Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Vriend Ivo beloofd aan Onno meer agenten.
    Wat schetst mijn verbazing, ze worden ingezet voor een bromfiets/scooter controle, jawel met de bekende rollen, vanmorgen op de hoek van de Gubbelstraat en de Van Hasseltkade.
    Kom ik terug in mijn buurt, zie ik daar mij welbekende drugsrunners de buurt onveilig maken.
    Is daar nou die extra politie voor bedoeld.

    NB ik zie op steeds meer plaatsen stickers in het straatbeeld verschijnen met ddarop de text:
    ONNO
    gaank
    naor
    HOES
    Kompleminte, Pieke

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
      Vriend Ivo beloofd aan Onno meer agenten.
      Wat schetst mijn verbazing, ze worden ingezet voor een bromfiets/scooter controle, jawel met de bekende rollen, vanmorgen op de hoek van de Gubbelstraat en de Van Hasseltkade.
      Kom ik terug in mijn buurt, zie ik daar mij welbekende drugsrunners de buurt onveilig maken.
      Is daar nou die extra politie voor bedoeld.

      NB ik zie op steeds meer plaatsen stickers in het straatbeeld verschijnen met ddarop de text:
      ONNO
      gaank
      naor
      HOES
      Wie of wat veroorzaakt de grootdte overlast in de binnenstad, de scooters of de runners, of runners op de scooters?
      Runners maken een buurt persé niet onveilig, het is het aanzien en angst bij buurtbewoners, de illegale handel en de verplaatsingen door de stad van kopers en verkopers.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
        Vriend Ivo beloofd aan Onno meer agenten.
        Wat schetst mijn verbazing, ze worden ingezet voor een bromfiets/scooter controle, jawel met de bekende rollen, vanmorgen op de hoek van de Gubbelstraat en de Van Hasseltkade.
        Kom ik terug in mijn buurt, zie ik daar mij welbekende drugsrunners de buurt onveilig maken.
        Is daar nou die extra politie voor bedoeld.

        NB ik zie op steeds meer plaatsen stickers in het straatbeeld verschijnen met ddarop de text:
        ONNO
        gaank
        naor
        HOES
        Dikke kans dat dit een al geplande controle was. Immers die extra agenten zijn er nog niet, toch?

        Opmerking


        • Zeker zijn die er al Equinox, 15 stuks uit de rest van onze provincie.
          Echter is het de bedoeling dat deze "goovies" terug gaan naar hun basiseenheid en vervangen worden door "goovies" uit andere delen van het land.
          Kompleminte, Pieke

          Opmerking


          • Ik heb e.e.a. verwoord in een mail die ik gestuurd heb aan de wijkagenten, de wijkgebonden medewerker van VTH en aan wethouder Nuss.

            Mail van de secretaresse van de wethouder, de wethouder gaat niet over drugs gerelateerde zaken, maar zij heeft de mail doorgestuurd naar het drugsmeldpunt en naar de veiligheids adviseur van de gemeente Maastricht.

            Nog een mail van de secretaresse, de wethouder heeft mijn mail doorgestuurd naar de Burgemeester himself.

            Ik ben benieuwd of ik een reaktie krijg uit het Stadhuis.
            Kompleminte, Pieke

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              D66-Kamerlid Berndsen: Maastrichtse driehoek ontloopt zijn verantwoordelijkheid
              ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
              Dat is ook een leuke ieder zingt zijn eigen liedje
              Haar recept zoals zij het verwoordt: "Legaliseren van softdrugs gekoppeld aan gereguleerde teelt is de enige mogelijkheid om het probleem onder controle te krijgen." werk m.i. alleen bij een grensoverschrijdend beleid. Je kan hier niet zoiets bedenken wat op 3 km afstand niet van toepassing is.
              Maak dan van de hele Euregio een 'Colorado' (de VS-staat waar volgend jaar weed gereguleerd wordt en nu al onder stricte condities legaal mag worden geteeld).

              Opmerking


              • Iech kin in eeder geval 'n aontal luij die zier oontevreijje zien mèt 't door de börregemeister gevoerd beleijd. Dat zien bewoeners vaan de Hoonderstraot, de Raomstraot en umgeving, de Lieg en Hoeg Barakken en vaan de Begoenje. Sinds de shops geslote zien, zien zie 'n signaficante townaome vaan 't aontal drugsrunners die väöl euverlas bezörrege door zèllefs aw luij (vaan bove de 70 jaor) zier aggressief aon te spreke.
                Wie de shops ope waore en de beveiliging veur de deur stoond en roondlepe door de buurt vaan de shops, zaoge zie haos gein runners mie. Noe nump de euverlas allein mèr tow, ze pakke eine runner op en daor koume 5 vaan die gaste oet Rotterdam en umgeving veur terök.
                Kompleminte, Pieke

                Opmerking


                • Verplaatsen coffeeshops.

                  Zie:
                  http://maastricht.gezien.nl/nieuws/c...kobbesweg.html

                  Opmerking


                  • Goed nieuws voor de straathandel: Uitbreiding van werkgebied op aan en en afvoerwegen, buitenlandse klanten lokken die op de coffeecorners afkomen.
                    Slecht nieuws voor de buitengebieden: recreatiegebieden en op routes met woon-werk en schoolverkeer.


                    Wie draait op voor de maatschappelijke kosten, aan handhaving e.d.?
                    Met dank aan GL, D'66 en de PVDA en Leers. Geweldig plan. Zet de sluizen maar weer open voor wat elders verboden is.

                    Enige hoop als het Ingezetenencriterium staande blijft? dat de VVD voet bij stuk houdt.!

                    Opmerking


                    • Als de toenmalige gemeente Eysden niet zo kortzichtige besluitvorming had genomen, was het probleem allang opgelost geweest
                      Men kan nog altijd terugkomen op zijn besluitvorming, het bewuste pand waar het om gaat staat er nog steeds, op dezelfde plaats
                      Kompleminte

                      Toller

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                        Als de toenmalige gemeente Eysden niet zo kortzichtige besluitvorming had genomen, was het probleem allang opgelost geweest
                        Men kan nog altijd terugkomen op zijn besluitvorming, het bewuste pand waar het om gaat staat er nog steeds, op dezelfde plaats
                        Welk pand?

                        Opmerking


                        • Het oude douanekantoor vlak over de grens aan de A2
                          Kompleminte

                          Toller

                          Opmerking


                          • Mooi toch? als de Belgen zo tegen het drugstoerisme zijn, en de grens weer sluiten, is het probleem toch opgelost? Laat ze hun junks in eigen land houden en zelf een werkende oplossing zoeken.


                            Maar dat is kennelijk teveel gevraagd.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • Spaanse toestanden. Stuur een oorlogsschip Dotremont heeft er misschien nog wel een liggen uit 1914.

                              Opmerking


                              • Niks Dotremont. De Stoomp moote ver hubbe...........
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X