele projecten klaar zijn
              ja juist hier las ik dat punt nummer 4)
              ik dacht al waar stond dat ook al weer

              - Maastricht
              - U
              - Partijen
              - Kritiek
              - media en journalisten

              dat mag je iemand kwalijk nemen als hij jou persoonlijk beticht van visie-loosheid
              maar kijk eens naar je omgeving en die partijen die iets te vermelden hebben over de visie voor 2014 en opvolgende jaren

              Juist weer een 4 jaar kies program en geen verantwoordelijkheid voor de komende 40 jaar (een werkbare periode van iemand zijn inzet)

              4) was een algemene ongenuanceerde aanname

              maar
              4a) je werkt in een omgeving die de visies niet om kan zetten
              4b) je werkt in een omgeving die de visies niet wil overdenken
              4c) je werkt in een omgeving waar elke visie de grond in geboord wordt omdat het toevallig jou visie is en niet die van "hun"
              4d) je werkt ergens waar niemand interesse heeft in 40 jaar stabiliteit, maar de volgende verkiezing wil winnen.

              5) ach we vinden wel weer iets, dat heel Maastricht jarenlang lam legt.
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #37
                @antonius Ik kan jouw betoog gedeeltelijk volgen, maar wat jouw punt is niet helemaal.

                Wat ik jammer vind en dat komt in dit forum telkens terug dat heel veel zaken gekoppeld worden aan dé gemeente en dé politiek en dé teleurstelling daarin.
                Ik denk dat de tijd voorbij is dat politiek of de gemeente de plaatsen zijn waar grote visies van verwacht kunnen worden.
                Dat zie je ook terug in pogingen en mislukkingen om met burgers en particulier initiatief aan de slag te gaan. Ik zet er met opzet mislukkingen bij omdat dit een enorme cultuuromslag vraagt in denken en handelen van zowel politiek, burgers, ambtenaren en particulier initiatief.
                Dat grote westerse steden daar wel soms in slagen komt omdat grote steden meer plekken zijn waar initiatieven kunnen groeien, door een mix van diverse burgers, particulier initiatief e.d.
                De dynamiek in dergelijke ste,den is nu eenmaal veel groter. Wat niet wegneemt dat kleinere steden veel kunnen leren wat zich elders afspeelt, alleen zal het in kleinere steden er moeizamer aan toe gaan, omdat het ontbreekt aan hoopvolle bewegingen in de eigen omgeving. Het vraagt een cultuuromslag en die heb je niet in de hand, de politiek zeker niet.
                Last edited by ; 12 oktober 2013, 12:31.

                Opmerking


                • #38
                  o uw bericht is al aangepast,

                  Het vraagt een cultuuromslag en die heb je niet in de hand, de politiek zeker niet.
                  dat lijkt een contradictie, maar besef wat u bedoelde.

                  die politieke partijen moeten veel meer samenwerken in functie van waarom de Maastrichtenaar hun verkozen heeft, niet om ad hoc oplossingen te lanceren die enkele aanspreken
                  Ze moeten iedereen aanspreken.
                  mvg
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    o uw bericht is al aangepast,


                    dat lijkt een contradictie, maar besef wat u bedoelde.

                    die politieke partijen moeten veel meer samenwerken in functie van waarom de Maastrichtenaar hun verkozen heeft, niet om ad hoc oplossingen te lanceren die enkele aanspreken
                    Ze moeten iedereen aanspreken.
                    mvg
                    Iedereen wie is dat? We zijn geen collectief, maar allemaal verschillende individuen, met vaak tegenstrijdige wensen en belangen. De consument ondernemer wil een parkeerplaats, de buurtbewoner een park. Wie zal je honoreren? Vroeger had je daarvoor drie grote partijen, nu heb je het viervoudige, en elke partij wil zich profileren. Dus?

                    Opmerking


                    • #40
                      tja volgens mij zijn we wel een collectief, ofschoon die term een eigen dynamiek heeft gekregen, juist wegens die afsplitsing van de werkelijkheid.

                      met vriendelijke groet
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • #41
                        Nou, ik laat me verrassen.



                        feesbook:
                        https://www.facebook.com/visiebinnenstadmaastricht

                        Opmerking


                        • #42
                          Ik hoop dat de gespreksleider in vorm is. Ik lees uit de vorige berichten enige frustratie en begrijp dat wel. Veel succes!

                          Opmerking


                          • #43
                            Als ik ga, dan ga ik puur voor mezelf. Heb me voorgenomen niet te gaan ergeren aan allerlei cubjes of ego's, of voorgebakken meningen. Het zal geen makkelijke opgave worden omdat ieder vanuit verschillende verwachtingen deze avond bezoekt. Ik hoop op een positieve avond.

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              Als ik ga, dan ga ik puur voor mezelf. Heb me voorgenomen niet te gaan ergeren aan allerlei cubjes of ego's, of voorgebakken meningen. Het zal geen makkelijke opgave worden omdat ieder vanuit verschillende verwachtingen deze avond bezoekt. Ik hoop op een positieve avond.
                              Verstandig Kermit. Misschien - als je gaat - kan er een verslagje af?

                              Opmerking


                              • #45
                                Het was een geslaagde avond, grote opkomst en goed georganiseerd. Na wat introductie, filmpjes en uitleg van opzet en proces (Arcadis had de organisatie) konden alle deelnemers hun eigen droom en visie voor zichzelf opschrijven. Daarna werd de meute in gelijkgezinde groepjes opgesplitst: studenten, mensen buiten de binnenstad, ondernemers, jongeren, binnenstadbewoners, buurtplatform-mensen, creatieven, engelstaligen etc.
                                We hadden 45 minuten de tijd om in kleinere kring een visie in grove lijnen te formuleren en dat lukte vrij aardig moet ik zeggen. Op het eind was gezien de tijd een korte uitwisseling van de resultaten. Welke richting willen we nu op? Merkbaar is dat men terug wil naar meer kleinschalige-creatief ondernemen en dito kwalitatief winkel en cultureel aanbod, en een aantrekkelijke vooral woon-en bewonersvriendelijke binnenstad.
                                (Wordt vervolgd....volgende maand)

                                .
                                Last edited by ; 21 oktober 2013, 21:57.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X