Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Christelijke VolksPartij wordt Maastrichtse VolksPartij

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Christelijke VolksPartij wordt Maastrichtse VolksPartij

    De Christelijke VolksPartij, kortweg de CVP, heeft met onmiddellijke ingang haar naam gewijzigd in Maastrichtse VolksPartij.

    In een korte persverklaring zegt de partij op deze manier duidelijk te willen maken, dat zij zich inzet voor Maastricht en haar burgers op sociaal en economisch beleid.
    Het beleid richt zich primair op zwakkeren die de hulp van de MVP nodig hebben. "Omzien naar elkaar" is en blijft de leidraad van de partij, aldus fractievoorzitter Jan Hoen.

    De MVP zal onder deze nieuwe naam ook meedoen aan de Gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    2de naamswijziging van een Maastrichtse partij sinds 2010.

    De CVP, thans dus de MVP, is niet de eerste partij die sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen, in maart 2010, in Maastricht van naam verandert.

    Op 21 november 2011 heeft de afdeling Maastricht van Trots op Nederland zich afgescheiden van de Landelijke partij/beweging TON. Dit was mede het gevolg van het feit dat Rita Verdonk niet langer actief was bij TON. Sinds 21 nov. 2011 gaat de voormalige Maastrichtse afdeling van TON verder als Partij Veilig Maastricht (PVM).
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Reactie LPM op naamswijziging MVP.

      Uiteraard zijn alle partijen in Maastricht door mij gevraagd naar een reactie op deze toch wel verrassende, althans voor mij, naamswijziging.

      Binnen 7 minuten reageerde Kitty Nuyts van de Liberale Partij Maastricht (LPM) als eerste:

      De Liberale Partij Maastricht wenst de Maastrichtse Volkspartij veel succes bij haar verdere inzet voor de Maastrichtse burger.
      Stem in maart 2014 op een lokale partij, want deze kan lokaal veel meer voor u betekenen dan de gevestigde orde.
      Wij zijn nl. niet gebonden en kunnen ons daarom volledig voor u inzetten.
      Lokale partijen goed voor grote en kleine belangen!


      Namens de Liberale Partij Maastricht
      Kitty Nuyts
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Reactie PVM

        Esmiralda Thieme, de partijleidster/fractievoorzitster van de Partij Veilig Maastricht (PVM) geeft aan niet erg verrast te zijn door de naamswijziging van de MVP.
        Zij vindt het een goede keuze.
        "Het christelijke is gewoonweg niet meer van deze tijd", aldus Esmiralda Thieme.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          Ik ben ook niet erg verrast en enigszins telleurgesteld. Weer die M, en die V. En drie letters. Het lijkt allemaal op hetzelfde. Straks in het stemhokje weet je het niet meer of je hebt een bril nodig om het onderscheid te zien. Ik adviseer de lokale partijen, aansprekende mascottes in te zetten. Kermit is al in onderhandeling.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
            Weer die M, en die V. En drie letters. (..)
            Bij de vorige gemeentelijke verkiezingen in maart 2010 was slechts Ć©Ć©n partij die er niet in slaagde om een zetel te bemachtigen in de gemeenteraad van Maastricht.
            Dat was de ChristenUnie.
            Oftewel de CU.
            Een afkorting van 2 letters en zonder M, V of P.

            Dus daar zit het niet in.....
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              Ik hoop dat de mensen in Maastricht op een lokale partij gaan stemmen
              Misschien is Maastricht dan nog te redden. (mijn Mening)
              Ook hoop ik dat mensen terug komen wat opkomen voor de sociale minima

              Laat het eens goed doordringen wat de laatste tijd in Maastricht gebeurd

              Op advies onderstaande tekst verwijderd
              en het kruit te bewaren voor 2014.
              Jammer heb ik dat gemist.
              Ik hoop dat u het kruit kunt drooghouden.

