Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Harissa kalkoen met spagettini

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Harissa kalkoen met spagettini

Om gelijk even een verweer aan te geven, mijn keuken staat in Maastricht. En toch kook ik graag exotisch.

Wat viel me op in de diverse Supermarkten, is dat er veel kalkoen filet te vinden was voor een betaalbaar bedrag.
    Dat noemt men wit vlees en gevogelte zou gezonder zijn dan rood vlees.

Dus ingrediënten

Een heel lekkere Harissa van de bekende toko in een doosje
    Een schaaltje Kalkoen filet 250 gram in blokjes gesneden (veel voor 1 persoon maar ja )
    Een snuifje zout en een heel klein beetje zwarte peper uit de molen
    Een sjalotje fijn gesnipperd
    Een goeie scheut olijfolie in de stalen pan

En een klein beetje spagettini (50 gram) in een andere ketel aan de kook.

En dan omgekeerde volgorde van de ingrediënten gaan in je pan, ik liet die sjalot eerst effe lekker fruiten in de olie
    Met weinig omroeren ging ook de kalkoen erin en dat zie je vanzelf gaar worden in maar enkele minuten, maar doe dan ook meteen die Harissa erbij.
    Dat was klaar in bijna 15 minuten en omdat de spagettini reeds gaar was (al dente naar believen) mik je de spagettini in de pan bij de kalkoen en husselt even.

met spagettini koken 20~25 minuten
    voor meer personen zeker aanpasbaar

Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Ik ben alleen avontuurlijk als het voor mijn neus wordt gezet en dus heb ik even moeten googelen om die harissa te duiden. Lekker en simpel, dus dank aan de kok.

Opmerking

Juist, ik was vergeten erbij te vermelden dat Harissa een mengsel van meerdere kruiden en specerijen is die men vooral veel gebruikt in Noord Afrika.
      Er is ook Harissa pasta die niet gedroogd is, maar die moet je wel redelijk snel gebruiken wegens de houdbaarheid.

En heel wat mensen maken hun eigen mengsel net als bijna elke Maastrichtenaar ook zijn eigen recept volgt voor "zijn" zuurvlees.

Belangrijk is dat het mengsel kruiden en specerijen niet oud is, want smaak en geur vergaat uiteindelijk ook in een doosje of verpakking.

Gebruik het dus.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Een heel lekkere Harissa van de bekende toko in een doosje
        Ik kom alleen maar potjes harissa tegen bij twee bekende supers, en ook nog een strooipotje gedroogde kruiden; geen doosje te zien.

Opmerking

Click image for larger version  Name:	Screenshot_19.png Views:	0 Size:	862,3 KB ID:	108003

Toch wel hoor, ik heb ook al eens de hulp van de vakkenvuller bij appie moeten vragen die precies weet waar het staat. Soms staat het ook zo hoog dat je er niet bij kan.

Overigens er zijn ook van die vierkante metalen blikjes met deksel, die zijn iets duurder

En die toko is heel bekend aan het Holsteinbastion.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            die toko is heel bekend aan het Holsteinbastion.
            Het wordt tijd dat ik wat meer aandacht besteed terzijde van de Brusselseweg.

Opmerking

https://lienketbank.com/harissa-verv...ruikt%20worden.

mocht je het echt niet tegenkomen kun je die harissa ook vervangen door ras el hanout, zie uitleg in bovenstaande website link

In ieder geval pittig en smoky flavour met kalkoen, voor dit gerecht. Het past echter ook bij lam, kip en rundvlees.

Opmerking

Bezig...
              X