Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik zou ongeveer hetzelfde gesprek gevoerd hebben, alleen zou ik daarna wel m'n handtekening gezet hebben. Onder het mom van "wie weet, helpt 't ook nog".
    Ik vind het goed dat burgers in actie komen en prijs hun moed. Ik heb echter geleerd dat symtoombestrijding niet echt helpt. Hoes zal komen, hij komt luisteren, de zaal kalmeren en zal wederom zijn verantwoordelijkheid tonen, maar binnen de mogelijkheden van het dossier. Hij kent echter ook de effecten en de zwakke schakels bij bepaalde ingrepen.
    Wat je meestal ziet dat er dan tijdelijk wordt ingezet todat elders de problemen verergeren. Dan wordt de inzet iets teruggedraaid en zijn we na verloop van tijd weer op nul.
    De problematiek ligt veel dieper en bestuurders kunnen beperkt sturen omdat ze gebonden zijn aan coalities en grenzen. In die zin is Hoes en Opstelten al tot het maximale gegaan.
    Last edited by ; 24 november 2012, 17:05. Reden: Aanvulling

    Opmerking


    • #17
      Zolang de producten welke in de coffeeshop te koop zijn, niet in de rekken liggen van een Lidl, een Koopvat, een tabakswinkel of andere verkooppunten in geheel Europa, krijg je de problematiek rondom de softdrugs niet opgelost in de wijken. Ik ben er ervan overtuigd. De overlast beperken is weer een ander probleem. Je kunt zorgen dat mensen geen overlast meer zien; goed poetsen en zelfs goedpraten. Hebben jullie de troep gezien na afloop van de 11 van de 11de?

      Opmerking


      • #18


        Jos Gorren

        MAASTRICHT – Als raadsleden korte mailtjes gaan sturen naar de burgemeester omdat ze zich zorgen maken over de veiligheid in hun wijk en vervolgens een afschrift van dat mailtje doen toekomen aan de pers, is de nood behoorlijk hoog gestegen.


        Misschien helpt dit
        moesten meer raadsleden doen.

        inplaats van enkele.

        Want de signalen van de burgers ?

        Bron Maastricht dichtbij 24-11-2012, zie hier
        Last edited by Wigo; 27 november 2012, 00:40. Reden: Link foto en bron aangepast

        Opmerking


        • #19
          Wat is overlast?

          De overlast beperken is weer een ander probleem. Je kunt zorgen dat mensen geen overlast meer zien; goed poetsen en zelfs goedpraten. Hebben jullie de troep gezien na afloop van de 11 van de 11de?
          inderdaad.

          Het ervaren van bepaalde vormen van 'overlast' of het ervaren van hinder is cultureel gebonden. Zo kan het zijn dat bepaalde vormen van overlast niet als zodanig ervaren wordt, of mag worden.

          Het kan zijn dat dealers in kankerverwekkende stoffen sigarettenfabrikanten worden genoemd of zomaar een gezellige sigarenhandel. De meeste politici maken zich dáár liever niet druk om integendeel de schoorsteen moet roken.

          Opmerking


          • #20
            representatief?

            'Buitenlanders weer in koffieshop'
            94 Procent van de bezoekers van de D66 Stemtent vindt dat buitenlanders weer moeten worden toegelaten tot koffieshops.
            Maastricht
            Van onze verslaggever

            Van de 424 stemmers die zaterdag naar de tent op Plein 1992 in Maastricht kwamen of via internet stemden, waren er slechts 25 tegen de stelling om buitenlanders weer toe te laten.
            de limburger

            daar gaan we weer...

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              de limburger

              daar gaan we weer...
              Weer zoooo,n onzinnig onderzoekje van D 66
              tuurlijk komen hier mensen op af die voorstander zijn,
              en zijn dat Nederlanders/Buitenlanders.
              Het enige wat waardevol is een mening van alle inwoners van maastricht.

