PvdAer Fokke wordt
klaargestoomd voor
Tweede Kamer.
MAASTRICHT
Manon Fokke, fractieleider van de PvdA in de gemeenteraad, is toegetreden tot. het
• . 'klasje' van de sociaal democraten waarin partijleden worden klaargestoomd voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer. Het betekent dat ze in 2014 wellicht de Maastrichtse pôlitiek zal verlaten.
Fokke, die sinds vijf jaar de raadsfractie in Maastricht aanvoert, is met 18 anderen 'gesèlecteerd voor de Joop Den Uyl leergang, een interne partij opleiding van anderhalf jaar waarin- politieke toptalenten worden opgeleid tot de beste volksvertegenwoordigers van de PvdA onderdeel van de leergang is een stage in de
Tweede Kamer
Overwat deze stap voor haar rol in de gemeenteraad..betekent, houdt de als ambitieus bekend staande Pokke een slag om de arm. "Dit is een mooie kans om beter te worden in het vak van politicus. Het is verder afwachten wat de toekomst brengt Ik heb het erg naar mijn zin in de raad en ik hoop nog een tijdje in Maastricht te blijven wonen."
De opleiding tot Tweede Kamerlid die in april van start gaat,duurt tot eind 2013.Enkele maanden later,' voorjaar 2014, loopt haar termijn als raadslid in de Maastrichtse gemeenteraad af.
Sjak Planthof
bron de ster 02-03-2012
misschien iets te vroeg maarja als ze als boegbeeld maar twee jaar volhouden
dan heeft ze nog een kansje

- •-
Leave a comment: