Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuwe burgemeester Maastricht 2023

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Leden vertrouwenscommissie voordracht nieuwe burgemeester Maastricht bekend.
    (...)
    Er hadden zich 12 leden gekandideerd voor de 9-koppige vertrouwenscommissie.
    Na stemming werden de navolgende leden benoemd.
    (..)
    .
    - Wim Gorren (SAB );
    .
    (...)
    Dus, beste lezers van MO, als er belangstelling bestaat voor deze functie - iedereen mag solliciteren - houd de Staatscourant van morgen goed in de gaten
    Door een trouwe lezer werd ik er terecht op geattendeerd dat niet een (oud-) MO-lid in de vertrouwenscommissie zit maar natuurlijk Jos Gorren !!

    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #17
      Vanochtend ontving ik een email van Onderzoekers Citisens. In de peiling werd de mening van de deelnemers gevraagd over het profiel van de nieuwe burgemeester van gemeente Maastricht. Er waren (slechts) 1510 respondenten. Uit de antwoorden op de tien stellingen blijkt dat deelnemers zoeken naar het type burgemeester 'Enthousiaste Aanvoerder'. Zij zien het liefst een burgemeester die een stabiele factor is binnen de gemeente en ze zien graag een burgemeester die snel actie kan ondernemen. Het is hierbij belangrijk dat de nieuwe burgemeester dit doet op een strikt onpartijdige manier. De nieuwe burgemeester moet ook iemand zijn die gevoelens laat zien en op een informele manier bestuurt en daarbij een echte burgervader/ -moeder is. Wel moet deze burgemeester goed handhaven bij overlast en bij dreigend gevaar hard optreden. Invullers zijn het minder eens over of de nieuwe burgemeester moet focussen op de uitdagingen van de toekomst of de uitdagingen van vandaag en of de nieuwe burgemeester meer moet gaan voor een goede sfeer of het beste resultaat.

      Zie verder: https://www.thuisinmaastricht.nl/sit...Maastricht.pdf?

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        (..) Uit de antwoorden op de tien stellingen blijkt dat deelnemers zoeken naar het type burgemeester 'Enthousiaste Aanvoerder'. Zij zien het liefst een burgemeester die een stabiele factor is binnen de gemeente en ze zien graag een burgemeester die snel actie kan ondernemen. Het is hierbij belangrijk dat de nieuwe burgemeester dit doet op een strikt onpartijdige manier. De nieuwe burgemeester moet ook iemand zijn die gevoelens laat zien en op een informele manier bestuurt en daarbij een echte burgervader/ -moeder is. Wel moet deze burgemeester goed handhaven bij overlast en bij dreigend gevaar hard optreden. Invullers zijn het minder eens over of de nieuwe burgemeester moet focussen op de uitdagingen van de toekomst of de uitdagingen van vandaag en of de nieuwe burgemeester meer moet gaan voor een goede sfeer of het beste resultaat.

        Zie verder: https://www.thuisinmaastricht.nl/sit...Maastricht.pdf?
        Ik wens de vertrouwenscommissie heel veel succes, want een burgemeester vinden die voldoet aan deze profielschets is onmogelijk te vinden.
        Persoonlijk vind ik zulke peilingen onder de bevolking echt onzin. Hoe meer vragen je stelt, hoe diffuser de profielschets.
        Maar ja.... doe je het niet, dan zal de kritiek zijn dat 'men' niet naar het Volk luistert.
        Dus..... geven 'we' maar onnodig geld uit en vult een onderzoeksbureau haar zakken aan iets wat uiteindelijk geen enkele waarde heeft.
        Of ben ik nu te negatief?


        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Maar ja.... doe je het niet, dan zal de kritiek zijn dat 'men' niet naar het Volk luistert.

          Of ben ik nu te negatief?
          Zo is het volgens mij. Als het volk niet op democratische partijen stemt wordt er niet geluisterd, waarom ook?
          Dat Volk is al gepolariseerd en klets enkel nog onzin. De Engelsman zegt Humbug. Ik schreef het al eerder dat wordt een Carnaval met die profielschets.

          Hopelijk is de vertrouwenscommissie zich bewust van haar taak.
          Het was wel leuk om Buitenhof afgelopen zondag te kijken met Femke Halsema. Mijn conclusie: Het gaat niet meer over politiek maar over samenleven. Dat is het volk vergeten.

          succes zonder die influencers die overal te koop zijn
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 in topic Verkiezingen Provinciale Staten

            Hier nog eentje
            Kitty Nuyts no 30 lokaal limburg
            midden /noord.
            ?

            En dan te weten dat de Otoriteitentoeker, Georges van Zeijl, bij de Machseuverdrach van 18 februari 2023 ook nog het geheim onthulde dat Pritty Kitty Nuyts ook nog in de running is voor de nieuwe burgemeester van Maastricht
            Kitty heeft het maar druk
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
              de nieuwe burgemeester in juli 2023 in Maastricht
              Dhr Wim Hillenaar
              Die had ik even niet zien aankomen.
              Zie bijgaand het persbericht van de gemeente Maastricht
              https://www.gemeentemaastricht.nl/st...van-maastricht​​
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                Ik wens de vertrouwenscommissie heel veel succes, want een burgemeester vinden die voldoet aan deze profielschets is onmogelijk te vinden.
                Ja rara hoe doen ze het.

                En dat is natuurlijk net op tijd. Ik mag Wim wel als die meteen zegt dat de profielschets precies op hem past
                De stad Maastricht heeft een enorme aantrekkingskracht op mij en de profielschets maakte me mogelijk nog enthousiaster.
                Oké de kogel is weer door een kerk.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #23
                  Informatie over onze nieuwe burgemeester Wim Hillenaar

                  Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Hillenaar_(196

                  Interview "Portret van politieke ambtsdrager" voordat hij burgemeester werd van Maastricht:
                  https://www.politiekeambtsdragers.nl.../wim-hillenaar

                  De website van onze lokale CDA is nooit erg actueel, maar- het zal jullie niet verbazen - vandaag zijn ze er snel bij:
                  https://www.cdamaastricht.nl/wim-hil...an-maastricht/
                  Toch nog een lichtpuntje voor het CDA in deze voor hun toch donkere tijd!
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X