Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

    Hoes wil snel overleg over nieuw coffeeshopbeleid


    Burgemeester Onno Hoes van Maastricht wil snel overleg met andere Limburgse burgemeesters over het nieuwe coffeeshopbeleid.

    Dat beleid gaat op 1 januari in. De wietpas wordt per direct afgeschaft. Vanaf 1 januari hoeven klanten van coffeeshops zich niet meer te registreren. Wel moeten ze met een uittreksel van het bevolkingsregister aantonen dat ze in Nederland wonen. Op die manier worden niet-ingezetenen geweerd.
    Minister Opstelten schrijft in een brief aan de Tweede Kamer, dat gemeenten zelf mogen bepalen hoe ze die nieuwe regels handhaven.
    Hoes is daarom bang dat de Limburgse gemeenten allemaal verschillend beleid gaan maken. Hij wil graag tot een gezamenlijke Limburgse aanpak komen.

    http://www.l1.nl/audio/hennep-burgem...es-20-nov-2012

    Bron: L1 Nieuws.


  • #2
    Waarom zou er een uittreksel van het bevolkingsregister nodig

    voor zijn ,een ID-kaart waar uit blijkt dat men Nederlander is lijkt

    mij voldoende.

    Of gaat alleen maar om geld klopperij ?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
      Waarom zou er een uittreksel van het bevolkingsregister nodig

      voor zijn ,een ID-kaart waar uit blijkt dat men Nederlander is lijkt

      mij voldoende.

      Of gaat alleen maar om geld klopperij ?
      In Maastricht wil men weten of je ingeschreven staat als inwoner van Maastricht. Het produceren van een uittreksel kost geld en dat wordt in rekening gebracht.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        In Maastricht wil men weten of je ingeschreven staat als inwoner van Maastricht. Het produceren van een uittreksel kost geld en dat wordt in rekening gebracht.
        Breur zoals ik het nieuwe coffieshopbeleid begrijp kunnen alle nederlanders
        woonachtig in Nederland wiet kopen in coffieshop.
        En op ID-kaart staat trouwens ook de gemeenten vermeld waar kaart
        is verstrekt.
        Vind het ook als niet gebruiker iets te ver gaan.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
          Breur zoals ik het nieuwe coffieshopbeleid begrijp kunnen alle nederlanders
          woonachtig in Nederland wiet kopen in coffieshop.
          Wim, weet nog iemand precies het beleid om de toegangsrechten? Maar je hebt gelijk. Trouw.nl: voor het hele land gaat gelden dat bezoekers van coffeeshops moeten aantonen dat ze in Nederland wonen, maar gemeenten mogen zelf bepalen wanneer ze dat beleid gaan handhaven.
          Last edited by Breur; 21 november 2012, 20:01.

          Opmerking


          • #6
            Het enige verschil tussen dit papiertje van ruim 11 euro.

            en een id kaart is dat je adres er op staat

            (verder maastricht staat wel op je id kaart.)

            Opmerking


            • #7
              Ingezetenecriterium

              Jullie maken Ć©Ć©n denkfout!
              Als Duitser, woonachtig in Maastricht, mag ik ook wiet kopen!
              Het gaat dus om het ingezetenecriterium!
              Niet om de nationaliteit!
              Wel moet die ingezetene, als komt hij uit Burkino Faso, een geldig paspoort of ID-kaart hebben.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Jullie maken Ć©Ć©n denkfout!
                Als Duitser, woonachtig in Maastricht, mag ik ook wiet kopen!
                Het gaat dus om het ingezetenecriterium!
                Niet om de nationaliteit!
                Wel moet die ingezetene, als komt hij uit Burkino Faso, een geldig paspoort of ID-kaart hebben.
                Hebben hier dan over een Duitser met twee nationaliteiten Pier?
                Want volgens mij wil meneer Hoes geen enkele buitenlander in coffieshops
                die gelegen zijn in Maastricht (tot opheden tenminste)

                Opmerking


                • #9
                  Helderheid.

