Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buurtbudgetten anno 2012/2014: hoe nu verder?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
    Kermit
    Niemand kan zich meer verschuilen ook jij niet!
    Dan zitten we hier op het juiste adres, Barbara.

    Opmerking


    • Niet vaak zie je foto's van buurtplatformvergaderingen, het buurtplatform Maartenspoort heeft echter een foto geplaatst op hun website, bij de foto werd gemeld dat er tijdens een bijzondere buurtplatformvergadering afscheid genomen is van Els Budé en René Mennens, resp. stadsdeelleider en opbouwwerker, ze zijn voor het laatst aangeschoven.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
        Niet vaak zie je foto's van buurtplatformvergaderingen, het buurtplatform Maartenspoort heeft echter een foto geplaatst op hun website, bij de foto werd gemeld dat er tijdens een bijzondere buurtplatformvergadering afscheid genomen is van Els Budé en René Mennens, resp. stadsdeelleider en opbouwwerker, ze zijn voor het laatst aangeschoven.
        Dag 'Kermit' en Ton waar waren jullie vanavond in de comissie SMM? Een unieke gelegenheid om met de 'waarheid' over sommige buurtplatforms naar buiten te komen. Volle bak op de publieke tribune, goede insprekers ,boze PVM en LPM. Schofferend optreden van beide laatstgenoemde partijen, tweespalt etc etc richting verantwoordelijke wethouder en buurtgericht werken

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
          Dag 'Kermit' en Ton waar waren jullie vanavond in de comissie SMM? Een unieke gelegenheid om met de 'waarheid' over sommige buurtplatforms naar buiten te komen. Volle bak op de publieke tribune, goede insprekers ,boze PVM en LPM. Schofferend optreden van beide laatstgenoemde partijen, tweespalt etc etc richting verantwoordelijke wethouder en buurtgericht werken
          Dank Barbara. Suggestie? Zorg voor dit soort zaken voor een onafhankelijke vertrouwenspersoon/klachtencommissie en stel een onderlinge gedragscode op, dat voorkomt een moddergevecht cq volksgericht in de politieke arena.

          Opmerking


          • Waarheid volgens de Dikke van Dale (hij wacht niet op antwoord) is:
            Het ware,
            Het in -overeenstemming- zijn van het denkbeeld met de wetten van het denken of met zijn voorwerp,
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • Vrijheid buurtplatform veel te groot?

              Dagblad De Limburger 13 maart 2013:

              Opmerking


              • Vervolg ontwikkelingen buurtplatforms.

                Ik stel nu wel voor niet meer te gaan herhalen!
                Nieuwe ontwikkelingen kunnen uiteraard gemeld worden.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Ik stel nu wel voor niet meer te gaan herhalen!
                  Nieuwe ontwikkelingen kunnen uiteraard gemeld worden.
                  Ook John Hoofs herhaalt veel. Het is onvermijdelijk in deze zaak. Dit komt omdat het er maar niet in wil. Het schiet niet op. Volgens mij is de interesse in deze zaak wel aan het toenemen. In een week tijd is deze 'thread' dik 440 keer bekeken. Er is behoefte aan informatie en mogelijk willen mensen verwensingen over en weer. Kermit laat het voorlopig even aan de raad over.
                  Last edited by ; 14 maart 2013, 00:19.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                    Er is behoefte aan informatie en mogelijk willen mensen verwensingen over en weer. Kermit laat het voorlopig even aan de raad over.
                    Boh, moeten we weer vijf hele dagen onze mond houden...

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
                      Boh, moeten we weer vijf hele dagen onze mond houden...
                      Zwijgen is ook een kunst

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        ..................

                        Opmerking


                        • D66 probeert amendement op financiele controle BPF's tegen te houden.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Ik stel nu wel voor niet meer te gaan herhalen!
                          Nieuwe ontwikkelingen kunnen uiteraard gemeld worden.
                          Gelukkig......

                          Dan wil ik jullie onderstaande brief van D66 niet onthouden.
                          D66 steekt het BPF Argus, ic. mevr. Essers, een hart onder de riem en zal a.s. dinsdag, tijdens de raadsvergadering van 19 maart 2013, proberen een meerderheid te vinden die tegen het amendement van de Seniorenpartij zal stemmen, waardoor er geen verplichte controle komt op de bestedingen van de buurtplatforms.
                          Dat het is hub goed democratisch recht van D66, al begrijp ik er helemaal niets van!
                          Hebben de BPF's dan iets te verbloemen?

                          Geachte mevrouw Essers, Beste Maria, geachte leden van de buutplatforms,

                          Via de griffie hebben we uw gezamenlijke brief ontvangen over de verordening Geld voor de buurten.
                          Maria, mag ik aan jou vragen om deze mail door te sturen naar de andere buurtplatforms? Ik heb namelijk niet alle adressen. Dank je!

                          Zoals ik al zei, hebben wij als fractie de brieven ontvangen over het rekenkamerrapport en de eventuele consequenties voor de verordening.
                          Als fractie willen we hier nog kort op reageren.

                          D66 Maastricht had voor het rekenkamerrapport geen twijfel over het functioneren van de buurtplatforms.
                          Na het rekenkamerrapport is hier ons beeld in bevestigd. Immers de subsidies zijn reglementair en doelmatig besteedt.

                          Dat betekent dat wij in de volgende raadsvergadering nog één maal een poging zullen wagen om andere partijen op een ander denkbeeld te brengen.
                          De kans is klein, maar zeker wel de moeite waard.
                          Ook al kunnen wij als politiek lang niet aan alle lokale wensen voldoen, de buurtplatforms zijn wel de oren en ogen van de buurt en zodoende een nuttig klankbordgroep van de gemeenteraad.

                          Wij wensen veel succes bij de verdere werkzaamheden voor jullie buurtplatform.