              Opmerking


              • #8
                Koers, toekomst?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pier
                Ik ga dadelijk niets meer te posten als ik weet dat jij weer over hetzelfde begint en niemand meer de discussie volgt!
                Dan heeft het voor mij ook geen zin meer :(
                Dan ga ik Pier op zijn wenken bedienen

                Zoals verschillende forumleden misschien nog wel herinneren, heeft Jan Hoen in een interview met Jan Jansen op Maastricht.Dichtbij aangegeven misschien te willen stoppen met de politiek in 2014. Hij vond het wel welletjes, na al die jaren. Nu kan ik mij daar iets bij voorstellen. Maar dan moet je wel een goede opvolger hebben voor je werk in de raad, een persoon waar je trouwe kiezerschare op wil stemmen. Heeft Jan Hoen deze opvolger ondertussen al gevonden, of gaat hij toch nog een viertal jaren door met 'zijn' partij? En heeft deze naamsverandering nou ook een werkelijke impact op de koers van zijn partij of is het slechts cosmetisch van aard? In het korte persbericht dat Pier noemt, staat dat de MVP zich voornamelijk zal richten op de sociaal zwakkeren. Dat is interessant, want dat deed de CVP ook. Alleen kwam die laatste dan ook weer op voor de Maastrichtse kerken. Worden die nu niet meer vertegenwoordigd door Jan Hoen?

                Hopelijk heeft er iemand een antwoord op deze vragen.

                Opmerking


                • #9
                  Het lijkt me evident, wanneer iemand de term ''Christelijke'' uit de naam van de partij haalt, dat er een koerswijziging op dit gebied aan ten grondslag ligt.


                  Voor mij overigens geen gemis, want ik heb niets met religie in het algemeen, laat het me door niemand opdringen.

                  Maar het dan wel opmerkelijk dat uitgerekend Jan Hoen met deze koerswijziging aan komt zetten.


                  Wel lastig: PVM en MVP. Het in een raadsdebat citeren van uitspraken van die partijen kan makkelijk tot spraakverwarring leiden.


                  Hoe zou een eventuele fusiepartij gaan heten als zij samen zouden gaan?
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    LPM natuurlijk, Lokale Partijen Maastricht.
                    De LPM fixt het 'M wƩl.


                    Sorry LPM kan niet.
                    Dan wordt het de VLM
                    Verenigde Lokalen Maastricht
                    slogan blijft ongewijzigd.
                    Last edited by ; 2 februari 2013, 17:20.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
                      Dan ga ik Pier op zijn wenken bedienen

                      Zoals verschillende forumleden misschien nog wel herinneren, heeft Jan Hoen in een interview met Jan Jansen op Maastricht.Dichtbij aangegeven misschien te willen stoppen met de politiek in 2014. Hij vond het wel welletjes, na al die jaren. Nu kan ik mij daar iets bij voorstellen. Maar dan moet je wel een goede opvolger hebben voor je werk in de raad, een persoon waar je trouwe kiezerschare op wil stemmen. Heeft Jan Hoen deze opvolger ondertussen al gevonden, of gaat hij toch nog een viertal jaren door met 'zijn' partij? En heeft deze naamsverandering nou ook een werkelijke impact op de koers van zijn partij of is het slechts cosmetisch van aard? In het korte persbericht dat Pier noemt, staat dat de MVP zich voornamelijk zal richten op de sociaal zwakkeren. Dat is interessant, want dat deed de CVP ook. Alleen kwam die laatste dan ook weer op voor de Maastrichtse kerken. Worden die nu niet meer vertegenwoordigd door Jan Hoen?

                      Hopelijk heeft er iemand een antwoord op deze vragen.
                      Ik heb (nog) geen antwoord op je vragen.
                      Ik zou het begrijpen als Jan Hoen in 2014 niet meer terugkeert in de raad.
                      Ik zou het wel oprecht jammer vinden en een gemis.
                      Jan, vrijwel altijd de laatste spreker, kan een prachtige analyse maken van hetgeen voor hem allemaal gezegd is, een goede kwinkslag uitdelen en ook met zijn ervaring vaak de goede toon zetten.

