Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

CDA groslijst gemeenteraadsverkiezing 2014. Vivianne Heijnen beoogd lijsttrekker.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • CDA groslijst gemeenteraadsverkiezing 2014. Vivianne Heijnen beoogd lijsttrekker.

    Het bestuur van het CDA afdeling Maastricht heeft een Selectiecommissie geïnstalleerd die de concept-kieslijst voorbereidt.
    De selectiecommissie bestaat uit Mirjam Depondt, Luc Winants, Meindert Pot en Louis Daems. Zij worden geassisteerd door Hannes van Roosmalen en Joep Ottenheijm.

    Volgens de reglementen van het CDA is de lijsttrekker de adviseur van de Selectiecommissie.
    Het is daarom dat het CDA Maastricht op korte termijn een lijsttrekker aanwijst die het CDA naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 zal leiden.

    Het bestuur van het CDA afdeling Maastricht heeft unaniem Vivianne Heijnen voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker.
    Tijdens de Algemene Ledenvergadering van maandag 22 april 2013, in de Groote Sociëteit aan het Vrijthof te Maastricht, kunnen de leden deze kandidatuur bevestigen cq aangeven tegen de kandidatuur te zijn.

    Momenteel zijn er nog geen tegenkandidaten. Mochten er evenwel CDA-leden zijn die zich toch nog kandidaat willen stellen voor het lijsttrekkerschap kunnen deze tot uiterlijk 72 uur vóór aanvang van de Algemene Ledenvergadering schriftelijk worden voorgedragen bij het bestuur.
    Deze voordracht dient echter wel (schriftelijk) gesteund te worden door minimaal vijf CDA-leden.
    De kans dat er iemand tegen Vivianne Heijnen zal aantreden, gesteund door minimaal 5 CDA-leden, acht ik echter buitengewoon klein.

    Feitelijk betekent dit dat Vivianne Heijnen al vrij zeker is als lijsttrekker van het CDA.
    Volgens mij is zij daarmee de eerste officiële lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht voor 2014.

    Het CDA heeft inmiddels al kandidaten opgeroepen om zich aan te melden voor de groslijst en deze is, volgens het CDA, alweer goed gevuld. De groslijst dient als basis voor de concept-kieslijst.
    Eventuele geïnteresseerden kunnen zich echter, naar ik begrijp, nog steeds opgeven.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Luc Winants lid selectiecommissie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Het bestuur van het CDA afdeling Maastricht heeft een Selectiecommissie geïnstalleerd die de concept-kieslijst voorbereidt.
    De selectiecommissie bestaat uit Mirjam Depondt, Luc Winants, Meindert Pot en Louis Daems. Zij worden geassisteerd door Hannes van Roosmalen en Joep Ottenheijm.

    (......)

    Merci voor de informatie Pier.

    Duidelijk dat het gaat het over de ‘concept kieslijst’ voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014 van Maastricht (!) en wat mij betreft prima dat het CDA een selectiecommissie installeert.

    Echter wat voor mij onduidelijk is en wat dus enkele vragen oproept is:

    - Waarom maakt het CDA nu gebruik van een ‘weggestuurd’ en oud wethouder van de gemeente Maastricht die nu burgemeester is in een andere gemeente t.w. Brunssum ?
    - Heeft Luc Winants zijn handen niet vol aan zijn nieuwe job in Brunssum ?
    - Heeft het CDA echt geen andere persoon(en) voorhanden ?

    Met andere woorden: De ‘invloed’ van Luc Winants in Maastricht moet echt verleden tijd zijn, het wordt tijd dat het CDA de wind eens uit een andere hoek laat gaan waaien !
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

    Opmerking


    • #3
      Vragen over Luc Winants

      Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
      (..)
      Echter wat voor mij onduidelijk is en wat dus enkele vragen oproept is:

      - Waarom maakt het CDA nu gebruik van een ‘weggestuurd’ en oud wethouder van de gemeente Maastricht die nu burgemeester is in een andere gemeente t.w. Brunssum ?
      - Heeft Luc Winants zijn handen niet vol aan zijn nieuwe job in Brunssum ?
      - Heeft het CDA echt geen andere persoon(en) voorhanden ?

      Met andere woorden: De ‘invloed’ van Luc Winants in Maastricht moet echt verleden tijd zijn, het wordt tijd dat het CDA de wind eens uit een andere hoek laat gaan waaien !
      Nou Wigo,

      Dat is een sterk stuk.
      Geloof het of niet, maar vrijwel diezelfde vraag heb ik gisteren ook gesteld aan een van mijn contacten bij het CDA Maastricht.
      Niet dat ik Luc Winants niet bekwaam acht of zo, maar gewoon vanwege het feit dat hij nu elders aan de slag is.