              Dacht je nu werkelijk dat half maastricht even de brug overkomt,
              voor een mening te geven.

              (voor hun krantenstukje.):(

              drop het in de brievenbus.

              Opmerking


              • #22
                Zijn we eindelijk blij dat we van de niet Maastrichtse drugsrunners en buitenlandse drugskopers verlost zijn, wil D66 ze weer binnenhalen wat een onzinnige enquête. Volgens mij zijn er belangrijkere items in Maastricht.
                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                  Zijn we eindelijk blij dat we van de niet Maastrichtse drugsrunners en buitenlandse drugskopers verlost zijn, wil D66 ze weer binnenhalen wat een onzinnige enquête. Volgens mij zijn er belangrijkere items in Maastricht.
                  Toller hoe komt er bij dat Maastricht verlost is van de niet
                  Maastrichtse drugsrunners ?

                  En geloof maar dat er nog genoeg buitenlanders hun drugs in Maastricht
                  kopen .

                  Wat u hier schrijft is een mooie droom die helaas nooit zal uitkomen
                  denk ik .

                  Maastricht is altijd een "drugsstad" geweest ik heb het nooit anders gekend
                  de laatste 40 jaar tenminste!

                  Opmerking


                  • #24
                    Of dat laatste zo vanzelfsprekend moet zijn, waag ik te betwijfelen. Ik had me voorgenomen me niet of slechts zeer sporadisch in de drugsdiscussie te mengen.

                    Ik hoop dat mensen niet met alternatieven aan komen als ''alcohol is veel gevaarlijker dan een joint'', want we hebben het hier over het spul waar coffeeshops hun omzet vandaan menen te moeten halen, en nergens anders over.

                    Ik zie nog steeds niet in wat iemand nou moet met een joint. Ik zal nooit inzien wat er nou zo onschuldig is aan een joint, en zolang ik een eigen mening heb, WIL ik dit ook niet begrijpen. Of het zo flink is om een joint te roken, ook dat waag ik te betwijfelen.

                    Tijdens mijn werk word ik vaak kotsmisselijk van de vieze zoete geur, als ik iemand passeer die in mijn nabijheid een joint meent te moeten roken. Dat het niet verboden is, wil evenwel nog niet zeggen dat het zo gezond is.

                    Regelmatig kom ik tijdens mijn werk langs panden waar ook die vieze zoete geur hangt, maar het is niet eenvoudig te zeggen uit welke woning die stank dan komt, dus ik kan er persoonlijk niets mee.

                    Ik juich dus alle maatregelen toe die ertoe leiden dat die troep helemaal uit het straatbeeld verdwijnt, en weiger gewoon begrip te hebben voor figuren die het wietgebruik zo nodig moeten verdedigen.


                    Ik weet dat ik nu word aangevallen vanwege mijn mening, maar voorstanders van wietgebruik spuien hun mening ook, dus waarom zou ik dat dan niet mogen?
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #25
                      Je heb gelijk haas.
                      Iedereen heeft recht op een mening
                      Hoewel sommige er anders over denken.

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                        Of dat laatste zo vanzelfsprekend moet zijn, waag ik te betwijfelen. Ik had me voorgenomen me niet of slechts zeer sporadisch in de drugsdiscussie te mengen.

                        Ik hoop dat mensen niet met alternatieven aan komen als ''alcohol is veel gevaarlijker dan een joint'', want we hebben het hier over het spul waar coffeeshops hun omzet vandaan menen te moeten halen, en nergens anders over.

                        Ik zie nog steeds niet in wat iemand nou moet met een joint. Ik zal nooit inzien wat er nou zo onschuldig is aan een joint, en zolang ik een eigen mening heb, WIL ik dit ook niet begrijpen. Of het zo flink is om een joint te roken, ook dat waag ik te betwijfelen.