                      Dat de MVP bestaansrecht heeft in onze gemeenteraad ga ik niet betogen hier, want als dat nog niet genoegzaam is aangetoond, ik denk aan de WMO en de vele aangenomen initiatief raadsvoorstellen, dan weet ik het niet meer!

                      Tot slot begrijp ik de opmerkingen betreffende de Maastrichtse kerken niet.
                      Ikzelf ben alleen nog op papier katholiek en in kerken zul je mij nooit aantreffen, tenzij het een bezichtiging betreft.
                      Toch zal ik altijd in de bres springen voor het behouden van kerken en/of andere geloofshuizen.
                      Kerkgebouwen vertegenwoordigen onze historie. Of je dat nu leuk vindt of niet. Afbreken is voor mijn geen optie.
                      In overdrachtelijke zin ervaar ik vaak dat mensen steun en troost vinden in kerken. Deze mensen zullen door mij altijd gesteund worden.
                      Ikzelf heb die steun en troost niet, wil die bewust ook niet hebben, maar gun anderen dit wel.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Tot slot begrijp ik de opmerkingen betreffende de Maastrichtse kerken niet.
                        Ikzelf ben alleen nog op papier katholiek en in kerken zul je mij nooit aantreffen, tenzij het een bezichtiging betreft.
                        Toch zal ik altijd in de bres springen voor het behouden van kerken en/of andere geloofshuizen.
                        Kerkgebouwen vertegenwoordigen onze historie. Of je dat nu leuk vindt of niet. Afbreken is voor mijn geen optie.
                        In overdrachtelijke zin ervaar ik vaak dat mensen steun en troost vinden in kerken. Deze mensen zullen door mij altijd gesteund worden.
                        Ikzelf heb die steun en troost niet, wil die bewust ook niet hebben, maar gun anderen dit wel.
                        Voor wat betreft de kerken is het al volgt. De Maastrichtse kerken zijn niet alleen gebedshuizen, maar vertegenwoordigen ook een bepaalde culturele waarde en tot op zekere hoogte nog steeds een bindmiddel binnen gemeenschappen. Organisaties die dezelfde taken (behalve die van gebedshuis) vervullen als kerken worden in Maastricht goed bediend met financiƫle middelen, maar kerkelijke organisaties vallen hier snel buiten. Want, redeneren 'progressieve' partijen in de raad, de stad moet geen religieuze organisaties subsidiƫren. Een van de weinige raadsleden die meer dan eens op de uitgebreide maatschappelijke functies van de kerken heeft gewezen is Jan Hoen. Nu ben ik benieuwd of hij ook na de naamswijziging die inzet blijft tonen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
                          (..) Een van de weinige raadsleden die meer dan eens op de uitgebreide maatschappelijke functies van de kerken heeft gewezen is Jan Hoen. Nu ben ik benieuwd of hij ook na de naamswijziging die inzet blijft tonen.
                          Een goede en terechte vraag!
                          Ik denk het antwoord wel te weten, maar volgens mij kan de MVP cq Jan Hoen daarop het beste reageren.

                          Ik zal de MVP cq Jan Hoen deze vraag eens doorsturen.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #14
                            in het mvp programma wordt cultuur in relatie gebracht met toerisme, en christelijk met sociaal en grondhouding. Het woord horeca schrijft men graag met hoofdletters. Verder ziet het er goed uit, een echte MKB partij met een oog voor de zwakkeren en het milieu.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              in het mvp programma wordt cultuur in relatie gebracht met toerisme, en christelijk met sociaal en grondhouding. Het woord horeca schrijft men graag met hoofdletters. Verder ziet het er goed uit, een echte MKB partij met een oog voor de zwakkeren en het milieu.
                              Moet er wel geen wielerzesdaagse en winterland meer komen in Maastricht

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X