                  Ik wil het helder hebben. Ik ga verhuizen naar Kanne. Dan kan mijn schoonmoeder te Maastricht, nog helder van geest zijnde en beschikkende over de benodigde geldige papieren (is er een medische verklaring noodzakelijk? ) voor mij gaan shoppen in Maastricht. Stel dat zij aankomt bij de shop zonder dat zij van haar handtasje wordt beroofd, dan moet de shop de papieren van mijn schoonmoeder controleren en bijhouden in een soort "stamboekveeregister". Zij zijn dus bevoegd om die papieren te controleren en kunnen uitmaken of die papieren echt zijn en ten rechte verkregen. De Gemeente kan als handhaver ieder moment de boekhouding of de actuele situatie in het bedrijf controleren en sancties opleggen?

                  Opmerking


                  • #10
                    Nee er komt geen stamboekvee register jouw schoonma kan gewoon met haar paspoort en uitreksel bevolkingsregister naar Easy Going:

                    Dit is wat Hoes wil: https://player.vimeo.com/video/53952233

                    Het wordt weer interessant als er in Kanne een marechaussee staat en jouw schoonmoeder heeft wat wiet opgespaard.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                      Het wordt weer interessant als er in Kanne een marechaussee staat en jouw schoonmoeder heeft wat wiet opgespaard.
                      Ja, daar was ik al bang voor.

                      De burgemeester van Maastricht is duidelijk wat betreft zijn stad.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik kreeg twee mannen in lode jassen aan de deur voor het tekenen van een petitie tegen de drugsoverlast in de wijk.
                        Eerst gaf een van de mannen een keurige toelichting, dat de burgemeester zou komen etc.
                        Ik: 'de burgemeester is toch al geweest ?' 'en welke overlast'?.
                        De man verbaast: 'Op de van Hasseltkade en ze komen tot in de wijk' zei de man.
                        'Ik ervaar het niet zo.'
                        De man wilde weten waarom ik niet wilde ondertekenen.
                        Ik zag een paar velletjes papier, vol met handtekeningen.
                        Ik 'ik ervaar geen overlast, ik kijk ze niet aan en negeer ze'.
                        Ja zei de man maar 'het verhard zich'.
                        Ik welke 'verharding'?
                        Hij weer 'kijk de mensen hebben niet voor niets allemaal ondertekend' en we hebben een onderhoud met de burgemeester.
                        Ik 'wat wilt u dan'. hij 'We willen dat het stopt'
                        Ik. 'Wat stoppen, dat lukt niet'.
                        Hij 'als wij dat willen gaat het wel lukken'
                        Ik 'waar je het hier oplost, duikt het ergens anders weer de kop op', 'bovendien het kost handenvol geld, verkeersslachtoffers vind ik veel erger'.
                        Hij 'we zijn nu aan het discussiƫren, dat heeft geen zin'.
                        De andere maakte gewag te vertrekken.
                        Ik wenste de mannen veel succes toe.

                        Ze zullen wel gedacht hebben: wat een gek. een verrader van de buurt, uitschot.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zou ongeveer hetzelfde gesprek gevoerd hebben, alleen zou ik daarna wel m'n handtekening gezet hebben. Onder het mom van "wie weet, helpt 't ook nog".
                          Ook al word ik niet gemolesteerd, ik vind de confrontatie met een drugspusher onprettig en ik vind hun aanwezigheid in Maastricht ongunstig voor de stad.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                            (..)

                            Ze zullen wel gedacht hebben: wat een gek. een verrader van de buurt, uitschot.
                            Een grappig, maar waarschijnlijk voor velen herkenbaar verhaal als het gaat om een handtekeningenactie voor welk doel dan ook.

                            Ik verwacht binnenkort een actie tegen Kermit....
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Een grappig, maar waarschijnlijk voor velen herkenbaar verhaal als het gaat om een handtekeningenactie voor welk doel dan ook.

                              Ik verwacht binnenkort een actie tegen Kermit....
                              Kermit.
                              Kan wel tegen een stootje
                              En Kermit heeft net als ik zijn schoentje al klaar staan..
                              Vol verwachting klopt ons hart.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X