      Ik heb overigens vrij snel antwoord gekregen van degene die ik benaderd had, maar je zult begrijpen dat mijn vraag over Luc Winants niet beantwoord werd.
      Nu moet ik zeggen dat ik ook wel begrijp dat degene die ik mailde daar geen uitspraak over wenst te doen.

      We blijven dus achter met verwondering en daar zullen we het mee moeten doen, vrees ik
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Nou Wigo,

        Dat is een sterk stuk.
        Geloof het of niet, maar vrijwel diezelfde vraag heb ik gisteren ook gesteld aan een van mijn contacten bij het CDA Maastricht.
        Niet dat ik Luc Winants niet bekwaam acht of zo, maar gewoon vanwege het feit dat hij nu elders aan de slag is.

        Ik heb overigens vrij snel antwoord gekregen van degene die ik benaderd had, maar je zult begrijpen dat mijn vraag over Luc Winants niet beantwoord werd.
        Nu moet ik zeggen dat ik ook wel begrijp dat degene die ik mailde daar geen uitspraak over wenst te doen.

        We blijven dus achter met verwondering en daar zullen we het mee moeten doen, vrees ik
        Volgens mij was Luc Winants cursusleider bij de CDA Academie van een tijdje terug, waar ook op een ander draadje al naar verwezen is. Het lijkt mij dan logisch dat ze iemand, die dus al heeft meegeholpen in het scouten en opleiden van mensen, hierbij betrekken. Ook al vervult diegene (sinds kort) het burgemeesterschap van Brunssum. Maar dat moet Pier misschien dan nog eens navragen bij zijn contacten.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
          Volgens mij was Luc Winants cursusleider bij de CDA Academie van een tijdje terug, waar ook op een ander draadje al naar verwezen is. (...)
          In de thread "D66 start masterclasses" schreef ik in posting #2 al
          "Het CDA heeft een dergelijk project overigens ook al gestart al waren ze bij het CDA er wel héél vroeg mee.
          De masterclass bij het CDA begon, volgens mij, al begin 2012.
          "

          Dat was inderdaad in maart 2012.
          En Greune heeft gelijk dat Luc Winants, samen met Genoveef Leers, toen begon met een training van belangstellenden bij de lokale CDA academie.
          Dit is HIER terug te lezen.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Roxanne van Wunnik bedankt voor plaats op kieslijst CDA

            Roxanne van Wunnik stelt zich volgend jaar niet meer beschikbaar voor een nieuwe termijn als raadslid namens het CDA in de gemeente Maastricht.

            Van Wunnik heeft aangegeven na twee termijnen als gemeentelijke volksvertegenwoordiger een nieuwe uitdaging te ambiëren.
            Zij stelt zich daarom beschikbaar als kandidaat voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2015.
            Van Wunnik verwacht om als lid van Provinciale Staten namens het CDA verder te kunnen groeien op basis van de ervaringen die zij de afgelopen jaren heeft opgedaan.

            Roxanne van Wunnik: “In Maastricht heb ik mij onder meer vastgebeten in het dossier van de Vinkenslag/Karosseer: de onderste steen boven om te achterhalen of ons belastinggeld wel optimaal en correct is uitgegeven. Ook heb ik mij ingezet voor betere woonvoorzieningen voor oud en jong. Dat kan de gemeente niet alleen. Als lid van Provinciale Staten krijg ik de kans om op (eu)regionaal niveau naar oplossingen te zoeken.”

            (Bron: Perscommuniqué CDA Maastricht)
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Genoveef Leers-Poelmans ambieert plaats op kieslijst DCA

              Mogelijk dat Roxanne van Wunnik stuivertje wisselt met Genoveef Leers-Poelmans, de echtgenote van oud-burgemeester Gerd Leers.

              Het CDA Provinciaal Statenlid Genoveef Leers-Poelmans heeft aangegeven in 2015 geen volgende termijn meer te ambiëren.
              Leers-Poelmans is Provinciaal Statenlid sinds 2007 en heeft zorg en welzijn in haar portefeuille. Dat op dit punt steeds meer taken worden overgeheveld naar gemeentelijk niveau, heeft haar doen besluiten om zich beschikbaar te stellen als kandidaat namens het CDA Maastricht tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.

