Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

"Ik ben voor een gemeentelijke wietkwekerij"

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • "Ik ben voor een gemeentelijke wietkwekerij"

    Wederom heb ik de titel van deze thread niet bedacht, maar komt hij voort uit de koker de D'66 in Maastricht.

    Op zaterdag 6 april staat de D66 Stemtent op Plein 1992 met de stelling: “Ik ben voor een gemeentelijke wietkwekerij”.

    In de raadsvergadering van maart jl. diende D66 samen met een aantal andere partijen een motie in, waarin werd opgeroepen om een experiment met legale kweek van wiet mogelijk te maken. D66 is van mening dat na de 'voordeur' (de verkoop van wiet aan klanten in coffeeshops), nu eindelijk ook eens de 'achterdeur' (de inkoop van wiet door coffeeshops) gereguleerd moet worden. Door als gemeente zelf de kweek in handen te nemen, wordt de kweek uit het criminele circuit gehaald. D66 hoort graag hoe u hierover denkt.

    Het is mogelijk om met onze mensen in gesprek te gaan tussen 12.00 en 16.00 uur bij de Stemtent op Plein 1992. Mocht u niet langs kunnen komen maar toch uw stem uit willen brengen, dan kunt u ook uw stem uitbrengen via de stemmodule op deze site.

    Nu is er echter één piepklein probleempje.
    De stemmodule op de site van D66 doet het niet cq je wordt doorverwezen naar een site waarop je je eerst moet inloggen.
    Ik ga er vanuit dat het een technisch probleempje is van korte duur en dat dit geen opzet is.
    Mocht dit opzet zijn, dan is het namelijk geen anonieme enquête en dat zal toch niet de bedoeling zijn van een zo'n liberale partij als D'66, toch?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Een topic met als onderwerp "..." van D66 openen heeft voor mij zowiezo geen enkele toegevoegde waarde op dit medium. Ik ga ervan uit dat MO geen enkele band heeft met welke politieke partij dan ook.

    Het onderwerp als dit geeft ook nog eens de enkele mening van een politieke partij weer en eigenlijk zou MO zich moeten weerhouden en vooral moeten terugtrekken dit soort topics en in het algemeen partijen een podium te geven en dus toe te staan.

    Het onderwerp an sich is wel bespreekbaar maar niet op deze manier. Daar heeft men -in een bepaalde hoek blijkens - een tent voor en die is niet van MO.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
      Een topic met als onderwerp "..." van D66 openen heeft voor mij zowiezo geen enkele toegevoegde waarde op dit medium. Ik ga ervan uit dat MO geen enkele band heeft met welke politieke partij dan ook.

      Het onderwerp als dit geeft ook nog eens de enkele mening van een politieke partij weer en eigenlijk zou MO zich moeten weerhouden en vooral moeten terugtrekken dit soort topics en in het algemeen partijen een podium te geven en dus toe te staan.

      Het onderwerp an sich is wel bespreekbaar maar niet op deze manier. Daar heeft men -in een bepaalde hoek blijkens - een tent voor en die is niet van MO.
      Al tijden wordt er in dit politiek cafe geschreven over politieke partijen. Het maakt naar mijn mening niets uit of dit de regerende dan wel de oppositionele partijen zijn. Het interessante aan deze topic is dat je met goede argumenten iemand kunt overtuigen van een mening en dat zal ook zo moeten blijven. Als ik de quote goed lees dan moet deze topic verdwijnen. Dit vind ik een bedreiging voor onze vrije meningsuiting en dus niet toelaatbaar.
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        (...)
        Nu is er echter één piepklein probleempje.
        De stemmodule op de site van D66 doet het niet cq je wordt doorverwezen naar een site waarop je je eerst moet inloggen.
        Ik ga er vanuit dat het een technisch probleempje is van korte duur en dat dit geen opzet is.
        Mocht dit opzet zijn, dan is het namelijk geen anonieme enquête en dat zal toch niet de bedoeling zijn van een zo'n liberale partij als D'66, toch?
        Ik heb inmiddels, via mail, contact gehad met de persvoorlichting van D66.
        Het betreft inderdaad een vervelende technische fout, die zich meestal vanaf oplost.
        Ook een paar keer F5 (verversen) drukken schijnt te helpen om het stemmen weer mogelijk te maken.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Wederom heb ik de titel van deze thread niet bedacht, maar komt hij voort uit de koker de D'66 in Maastricht.


          Mocht dit opzet zijn, dan is het namelijk geen anonieme enquête en dat zal toch niet de bedoeling zijn van een zo'n liberale partij als D'66, toch?
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
          Zalig Pasen,

          Misschien start D66 zelf een wiet plantage, om de Kas van de D66 te spekken?
          en om tijdens de partij interne besprekingen een jointje te blowen.
          mvg
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #6
            Stemtent D66: Meerderheid voor gemeentelijke wietkwekerij

            Een ruime meerderheid (73%) van de deelnemers aan de D66 Stemtent van afgelopen zaterdag, was het eens met de stelling ‘Ik ben voor een gemeentelijke wietkwekerij’. Van de 152 stemmers op Plein 1992 of via internet, waren er 111 het eens en 41 het oneens met de stelling.

            Voorstemmers zeiden een voordeel te zien in een legalisering van de kweek, om het zo uit de criminele sfeer te halen. Ook vond men het logischer dan het huidige beleid rondom coffeeshops, dat de zaken slechts half regelt.

            Tegenstemmers waren meestal tegen drugs in het algemeen en zij zouden liever de coffeeshops sluiten.

            (Bron: Persbericht D66 d.d. 7 jan. 2013)
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Ik ben ook vóór, maar dat was al bekend. Toch heb ik de indruk dat de publieke opinie in deze wat achter loopt, en dat de cijfers van D66 niet representatief zijn. Ik verwacht dat het nog ja-aren gaat duren voor het zover is.
              Ondertussen heb je via internet binnen 30 minuten alle spulletjes bijelkaar geharkt: voor eigen gebruik, voor de straathandel of voor de 'achterdeur'.
              In België was een leuk initiatief, het kweken op bestelling, hoe zou het daarmee zijn gegaan? Vlorzover ik weet werd het door justitie gedoogd.

              Opmerking


              • #8
                Helemaal voor. Goed ook voor de belastingopbrengst. Ik zou wel eens willen weten hoeveel de staat hier potentieel op kan verdienen.

                En die stemtest is natuurlijk een beetje flauw, maar het moet toch gewaardeerd worden dat D'66 op zijn minst probeert om het contact met de Maastrichtse bevolking te houden.

                Opmerking

                Bezig...
                X