Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Hallo Pier.
    uw inzicht in de Maastrichtse politiek is nog altijd scherp en terecht
    Aangezien ik u graag wat meer info zou willen verstrekken omtrent
    de Maastrichtse politiek en omdat dit niet gaat via dit kanaal .mijn vraag
    heeft u interesse en heeft u een idee hoe.
    met gr ton..

    Opmerking


    • #62
      Pierhttps://youtu.be/TCVI2YM14Qg

      Ik hoor graag mensen aan het woord die kennis van zaken hebben of op voorhand kennis genomen hebben over die zaken die aan de orde komen in een raadszitting.
      Aan het woord komen omdat je daar toevallig genoeg stemmen voor hebt gekregen maar niets weet te melden of te vragen is zinloze politiek.


      Zinloze partijen starten en laten meepraten is evenwel de toren van Babel. Zo oud als het oude testament is dat met verschillende tong en taal spreken. (beeldspraak)


      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #63
        Met dank aan Pier heb ik de kandidatenlijsten eens allemaal doorgenomen. Er zijn zowel PvdA en CDA een aantal "oud gedienden" Zo zie ik bij het CDA oud wethouder Miriam Depondt en Peter Geelen staan. Onlangs werd via de media bekend, dat het CDA zelfs een pastoor op de kieslijst heeft staan als lijstduwer........of dit zo'n goed idee is? Bij D66 staat Miriam Elfassih die voorheen GroenLinks raadslid was.
        Qua de Ondernemerspartij zag ik veel bekende namen uit het zakenleven; deze partij zou wel eens 1 of 2 zetels kunnen halen naar mijn mening. De tijd zal het leren

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
          (...)
          Qua de Ondernemerspartij zag ik veel bekende namen uit het zakenleven; deze partij zou wel eens 1 of 2 zetels kunnen halen naar mijn mening. De tijd zal het leren
          Het blijft voor mij een raadsel waarom veel bekende namen uit het zakenleven een 'ondernemerspartij' oprichten met waarschijnlijk het idee daarmee de onvrede over het (gemeente)bestuur in en tijdens de coronacrisis kenbaar te maken en (in de toekomst) te veranderen.
          Helemaal een raadsel is waarom je dan Simona Maassen, voorheen VVD, toen M:OED en momenteel Groep Simona Maassen, lijsttrekker maakt.

          Dit leidt tot een versplintering van je (ondernemers)belangen en 0,0 invloed (in het college).
          Ik denk dat 2 zetels te hoog gegrepen is, maar 1 zetel is (helaas) voorstelbaar.
          Met 1 zetel bereik je helemaal niets en dus heb je een verloren stem uitgebracht.
          Had dan liever ingezet op een lobby bij bijvoorbeeld het CDA en/of VVD.





          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #65
            ben het met Pier eens, dat de versnippering steeds groter wordt en dat het beter zou zijn om bij een gevestigde partij aansluiting te zoeken.
            Echter als "oud" ondernemer heb ik wel ergens begrip voor de onvrede die er is en was; ook voor de corona crisis .In elk geval een duidelijk signaal, dat de ondernemers zich niet gehoord voelen en er werk aan de winkel is.
            Tja wat Simona Maassen betreft..... dat kan ik alleen beamen.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              (...)
              Er is wel een campagne website met standpunten (maar dat is geen verkiezingsprogramma zoals we al geconstateerd hebben!!) en een opmerkelijke toezegging.

              'Vaanaof jannewarie is eus gans verkezingsprogram ouch in 't Mestreechs te leze! Zuug hei euze Nederlandsen teks.'
              (Is dit wel goed geschreven in het Mestreechs?)

              Een loze belofte dus...... vandaag op 3 februari 2022 is alles nog in het Nederlands en er is geen sprake van een verkiezingsprogramma.