                          Met vriendelijke groet,
                          Guido Mertens
                          namens D66 Maastricht.

                          (Bron: http://www.biboost.nl/nieuws/816-ing...brief-door-d66 )


                          Ik vraag mij eigenlijk af wie er, buiten mevr. Essers, nog allemaal in het bestuur van Argus zitten?
                          Ik neem aan dat D66, of iemand anders, dat wel weet en ons dit wellicht wil vertellen!?!


                          Last edited by Pier; 14 maart 2013, 21:51.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Het is goed te zien, hoe de partij van de bestuurlijke vernieuwing en democratisering, waakt over de belangen van de burgers en de buurtbewoners. Het is mij een volstrekt raadsel waar deze parij (D66) mee bezig is. Het riekt naar cliëntelisme*of men heeft er helemaal niets van begrepen. Dit raadslid degradeert ook nog eens een buurtplatform tot een klankbordgroep van de raad, hoe kan je het verzinnen.

                            (*) het verlenen van diensten aan (potentiële) kiezers door een politicus tijdens diens politiek mandaat. Het komt veelvuldig voor in instabiele democratieën en in kringen die meer om autoriteit dan om het algemeen belang geven, al dan niet op grond van hun eigen achterstandssituatie. (wikipedia)
                            Last edited by ; 15 maart 2013, 08:59. Reden: wikipedia

                            Opmerking


                            • Vertrouwen is goed, maar controle is beter.

                              Vertrouwen is goed, maar controle is beter.

                              Het blijft actueel, de verantwoording van het bestede gemeenschapsgeld door de buurtplatforms.
                              In Stadskrant De Ster van 15 maart 2013 wederom aandacht voor het verder functioneren van deze buurtplatforms op een (meer?) transparantie wijze. In de raadsvergadering van a.d. dinsdag wederom aandacht voor de buurtplatformproblematiek. Het wordt tijd dat buurtplatforms zich weer bezig kunnen gaan houden met hun buurt en duidelijkheid wordt geschapen. Hierna is er natuurlijk niets meer te mekkeren of te blaten, maar moet gewoon gewerkt worden aan ...

                              Opmerking


                              • Echtpaar als enige bestuursleden bij Argus tot 1 maart 2013

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                (...) Ik vraag mij eigenlijk af wie er, buiten mevr. Essers, nog allemaal in het bestuur van Argus zitten?
                                Ik neem aan dat D66, of iemand anders, dat wel weet en ons dit wellicht wil vertellen!?!
                                Van een oplettende lezer van dit forum kreeg ik, n.a.v. bovenstaande vraag, vandaag onderstaande e-mail.

                                "Maria Essers heeft van 2004-2013 maart ALLEEN met haar zus in het bestuur gezeten. Ze hebben met z'n tweeën dus al die jaren over tienduizenden euro's kunnen beschikken."

                                Als bewijs voegt deze lezer een lijstje toe. Helaas is dit lijstje echter niet gewaarmerkt.
                                Uit dit lijstje evenwel blijkt dat Mevr. Essers het bestuur vormde samen met, naar ik veronderstel, haar echtgenoot, ESSERS F.L.M..

                                Mogelijk verwisselt de oplettende lezer in de mail de echtgenoot en de zus.
                                Hoe dan ook, het bestuur werd in die jaren, volgens dat lijstje, gevormd door 2 personen.
                                Dit is in strijd met de gemeentelijke regelgeving, omdat er minstens 3 bestuursleden bij een BPF moeten zijn!

                                Nogmaals, er is vooralsnog geen enkele aanleiding te veronderstellen dat de subsidiegelden fraudeleus dan wel onrechtmatig zijn besteed, maar ik zou toch wel willen weten wat er met die gelden is gebeurd.
                                Alleen al om alle schijn weg te nemen zou het het BPF Argus sieren als ze hun subsidiestroom zouden verantwoorden.

                                Overigens is dit "probleem" van de bestuursleden inmiddels door de stichting Argus opgelost.
                                Volgens hetzelfde al genoemde lijstje makenHans Dieter ULRICH en een zekere L.J.B. de Jongevanaf 1 maart 2013 deel uit van het bestuur.

                                D66 lid toch bestuurslid van Argus
                                Saillant detail is dat Hans Dieter ULRICH lid is van ....... D66 !!!
                                En je kunt veel van dhr. ULRICH zeggen, maar hij is geen slapend lid van D66!
                                Op FaceBook manifesteert cq manifesteerde hij zich nadrukkelijk.

                                Dit gegeven afgezet met de brief van D66 met het citaat

                                "(...)
                                D66 Maastricht had voor het rekenkamerrapport geen twijfel over het functioneren van de buurtplatforms.
                                Na het rekenkamerrapport is hier ons beeld in bevestigd. Immers de subsidies zijn reglementair en doelmatig besteedt.
                                Dat betekent dat wij in de volgende raadsvergadering nog één maal een poging zullen wagen om andere partijen op een ander denkbeeld te brengen. (...)"
                                (Zie ook posting #228 van gisteren)

                                zet wel te denken!?!

                                Ik begrijp echt niet, mocht het inderdaad zo zijn dat mevr. Essers met haar zus dan wel echtgenoot de enige bestuursleden zijn geweest
                                van het BPF Argus tot 1 maart j.l., dat er nog één partij is die niet wil weten waaraan de tienduizenden euro's subsidie dan zijn besteed.

                                De rol van D66 begrijp ik al helemaal niet.......

                                Uiteraard blijf ik benieuwd naar eventuele bewijzen die bovenstaande bewering weerleggen.

                                Graag zou ik een uitdraai van de KVK van Argus tegemoet zien.
                                Last edited by Pier; 15 maart 2013, 19:05.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X