              Genoveef Leers-Poelmans: “Als lid van de CDA-fractie in Provinciale Staten zet ik mij in voor mensen die een extra steuntje in de rug nodig hebben. Zorg en welzijn (ouderenbeleid, gehandicaptenzorg en jeugdzorg) behoren tot mijn portefeuille. Nu steeds meer taken uit het sociale domein van de provincie worden overgeheveld naar gemeenten, zie ik op lokaal niveau meer mogelijkheden om op dit terrein een zinvolle bijdrage te leveren.”

              Beoogd fractievoorzitster Vivianne Heijnen van het CDA Maastricht: "Uiteraard ben ik erg blij met de kandidaatstelling van Genoveef Leers-Poelmans voor de gemeenteraad van Maastricht. Haar kennis en betrokkenheid bij het ouderenbeleid en de sociale agenda zullen een waardevolle aanvulling zijn. Het is daarnaast geweldig dat Roxanne van Wunnik haar kennis op het gebied van stadsontwikkeling (SO) wil inzetten voor de provincie Limburg. Zij zal nauw bij de fractie van het CDA Maastricht betrokken blijven."

              (Bron: Perscommuniqué CDA Maastricht)
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Resultaat vastbijten in dossier Vinkenslag/Karosseer

                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Roxanne van Wunnik stelt zich volgend jaar niet meer beschikbaar voor een nieuwe termijn als raadslid namens het CDA in de gemeente Maastricht.

                Van Wunnik heeft aangegeven na twee termijnen als gemeentelijke volksvertegenwoordiger een nieuwe uitdaging te ambiëren.
                Zij stelt zich daarom beschikbaar als kandidaat voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2015.
                Van Wunnik verwacht om als lid van Provinciale Staten namens het CDA verder te kunnen groeien op basis van de ervaringen die zij de afgelopen jaren heeft opgedaan.

                Roxanne van Wunnik: “In Maastricht heb ik mij onder meer vastgebeten in het dossier van de Vinkenslag/Karosseer: de onderste steen boven om te achterhalen of ons belastinggeld wel optimaal en correct is uitgegeven. Ook heb ik mij ingezet voor betere woonvoorzieningen voor oud en jong. Dat kan de gemeente niet alleen. Als lid van Provinciale Staten krijg ik de kans om op (eu)regionaal niveau naar oplossingen te zoeken.”

                (Bron: Perscommuniqué CDA Maastricht)
                Dat personen zich vastbijten in bepaalde dossiers vind ik lovenswaardig.
                Dit zou dus betekenen dat Roxanne van Wunnik van alles op de hoogte zou moeten zijn.

                Alleen jammer dat dit dan in de Raadsvergaderingen van de afgelopen maanden niet helemaal tot uiting is gekomen. :(
                Immers ‘de onderste steen’ is volgens mij niet boven gekomen.
                Zowel niet door de uitleg van Wethouder Costongs en ook niet door het doorvragen van de raadsleden !
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                  Dat personen zich vastbijten in bepaalde dossiers vind ik lovenswaardig.
                  Dit zou dus betekenen dat Roxanne van Wunnik van alles op de hoogte zou moeten zijn.

                  Alleen jammer dat dit dan in de Raadsvergaderingen van de afgelopen maanden niet helemaal tot uiting is gekomen. :(
                  Immers ‘de onderste steen’ is volgens mij niet boven gekomen.
                  Zowel niet door de uitleg van Wethouder Costongs en ook niet door het doorvragen van de raadsleden !
                  Nou Wigo,

                  Ik ben het niet met je eens.
                  Het CDA heeft veel geprobeerd en ook wel goed doorgevraagd. Dat geldt overigens ook voor de overige oppositiepartijen.
                  Maar de coalitie wimpelde alle (door)vragen af.
                  Uiteindelijk kwam het CDA en de rest van de oppositie niet door het blok van de coalitiepartijen heen.

                  Er zullen zeker dingen (abusievelijk) niet gevraagd zijn, maar soms houdt het (helaas) ook gewoon op.
                  De 'onderste steen' is uiteindelijk inderdaad (nog) niet boven water gekomen. In zoverre ben ik het wel met je eens.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #10
                    Oppositie is lief voor de coalitie: Dualisme ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Nou Wigo,

                    Ik ben het niet met je eens.
                    Het CDA heeft veel geprobeerd en ook wel goed doorgevraagd. Dat geldt overigens ook voor de overige oppositiepartijen.
                    Maar de coalitie wimpelde alle (door)vragen af.
                    Uiteindelijk kwam het CDA en de rest van de oppositie niet door het blok van de coalitiepartijen heen.