                        Tijdens mijn werk word ik vaak kotsmisselijk van de vieze zoete geur, als ik iemand passeer die in mijn nabijheid een joint meent te moeten roken. Dat het niet verboden is, wil evenwel nog niet zeggen dat het zo gezond is.

                        Regelmatig kom ik tijdens mijn werk langs panden waar ook die vieze zoete geur hangt, maar het is niet eenvoudig te zeggen uit welke woning die stank dan komt, dus ik kan er persoonlijk niets mee.

                        Ik juich dus alle maatregelen toe die ertoe leiden dat die troep helemaal uit het straatbeeld verdwijnt, en weiger gewoon begrip te hebben voor figuren die het wietgebruik zo nodig moeten verdedigen.


                        Ik weet dat ik nu word aangevallen vanwege mijn mening, maar voorstanders van wietgebruik spuien hun mening ook, dus waarom zou ik dat dan niet mogen?
                        Haas ben het volledig met u eens ook ik zou willen dat dit uit het straat beeld zou verdwijnen .

                        Maar ik zie ook dat bepaalde mensen het drugswereldje wat er altijd in velen maastrichtse cafe´s zich heeft afgespeeld ontkennen of doen als of hun neus bloed.
                        Eind jaren 60 werd er in koestraat ,vrijfhof ,bernardusstraat en op veel meer plaatsen "openlijk" gedeald in de cafe´s .

                        Waarom ik liever een coffieshop zie dan een straatdealer is dat er in een coffieshop geen minderjarige aan die troep komt en een straatdealer verkoopt alles ook aan minderjarige.

                        Daarom zie ik liever 10 straatdealers verdwijnen dan een coffieshop.
                        Verder wat verslaafden betreft daar zijn ook veel directeuren en directielieden bij hoor praat er maar eens over met iemand van het CAD.

                        Opmerking


                        • #27
                          Ik juich dus alle maatregelen toe die ertoe leiden dat die troep helemaal uit het straatbeeld verdwijnt, en weiger gewoon begrip te hebben voor figuren die het wietgebruik zo nodig moeten verdedigen.
                          Ik hoop dat Haas geen lid is van de VVD. Want de VVD in Tilburg wil zelf wiet gaan verbouwen. Ben benieuwd of het er van komt. Het zou het mogelijk maken om de achterdeur van coffeeshops te sluiten w.b. De aanvoer uit illegale circuits. Ik vrees echter de nodige tegenwerking.

                          Bron

                          Inmiddels is het plan in Tilburg aangenomen, het CDA was tegen. Met het plan wil Tilburg naar de minister.
                          Last edited by ; 4 december 2012, 00:11. Reden: Aanvulling

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                            Ik hoop dat Haas geen lid is van de VVD. Want de VVD in Tilburg wil zelf wiet gaan verbouwen. Ben benieuwd of het er van komt. Het zou het mogelijk maken om de achterdeur van coffeeshops te sluiten w.b. De aanvoer uit illegale circuits. Ik vrees echter de nodige tegenwerking.

                            Bron

                            Inmiddels is het plan in Tilburg aangenomen, het CDA was tegen. Met het plan wil Tilburg naar de minister.
                            Niet alleen het CDA maar ook de burgemeester van Tilburg Kermit .

                            http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...t_telen__.html

                            Opmerking


                            • #29
                              Niet alleen het CDA maar ook de burgemeester van Tilburg Kermit .
                              Als je mijn bericht wilt aanvullen of verbeteren doe het dan correct. 'De burgemeester was niet enthousiast, hij houdt niet van bühnepolitiek.'

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                                Als je mijn bericht wilt aanvullen of verbeteren doe het dan correct. 'De burgemeester was niet enthousiast, hij houdt niet van bühnepolitiek.'
                                "PvdA-burgemeester Peter Noordanus is niet enthousiast over het voorstel uit de gemeenteraad. Volgens hem is het niet realistisch."

                                Daar maak ik uit op dat hij buiten het CDA geen voorstander van dat voorstel is Kermit
                                verder niets.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X