Om gelijk even een verweer aan te geven, mijn keuken staat in Maastricht. En toch kook ik graag exotisch.
Wat viel me op in de diverse Supermarkten, is dat er veel kalkoen filet te vinden was voor een betaalbaar bedrag.
Dat noemt men wit vlees en gevogelte zou gezonder zijn dan rood vlees.
Dus ingrediënten
Een heel lekkere Harissa van de bekende toko in een doosje
Een schaaltje Kalkoen filet 250 gram in blokjes gesneden (veel voor 1 persoon maar ja
)
Een snuifje zout en een heel klein beetje zwarte peper uit de molen
Een sjalotje fijn gesnipperd
Een goeie scheut olijfolie in de stalen pan
En een klein beetje spagettini (50 gram) in een andere ketel aan de kook.
En dan omgekeerde volgorde van de ingrediënten gaan in je pan, ik liet die sjalot eerst effe lekker fruiten in de olie
Met weinig omroeren ging ook de kalkoen erin en dat zie je vanzelf gaar worden in maar enkele minuten, maar doe dan ook meteen die Harissa erbij.
Dat was klaar in bijna 15 minuten en omdat de spagettini reeds gaar was (al dente naar believen) mik je de spagettini in de pan bij de kalkoen en husselt even.
met spagettini koken 20~25 minuten
voor meer personen zeker aanpasbaar
Wat viel me op in de diverse Supermarkten, is dat er veel kalkoen filet te vinden was voor een betaalbaar bedrag.
Dat noemt men wit vlees en gevogelte zou gezonder zijn dan rood vlees.
Dus ingrediënten
Een heel lekkere Harissa van de bekende toko in een doosje
Een schaaltje Kalkoen filet 250 gram in blokjes gesneden (veel voor 1 persoon maar ja

Een snuifje zout en een heel klein beetje zwarte peper uit de molen
Een sjalotje fijn gesnipperd
Een goeie scheut olijfolie in de stalen pan
En een klein beetje spagettini (50 gram) in een andere ketel aan de kook.
En dan omgekeerde volgorde van de ingrediënten gaan in je pan, ik liet die sjalot eerst effe lekker fruiten in de olie
Met weinig omroeren ging ook de kalkoen erin en dat zie je vanzelf gaar worden in maar enkele minuten, maar doe dan ook meteen die Harissa erbij.
Dat was klaar in bijna 15 minuten en omdat de spagettini reeds gaar was (al dente naar believen) mik je de spagettini in de pan bij de kalkoen en husselt even.
met spagettini koken 20~25 minuten
voor meer personen zeker aanpasbaar
Opmerking