Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Zorgen om de zorg

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    De zorg was al lang een zorgenkindje en dit gaat niet over. Echter we kunnen er niet omheen op een gegeven moment hebben we het allemaal hard nodig.
    Komkom Kermit. We moeten ons vooral niet laten aanleunen dat het onbetaalbaar is en etcetera. Zorg is een EERSTE LEVENSBEHOEFTE en dient altijd gegarandeert te zijn in een sociaal stelsel. Dit mag geen issue zijn. Omdat er bezuinigd moet worden heoeven niet hele volkstammen terug gedirigeerd te worden naar de laatste tree van de pyramide van Maslov.

    We weten precies wat er gaat gebeuren als de zogenaamde vrije sector de overhand krijgt in de Staats inrichting: "Haw diech ze stom daan haw iech ze errem.....".

    En dat alles terwijl het aantal miljonairs in Ned blijft toenemen...hoeveel % was het ook weer het afgelopen jaar?
    Groet Jean d'n 1ste

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Jean 1ste Bekijk bericht
      Komkom Kermit. Zorg is een EERSTE LEVENSBEHOEFTE en dient altijd gegarandeert te zijn in een sociaal stelsel. Dit mag geen issue zijn. Omdat er bezuinigd moet worden heoeven niet hele volkstammen terug gedirigeerd te worden naar de laatste tree van de pyramide van Maslov.

      We weten precies wat er gaat gebeuren als de zogenaamde vrije sector de overhand krijgt...

      Antonius:
      Los daarvan, als ik oud ben en hulp nodig heb is al het geld middels bijdrage en polissen ingelegd gedurende jaren van arbeidzaam bestaan, weg!

      Dank voor de reacties. Zorg is zeker een eerste levensbehoefte. Maar wij Nederlanders zijn ook gevoelig voor het misschien liberale standpunt dat de overheidsfinanciën op orde moeten blijven. En met het vooruitzicht van een toenemende vergrijzing en toenemende vraag naar zorg lijkt het me wel verstandig om vooruit te kijken en explosief stijgende kosten te voorkomen. Ik denk dat we relatief gezien er goed voorstaan in vergelijking met andere landen en dat er een aantal goede maatregelen zijn genomen.
      Excessen in zo'n omvangrijk zorgsysteem zijn niet te uit te sluiten en ik wil het niet goed praten als elementaire zorg soms niet terecht komt bij de mensen die het hard nodig blijken te hebben terwijl een toplaag er met een dikke bonus vandoor gaat. Helaas zijn dit soort excessen mogelijk, het is de keerzijde van al die instituten en schaalvergroting en een managerscultuur ipv. de handen aan het bed. De politiek heeft dit maar al te goed in de smiezen, maar kan het niet 123 terugdraaien.
      Last edited by ; 6 augustus 2014, 21:24.

      Opmerking


      • #33

        @kermit
        we verdedigen deze afslankingsplannen en aanpassingen met de één of andere boekhouder z'n mening die ook nog 't een of ander literarisch op papier gezet heeft.

        Boekhouders hebben geen families, het zijn allemaal weeskinderen, dan wel ze waren voorbestemd om weeskind te worden.

        Wat die met zorg te maken hebben vraag je jezelf steeds opnieuw af.

        Wat commerciële firma's met zorg te maken hebben en top functionarissen die de BalkenEnde Norm overtreffen vraag je je natuurlijk ook af, mits ze het zo goed organiseren dat de zorg van een leien dakje loopt.

        Dit is dus ook een oproep aan alle die het en zorg is.
        Last edited by Pier; 15 december 2014, 13:23. Reden: Gewijzigd: Reactie richting (een reeds door Ton verwijderde posting) verwijderd uit de tekst
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          Mokum aan de Maas maakt uitstapjes naar verzorgingshuizen

          Reageer

          Er staan er twee niet bij
          dat zijn die wat het volgend jaar gesloten worden :(
          Wij zouden het op prijs stellen dat er GEEN links worden overgenomen van bestaande websites. In een later stadium kan de discussie die is opgestart namelijk onder druk komen te staan als de eigenaar van gekopieerde link zijn artikel verwijderd. Je krijgt dan een discussie zonder kop, middenstuk of staart, dus onleesbaar. Probeer eens de tekst in de gekopieerde link in eigen woorden weer te geven, met daarbij uiteraard je eigen op- en/of aanmerkingen.

          Opmerking


          • #35
            Mijn ouders wilden niet naar een "bejaardentehuis". Dat hebben de kinderen geaccepteerd totdat hun lichamelijke verzorging en welzijn zienderogen achteruitging. Vrijwillig, maar toch met tegenzin, zijn zij na een aantal bezoeken aan het bejaardentehuis vertrokken naar de randen van de stad. Toen mijn vader overleed moest mijn moeder verhuizen naar een soort gevangeniscel. Bezoek kon je er niet ontvangen, maar er was een aparte feestruimte. Niet gezellig maar bruikbaar. Overigens werden mijn ouders altijd opgehaald door de kinderen als er iets te vieren was. Al moest dat met rolstoel, zuurstof, pampers en de hele zooi. De verpleging was goed. Met maximale inspanning werd vaak met minimale middelen zou goed mogelijk voor de ouderen gezorgd. Luxe daar vroegen zij niet om.
            Nu is er een ronde van locatieherstructurering bezig. Ouderen moeten worden verplaatst ten einde dit te realiseren. Dit proces is niet enkel een gevolg van bezuinigingen. Nieuwbouw was noodzakelijk omdat bestaande gebouwen groot onderhoud nodig hadden of niet meer geschikt waren voor de taken die tegenwoordig bedeeld zijn aan verpleegtehuizen. Je kunt niet blijven uitstellen.
            Wat ongelukkig vind ik dat veel activiteiten betreffende de herlokalisering tegelijk plaatsen vinden. Een beetje spreiding in tijd had voor minder onrust geleid.

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Je kunt niet blijven uitstellen.
              Wat ongelukkig vind ik dat veel activiteiten betreffende de herlokalisering tegelijk plaatsen vinden. Een beetje spreiding in tijd had voor minder onrust geleid.
              Wel, ik zal je vertellen dat ik in een branche werk waar zelfs heel geregeld uitstel voorkomt, inzake de nieuwbouw en renovatie plannen en zelfs afstel; dus einde project. Heb zeker 6 zorgprojecten op de tekenplank gehad, juist gehad.
              Heb je 4 jaar gewerkt aan een project wordt het stopgezet.
              En de insiders weten wat dat gekost heeft...

              Niet enkel dat topfunctionarissen / managers zo blijkt, een planningsbudget in het wilde weg rond gesmeten hebben, ze gaan met die goude handdruk vervangen worden door de nieuwe garde managers zonder ervaringen.
              Hopelijk zijn die nieuwe managers met blanko bladzijden dan ook principiëler en standvastiger.

              ik kan je vertellen dat er in mijn branche verhalen spelen van 500.000.000 euro honoraria dus planningsbudgetten die voor nop waren, verkwanseld tijdens de afgelopen 5 jaren.
              Ja / neen ik had tijdelijk een leuke boterham! (relatief gezien)

              Er zijn economen in binnen en buitenland die dat als rondpompen van de financiële middelen bestempelen, door meerdere leidingen van het financiële systeem en kilometers afgelegd en tijd gekost.
              Maar aan dat tapkraantje van de ouderen is geen druk erop, het druppelt.

              Zo zit in "niet doorgegane projecten" heel veel geld...

              Een ander punt is vroeger en Nu. (of straks)
              Wij denken wel degelijk goed na over hoe dat zal gaan met die vergrijzing en de leeftijdspiramide in Nederland. Kermit zijn suggestie om eens in het internet te lezen over het onderwerp is goedbedoeld, maar ik zit er met mijn neus bovenop. Dan speel je wel eens met gedachten en ideen en laat sommige ook weer weg ebben.

              (de afbeeldingen van de leeftijdspiramide indien je zou willen zoeken toont overal topzwaar, zelfs in Iran)

              En toch lijkt het een wederkerende cyclus van die samenloop van omstandigheden en problematiek van het moment.

              Toen ik "korte Broek manneke" was woonden in mijn straat zeker 8 huishoudens van oudere mensen samen en rond het straten blok een veelvoud. Alsook kostgangers bij oude mensen in huis.
              Dat was doodgewoon en die oudere van dage waren ook voor de spelende kinderen in de buurt een oppas.
              Wij zoeken tegenwoordig naar gemeenschappelijke woonvormen voor ouderen in combinatie met anderen. Zal je zeggen, dat gevangeniscelletje waar je in weggestopt wordt later, dat ambieer ik ook niet.

              Er zijn al heel wat leuke modellen in binnen en buitenland gerealiseerd.
              Ook drama's zijn gerealiseerd.

              De medische Zorg die moet gewoon een geolied bedrijfsvorm worden, zonder verkwisting of zelfbehoud.
              Bovendien is preventie inzake de medische risico's in onze gemeenschap nog veel te slap vertegenwoordigd.

              Een ervan is; je eet gewoonten.
              Last edited by Antonius; 15 augustus 2014, 12:33.
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #37
                Al deze voorgenomen maatregelen geven niet aan wat dat per individu voor gevolgen heeft. Door belastingcompensaties en andere niet meer te volgen maatregelen is dit niet uit te rekenen. Gemiddeld een paar tientjes er op vooruit, afhankelijk van de goodwill van verzekeringen, het wereldgebeuren en geen rekening houden met lokale lasten, ontwikkelingen op de energiemarkt, gehoorzaamheid van de burger etc. Besturen is moeilijk.

                Opmerking

                Bezig...
                X