                    Er zullen zeker dingen (abusievelijk) niet gevraagd zijn, maar soms houdt het (helaas) ook gewoon op.
                    De 'onderste steen' is uiteindelijk inderdaad (nog) niet boven water gekomen. In zoverre ben ik het wel met je eens.
                    Beste Pier,

                    Dat je het niet met mij eens bent, is jouw goed recht.

                    Eveneens is het een goed recht dat de coalitie alle (door) vragen afwimpelt.
                    Echter volgens mij heeft de oppositie zich veel te snel gewonnen gegeven.
                    Ook op het afwimpelen van vragen had men kunnen doorvragen, zeker gezien de feiten en de argumenten die de oppositie voorhanden had en nog altijd heeft.

                    Voor mij zou het absoluut niet opgehouden zijn, wat dat betreft ben ik misschien een doordrammer.
                    Niet op de persoon, maar wel op de gang van zaken in voorlichting, overleg en openheid.
                    Ook hier blijkt weer dat ‘het dualisme’ in Maastricht nog niet is doorgedrongen, niet wordt toegepast en … nog ver te zoeken is.

                    Jammer, heel jammer !
                    Mestreechter Geis mage beleve
                    en dat door te kinne geve.
                    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                    Opmerking


                    • #11
                      Vechten tegen de bierkaai....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wigo
                      (..)
                      Voor mij zou het absoluut niet opgehouden zijn, wat dat betreft ben ik misschien een doordrammer. (..)
                      Zoals gebruikelijk op MO dwalen we weer eens af van een onderwerp....

                      Daar staat tegenover dat het in een politiek café juist de bedoeling is om (tegenstrijdige) meningen met elkaar uit te wisselen, toch?

                      Dus even over het doordrammen.
                      Dat kun je wel doen, maar als de tegenpartij "onoverwinnelijk" blijkt, zoals de spreekwoordelijke medewerkers op de Bierkaai, dan verlies je alleen maar respect.
                      "Gelijk hebben is één ding, gelijk krijgen is iets anders".
                      Dat geldt zeker in de politiek.

                      We zien dit ook op MO. Als iemand blijft doordrammen over één bepaald onderwerp reageert niemand meer daarop en laat men het punt links liggen.
                      Dan ben je nog verder van huis.

                      Desalniettemin is het lovenswaardig als één iemand wel blijft doordrammen. Of dat hemzelf en zijn omgeving echter goed doet is maar zeer de vraag.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        Lijkt niet zo moeilijk
                        Ligt aan de plaats op de verkiezingslijst.
                        (of de kiesdeler halen.)
                        Bij het CDA is de positie op de lijst traditioneel minder belangrijk dan het aantal voorkeurstemmen dat iemand weet te bereiken. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 wisten 7 CDA-kandidaten meer dan een kwart van de kiesdeler te behalen, waardoor verschillende kandidaten 'over de ander heen sprongen'.
                        Mevrouw Leers heeft natuurlijk een grote bekendheid en een aanzienlijke achterban opgebouwd, en brengt daarnaast mogelijk een hoop expertise mee naar de gemeentelijke CDA-fractie. We zullen hoe de lijst er uit komt te zien, misschien verrassen andere partijen ons nog!

                        Opmerking


                        • #13
                          Positie op kieslijst

                          Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
                          Bij het CDA is de positie op de lijst traditioneel minder belangrijk dan het aantal voorkeurstemmen dat iemand weet te bereiken. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 wisten 7 CDA-kandidaten meer dan een kwart van de kiesdeler te behalen, waardoor verschillende kandidaten 'over de ander heen sprongen'.
                          Mevrouw Leers heeft natuurlijk een grote bekendheid en een aanzienlijke achterban opgebouwd, en brengt daarnaast mogelijk een hoop expertise mee naar de gemeentelijke CDA-fractie. We zullen hoe de lijst er uit komt te zien, misschien verrassen andere partijen ons nog!
                          Ik zou tot enkele weken geleden je ook nog geloofd hebben.
                          Inmiddels weet ik wel beter. Ik verwijs je even naar mijn bijdrage in de thread De waarde van een kieslijst.
                          Als morgen zich een populiare, maar politiek onkundig, bekende Maastrichtenaar zich bij het CDA meldt, wordt hij waarschijnlijk ook met open armen ontvangen.
                          Of is het CDA roomser dan de Paus?

                          @ Ton.
                          Jouw bijdrage in posting #14 stond als eerste op MO.
                          Het lijkt me daarom niet wenselijk dat je het ook nog eens knipt en plakt vanaf een andere site, toch?
                          Laten we proberen om van onze site geen knipselkrant te maken, al is dat vaak overigens wel nuttig.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X