              Ze breken al hun beloften nog voor ze zijn begonnen.
              Oordeel zelf, maar ik denk dat deze studenten beter nog eens 4 jaar moeten rijpen.
              De partij VOLThttps://www.steunvoltmaastricht.nl/mestreech
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #67
                " Ga niet in zee met Forum voor Democratie en de PVV "

                Niet geheel onbegrijpelijk gaan landelijke leiders van 'Haagse' partijen zich nu toch bemoeien met de aanstaande gemeentelijke verkiezingen in maart 2022.

                Afgelopen weekend riepen de leiders van D66 (Sigrid Kaag) en GroenLinks (Jesse Klaver) hun lokale partijgenoten op om na de verkiezingen van 16 maart niet in een college te gaan zitten met de PVV en FvD.
                De VVD en het CDA deden dit niet zo expliciet, maar Rutte en Hoekstra hielden het erbij dat ze het niet logisch zouden vinden als hun lokale partijgenoten in zee zouden gaan met PVV en/of FvD.

                In Maastricht doen de PVV en FvD mee aan de verkiezingen.
                In Maastricht zitten - naast de lokale Seniorenpartij - op dit moment het CDA, D66, GroenLinks en de VVD in het college.
                Tel uit hoe groot de kans is dat de PVV en/of FvD zullen worden uitgenodigd om deel te gaan uitmaken van het college in 2022-2026.

                Een stem op de PVV en/of FvD is een verloren stem!!
                Nu zullen er wellicht burgers zijn die denken dat het uitbrengen van hun stem op de PVV of FvD een signaal is of - zo je wilt - een proteststem is, maar met een opkomst van minder dan 50%, zoals in de laatste gemeenteraadsverkiezingen, is het volgens mij niet meer nodig om nog een signaal of proteststem te laten horen.

                Dus, als je al de moeite neemt om toch te gaan stemmen, stem dan verstandig en zorg dat we geen totaal versplinterde gemeenteraad krijgen.

                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #68
                  Ik vraag mij al geruime tijd of het woord "proteststem" wel de juiste is! Je hoort het zo vaak maar wat is het nou?
                  Want die mensen die daar op stemmen zijn >voor< dat gedachtegoed van PVV en FvD en absoluut tegen samenwerking met anderen, laat staan iemand van andere afkomst.
                  Dus als je tegen samenwerken bent hoef je ook geen coalities te vormen.
                  Eenvoudig opgelost.

                  Samenwerken maakt mensen blij ofschoon er van die Compromissen zijn waar geen touw aan vast te knopen is. { meervoud enkelvoud? }
                  Na de val van de Berlijnse muur gaf Willy Milowitz eens een toespraak voor publiek betreffende de vreemdelingen haat in Huyerswerda en brandbommen. Iemand die zijn familie geschiedenis kent weet waarom we vreemdelingen nodig hebben opdat onze maatschappij functioneert. Alleen die vermaledijde integratie wil al 20 jaar niet lukken. Dat is systematisch! Dat doen ze in andere landen echt beter hoor!
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Wat ik wel in alle commentaren lees en hoor is dat de partij VOLT erg onervaren is en o.a. deze kwestie wellicht niet erg professioneel aanpakt.

                    Dit strookt helemaal met mijn idee dat het bij de gemeentelijke verkiezingen van 16 maart 2022 wellicht beter is om deze jonge enthousiaste studenten/kandidaten (voorlopig) over te slaan.
                    Ik zou ze niet te gauw afschrijven. Ze zijn natuurlijk jong en onervaren, maar dat zal jonge kiezers juist aanspreken. D66 was in 1966 ook jong en fris en kijk ze nou eens. Ik zie trouwens wel overeenkomsten tussen VOLT en D66, maar dat zullen ze zelf wel niet vinden: D66 is tenslotte establishment. Zij zijn D66 + 56

