Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hulp nodig

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hulp nodig

    Beste mensen,

    Ik ben 'n Brabantse, dus wellicht 'n beetje 'n vreemde eend in de bijt hier, maar ik zou graag jullie hulp willen vragen.

    Het gaat om het volgenden: ik ben aan het solliciteren voor een baan bij de Gemeente Maastricht en sollicitatiebrieven zijn altijd zo saai en nu wil ik de brief afsluiten met iets origineels, iets waardoor mijn brief de aandacht krijgt en mijn idee is om af te sluiten met een zin in Mestreechs dialek .

    De strekking van de laatste zin van de brief moet zijn "Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet" of "ik hoop snel van u te horen", iets in die trant.

    Zouden jullie me kunnen helpen om hier iets leuks van te maken in dialect? Mag informeel zijn, maar ook weer niet tè informeel, 't blijft ten slotte een sollicitatie.

    Alvast heeeeeeeeeeel erg bedankt voor het meedenken!!

    Groetjes uit Den Bosch,
    Angelique

  • #2
    Dag Angelique,

    Ik ben zelf totaal geen kenner van het Maastrichts dialect, maar een eenvoudig 'compleminte' is wellicht al iets. Maastrichts voor groeten. In ieder geval ongevaarlijk.

    Maar wellicht dat onze taalvirtuoos Wigo een beter voorstel heeft.

    Opmerking


    • #3
      Hoi Angelique,

      Wat dacht je van: Met veel belandstelling wacht ik uw reactie af.

      Dat wordt dan in het Maastrichts: Mèt väöl belangstèlling wach iech eur reaksie aof.
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #4
        Geer kint neet um miech heen.......
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Liek81 Bekijk bericht
          (..)
          Het gaat om het volgenden: ik ben aan het solliciteren voor een baan bij de Gemeente Maastricht en sollicitatiebrieven zijn altijd zo saai en nu wil ik de brief afsluiten met iets origineels, iets waardoor mijn brief de aandacht krijgt en mijn idee is om af te sluiten met een zin in Mestreechs dialek .

          De strekking van de laatste zin van de brief moet zijn "Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet" of "ik hoop snel van u te horen", iets in die trant.
          (...)

          Beste Angelique,

          Wat een origineel idee
          Nog beter dat je MestreechOnline hebt gevonden....

          Helaas beheers ik ut Mestreechs ook niet in geschrift, dus aan mij heb je niets.
          Ik geef je wel het advies goed naar "uzze" Wigo te luisteren.

          Veel succes met je sollicitatie!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Beste burgemeester, Wigo, Haas en Pier,

            Dank jullie wel voor de reacties! Heel erg fijn dat er meteen zo wordt gereageerd.

            Ik ga het advies van Wigo opvolgen en sluit m'n sollicitatiebrief af met de zin: "Mèt väöl belangstèlling wach iech eur reaksie aof." Dan ben ik in ieder geval origineel!

            Ik zal jullie laten weten hoe het afloopt met de sollicitatie. In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie hulp!

            Brabantse groetjes,
            Angelique

            Opmerking


            • #7
              Hoi Angelique,

              Leuk dat je het advies opvolgt.

              Heel veel succes gewenst met de sollicitatie bij onze mooie gemeente Maastricht.

              Graag horen wij het resultaat en zou je aangenomen worden ... dan zien wij elkaar misschien nog eens ergens !
              Bij een rondleiding door de stad door een 'MO-gids' en/of daarna op een van de honderden gezellige terrasjes.
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • #8
                Angelique vergeet niet naar de kejzjem te vragen en heel veel succes.
                Prima tip van Wigo
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking

                Bezig...
                X