Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Wat hebben mensen toch met wiet en andere rotzooi? Opzouten met die hele handel.

    Dat die koffieshophouders eens een normale baan gaan zoeken, en op een eerlijke manier aan hun inkomen raken.

    Meer zeg ik er niet meer over in dit topic.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      Wat hebben mensen toch met wiet en andere rotzooi? Opzouten met die hele handel.

      Dat die koffieshophouders eens een normale baan gaan zoeken, en op een eerlijke manier aan hun inkomen raken.

      Meer zeg ik er niet meer over in dit topic.
      Sluit ik me bij aan..

      Opmerking


      • #63
        Je kan de discussie over drugs en coffeeshops natuurlijk helemaal gaan overdoen... Het blijft vreemd dat de overheden zich druk maken over een relatief onschadelijk* product. Terwijl tabak en drank overal normaal te verkrijgen zijn (schadelijk en ook verslavend). Het verwrongen systeem kost overheden handen vol geld aan handhaving, ambtenaren en bureaucratie. Waar in Europa nu net een beweging op gang komt richting het gedoogbeleid, gaat men in Nederland de klok helemaal terugzetten en denken sommigen dat het probleem weg is als er maar niet over gepraat wordt en men het zogenaamd niet hoeft te zien.
        Het grootste gevaar voor de rechtstaat is als dergelijke zaken ondergronds gaan. Denk eens aan de maffia, Zuid-Amerika, Mexico.
        Onbegrijpelijk dat er de afgelopen 30 jaar zo weinig voorruitgang is geboekt. Het geeft aan dat politici niet hun gezond verstand kunnen gebruiken (tav genotmiddelen), dit juist ontwricht de samenleving.

        *Cannabisproducten (hasj, marihuana) zijn niet sterk verslavend en zijn relatief onschadelijk voor de gezondheid. Het risico van afhankelijkheid neemt wel toe bij langdurig frequent gebruik (RIVM)

        Opmerking


        • #64
          Politicie en gezond verstand? Iedereen moet rekening houden met belangen en afspraken van anderen. De maatschappij is - net als het vroegere Romeinse rijk - ten onder aan het gaan aan individualisme, pronkzucht, de macht van het geld en machtsmisbruik. Men onderhandelt met elkaar niet als goede buur, maar vanuit puur eigen belang.

          Opmerking


          • #65
            De overlast wordt dan ook veroorzaakt door drugsrunners.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              Wat hebben mensen toch met wiet en andere rotzooi? Opzouten met die hele handel.

              Dat die koffieshophouders eens een normale baan gaan zoeken, en op een eerlijke manier aan hun inkomen raken.

              Meer zeg ik er niet meer over in dit topic.
              Haas zegt u dit strakjes ook als er bij u in de straat gedealt gaat worden door drugsdealers?
              Heb het jaren terug hier in Eyldergaard mee gemaakt en ik kan u zeggen
              dat is geen pretje.
              Gelukkig zelf geen wiet of wat voor drugsgebruiker oepssss ben ik wel daar ik tabak rook en alcohol drink op zijn tijd .
              Maastricht is en was altijd al een drugsstad ook voordat er een coffieshop was en zij die tussen de 55 en 70 jaar zijn en vroeger in de binnenstad op stap ging kan en zal dit toen regelmatig zijn tegen gekomen in het uitgaangsleven.

              Ik ben tegen drugs maar zie liever drugsgebruikers naar een coffieshop gaan dan troep halen bij drugsrunners en zeker hoop dat het beeld niet terug komt in het uitgaansleven van Maastricht zoals het vroeger het geval was .

              Opmerking


              • #67
                Oud-voorzitter Nederlandse politiebond Hans van Duijn: “Wietpas is een illusie”

                Hans van Duijn, oud-voorzitter van de Nederlandse Politiebond, zegt dat het invoeren van de wietpas niet meer dan een illusie is om criminaliteit
                tegen te gaan. Dat liet hij vanochtend voor coffeeshop Easy Going in Maastricht weten. “Waar mensen geld mee kunnen verdienen, verdienen ze geld mee. Is het niet legaal dan wel illegaal”, zegt hij overtuigend vanochtend bij de voordeur van de coffeeshop in Maastricht. Het meest kwalijke van de invoering van de wietpas vindt hij dat de scheiding tussen hard- en softdrugs dat zo lang goed heeft gewerkt in Nederland in een klap te niet wordt gedaan. Ook hekelt hij de risico’s die genomen worden de gezondheid van vele gebruikers op het spel te zetten. “Over de hele wereld strijdt men tegen drugs en de handel daarin. De resultaten zijn nihil. Wie denkt dat door de wietpas de handel aan banden wordt gelegd komt bedrogen uit.”

                (bron: MaastrichtAktueel, 1-5-2012)
                Die laatste uitspraak van Van Duijn vind ik dan weer naïef: natúúrlijk gelooft niemand dat door de wietpas de handel in drugs aan banden wordt gelegd. Wie dat gelooft, maakt zichzelf wat wijs. Maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat de handel zich hopelijk gaat verplaatsen naar elders. De Maastrichtse coffeeshops hebben de afgelopen jaren een grote internationale klantenkring opgebouwd en al die coffeeshopbezoekers uit België, Frankrijk en Duitsland bleken een aantrekkelijke doelgroep voor de drugsrunners. Er zal in de toekomst evenveel gerund en gedeald worden, maar er is minder reden om dat in Maastricht te doen.

                Opmerking


                • #68
                  Krijgen we hierdoor weer een 'junkenpark' in Maastricht? /ironie.

                  Opmerking


                  • #69
                    Wél beter te controleren!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                      Wél beter te controleren!
                      Dat klopt!

                      Opmerking


                      • #71
                        Het was vanavond erg rustig op de van Hasseltkade op enkele verdwaalde liefhebbers na. En de hoek Kleine Gracht lag er nu eens verlaten bij, normaal is daar altijd wel een onprettige levendigheid. Vanavond niet het onrustige beeld zoals dat door Josemans wordt geschetst.

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                          Krijgen we hierdoor weer een 'junkenpark' in Maastricht? /ironie.
                          Hopelijk kort bij het water

                          Opmerking


                          • #73
                            Commentaar overbodig......

                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ovCRp21_SlQ&feature=player_embedded[/ame]
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                              Hopelijk kort bij het water
                              Bij mijn weten lag dat toen al dicht bij het water.

                              Opmerking


                              • #75
                                Eerlijk verhaal van die Marokkaan. Hollandse handelsgeest en een klantgerichte houding. Goede waren, bij de Marokkanen!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X