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                      Met dank aan Pier heb ik de kandidatenlijsten eens allemaal doorgenomen. Er zijn zowel PvdA en CDA een aantal "oud gedienden" Zo zie ik bij het CDA oud wethouder Miriam Depondt en Peter Geelen staan. Onlangs werd via de media bekend, dat het CDA zelfs een pastoor op de kieslijst heeft staan als lijstduwer........of dit zo'n goed idee is? Bij D66 staat Miriam Elfassih die voorheen GroenLinks raadslid was.
                      Qua de Ondernemerspartij zag ik veel bekende namen uit het zakenleven; deze partij zou wel eens 1 of 2 zetels kunnen halen naar mijn mening. De tijd zal het leren
                      Hallo Roosje ..ik zag het wensen lijstje van de PVDA ziet er niet slecht uit((.https://maastricht.pvda.nl/standpunten/hart-voor-de-stad/))

                      Opmerking


                      • #71
                        Stemwijzer voor gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht

                        Sinds enige dagen is hij er weer.
                        De stemwijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht
                        https://maastricht.stemwijzer.nl/

                        Ik heb hem uiteraard gedaan en ik kwam wel redelijk uit bij hetgeen ik in gedachte had.
                        De nieuwe partijen, m.u.v. Groep Gunther en Volt, en de PVV heb ik niet meegenomen in mijn uitslag.

                        Tot slot heb ik de dossiers "Hoogbouw" en "De Tram Maastricht-Hasselt" extra gewicht gegeven in de uitslag.
                        Maar dat mag iedereen zelf invoeren.

                        De PvdA scoorde bij mij wel - en dat had ik niet verwacht - erg laag.
                        O.a. verbazingwekkend dat de PvdA tegen windmolens is.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #72
                          Over veertien dagen zijn de gemeenteraadsverkiezingen.
                          Ik heb niet de indruk dat dit gemeentelijk, dan wel landelijk, erg leeft.
                          Ook wel begrijpelijk.
                          Er zijn momenteel ergere dingen aan de hand.
                          Lil' Kleine schijnt de moeder van zijn kind te hebben geslagen, Glennis Grace maakt stennis in een Jumbo-zaak in Amsterdam, Jan Roos en Yvonne Coldeweijer vechten een ruzie uit en bij Ajax schijnen ze foto's van de 'hersenen' van een of meerdere medewerkers rond te sturen.
                          O ja..... en dan schijnt er nog iets te zijn, maar dat zal wel niet zo belangrijk zijn, want hele mensenmassa's hebben zich op carnaval gestort.

                          Op 16 maart 2022 mag iedereen zijn stem laten horen.
                          Degenen die dit niet belangrijk vinden wijs ik alleen maar even op het feit dat ergens in het Oosten van Europa het niet stemmen, dan wel het stemmen op idioten, ernstige gevolgen kan hebben.
                          Zelfs in Nederland en ook in Maastricht heb je een of meerdere partijen die hetgeen momenteel ergens in Oost-Europa gebeurt niet afkeuren.

                          Je zult maar Bram NAB heten en lijsttrekker zijn van FvD in Maastricht.
                          Dan moet je je toch doodschamen

                          Laat staan dat een normaal denkend mens op die partij stemt....... maar..... ik vrees het ergste.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Er zijn momenteel ergere dingen aan de hand.
                            Lil' Kleine schijnt de moeder van zijn kind te hebben geslagen, Glennis Grace maakt stennis in een Jumbo-zaak in Amsterdam, Jan Roos en Yvonne Coldeweijer vechten een ruzie uit en bij Ajax schijnen ze foto's van de 'hersenen' van een of meerdere medewerkers rond te sturen.
                            O ja..... en dan schijnt er nog iets te zijn...
                            Last edited by Ingrid M.H.Evers; 1 maart 2022, 23:16.

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Je zult maar Bram NAB heten en lijsttrekker zijn van FvD in Maastricht.
                              gebouw bekladVan Vlotens recht hebben op dat adellijk predicaat. Of zou hij dat ook van Poetin hebben gekregen?

                              Opmerking


                              • #75
                                Ik kan je gerust stellen. Constantijn van Vloten woont helemaal niet in Maastricht, zelfs niet in Nederland!
                                Hij heeft dus geen stemrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen.

                                Toch vrees ik dat er mensen in Maastricht zijn die op FvD zullen stemmen......
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X