Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • elletje
    replied
    Ik ga gewoon nog een aantal jaren door! En maakt me dat niet uit?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    Jammer voor I!
    Ben ik blij de 2e jarig te zijn? Maar heb ik geen enkel pensioen?
    AOW zul je heus wel krijgen. Toch is het diefstal. Er zijn premies voor betaald.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Jammer voor I!
    Ben ik blij de 2e jarig te zijn? Maar heb ik geen enkel pensioen?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Iedereen fantaseert er op los. Griekenland: weer een gok om tijd te winnen. Puur roulettespel.

    Wat onze regering wel geregeld heeft: mijn vrouw is met prepensioen. Als zij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, krijg zij één maand geen uitkering. Noppes, rien, niets. Zij is namelijk op 30 november jarig. Prepensioen eindigt op de eerste van de kalendermaand. Die 30 dagen worden bezuinigd en moet ze op een houtje bijten. Goed geregeld kabinet!

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Ook die komt zijn mooie praatjes niet na
    10.000 banen in de gezondheids sector erbij
    En de rest niet te vergeten dat is ook een aardige waslijst
    en ook daar komt strakjes nog veel meer bij !

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Wilders heeft gewoon weer gescoord.
    Ook die komt zijn mooie praatjes niet na
    10.000 banen in de gezondheids sector erbij

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Wilders heeft gewoon weer gescoord.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Job is een keurige heer en dat kan men eigenlijk niet zijn in het politiekwereldje.
    Verder is Job meer een "bestuurder".
    Wat verder vind is dat hij eigenlijk een " pootje is geligt" door mensen uit zijn eigen partij zoals bv Timmermans voor op .

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Mijn vader (zaliger) klaverjaste regelmatig met hem, maar hij is bij mijn weten nooit bij ons over de vloer geweest.
    Toch ook een leuke wetenswaardigheid

    Ik heb trouwens ook de eerste lokale (politieke) reactie binnen.
    De Maastrichtse PvdA fractievoorzitster Manon Fokke laat weten dat zij het jammer vindt dat Job Cohen is teruggetreden.
    Zij stelt wel dat een fractievoorzitter alleen maar goed kan functioneren als hij een sterke fractie achter zich heeft staan. Om die reden hoopt zij dat de huidige Tweedekamerfractie ook eens aan zelfreflectie gaat doen.
    Maar, desalniettemin constateert Manon Fokke ook "dat je daarnaast ook heel eerlijk moet concluderen dat Job nu eenmaal niet van de oneliners is en dus wellicht in het huidige politieke klimaat onvoldoende uit de verf komt. Desondanks vind ik het spijtig, zoals ik hierboven al schreef."

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Job Cohen (PvdA) treedt terug.

    Nou,

    Stort in mij eens in het carnavalsgedruis en prompt krijg ik bericht onmiddellijk terug te keren naar de Pierlementaire werkelijkheid.

    Job Cohen heeft het partijleider- en fractievoorzitterbijltje van de PvdA erbij neergegooid en treedt met onmiddellijke ingang terug. Hij verlaat ook per direct de Tweede Kamer.

    Persoonlijk vind ik dit een verlies voor de Nederlands politiek klimaat.
    Of je het nu eens of oneens bent met de ideeën van de PvdA, of wellicht de nieuwe variant PvdA-light, maar vriend en vijand is het erover eens dat Job Cohen een door en door integer mens was.
    Ik heb (helaas) nooit het genoegen gehad om eens een goed gesprek te hebben met Job Cohen, dus ik moet mijn mening vormen via anderen, maar ik heb inderdaad de indruk dat Job Cohen een van de weinige integere politici is die Nederland nog rijk is.

    Job Cohen was waarschijnlijk nog een politicus van de oude stempel. Niet dat die in het verleden per definitie allemaal even integer waren, maar hij symboliseerde voor mij wel de politiek die niet gevoerd werd via de onliners, facebook of twitter.

    Stel dat ik Wouter Bos ooit face-to-face zou ontmoeten, dan zou ik er geen moeite mee hebben om hem binnen de kortste keren "Woutertje" te noemen en hem aan te spreken over zijn mening over de (wan)toestanden bij Feyenoord.
    Zou ik echter Job Cohen tegenover mij hebben zitten, dan zou ik dit nooit in mijn hoofd halen.

    Ik hoop niet dat de onlangs ingezette koers van de PvdA, de door Limburger Frans Timmermans betitelde PvdA-light variant, nu helemaal van de baan is.

    Heeft ooit een MO'er persoonlijk contact gehad met Job Cohen, bijvoorbeeld toen hij nog aan de Brusselsestraat in Maastricht woonde?

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Zeg nooit nooit...
    sommige verkopen hun ziel om
    mee te mogen doen.
    En hun jas 180 graden draaien schijnt ook mode te zijn.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Laatste peilingen...... krijgen we ooit nog een meerderheidskabinet?

    Vandaag, 29 jan. 2012, las ik dat de SP, mochten er nu verkiezingen zijn, de grootste partij van Nederland zou worden. (Zie HIER).

    De SP zou 34 zetels halen. De overige zetels zijn als volgt verdeeld:
    VVD : 30
    PVV : 20
    PvdA : 17
    D66 : 16 :(
    CDA : 12
    GL : 8
    CU : 6
    SGP : 3
    PvdD : 3
    50PLUS :1

    Nu heb ik eens een tijdje zitten rekenen, maar ik zie bij deze zetelverdeling geen meerderheidskabinet meer ontstaan.

    De PVV, al dan niet als gedoogpartner, samen met de VVD en SP, met 84 zetels, is natuurlijk onmogelijk.

    SP, PvdA, CDA en bijvoorbeeld CU, PvdD en 50PLUS redden het ook niet.
    Samen heeft deze, wel erg grote, coalitie nog steeds slechts 63 zetels.

    De enige theoretisch mogelijke coalitie, over links, is
    SP, PvdA, CDA en D66, samen goed voor een krappe meerderheid van 79 zetels.
    Echter...., D66 en GroenRechts... eh sorry GroenLinks, moeten niets van de SP hebben en hebben eerder laten weten nooit met de SP in een kabinet te willen zitten.

    Een mogelijke coalitie over rechts met
    VVD, Groen"Links", D66 en het CDA haalt het niet met 66 zetels.

    En tot slot de "confessionele paarse" variant van VVD, SP, CDA en CU, met 80 zetels, lijkt mij echt niet denkbaar.

    Kortom, leuk theoretisch politiek rekenwerk, maar we schieten er niets mee op.
    Wel is duidelijk te zien dat de neerwaartse spiraal waarin de PVV, maar ook GroenRechts, in terecht zijn gekomen langzaam maar gestaag doorzet.
    Last edited by Pier; 29 januari 2012, 16:12.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    HEERLIJK, we kijken er naar uit!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    (..)
    Waar hangt Pier trouwens uit, hij zal toch niet ziek zijn?
    Druk, druk druk......

    Gemeentelijk is het ogenschijnlijk erg rustig, maar achter de schermen speelt wel het een en ander, naar ik verneem!

    Volgende week weer raadsvergadering!

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Nee hoor, ik denk dat ie effe er tussenuit is!

    Leave a comment:

Bezig...
X