Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Café op de Boschstraat

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Café op de Boschstraat

    Wie kan mij iets vertellen over een café op de Boschstraat dat nog omstreeks 1980 werd gedreven door ene Annie Huydts. Zij was gehuwd met ene Jan Karssemakers die in 1970 is overleden. Het café lag tegenover de Sphinx en naast of dichtbij de sjolleken- of schortenwinkel van Lieske Veugen-Coumans op nummer 34. Elk detail, ook genealogisch, is welkom.

  • #2
    Breur heeft volgens mij het kroegenboek waar dit café in zou staan.
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #3
      Bij Annie, Boschstraat 49. Mevr. Karsenmakers. Een zus van mijn oma heeft ook in dit pand gewoond.

      Zie; Mestreechter Kaffees. Groot Maastrichts Kroegenboek. 1975 Studentenvereniging Amphitryon.

      Opmerking


      • #4
        Met dank, Breur. Dus dat is eenvoudig: het café heette 'Bij Annie'. Karssemakers stierf in 1971, blijkt mij uit wiewaswaar.nl en schreef zijn naam met twee essen (ss). Eens kijken of we nog wat meer boven water krijgen...

        Opmerking


        • #5
          Jan Karssemakers 30-4-1928 / 2-4-1971 Annie HUYDTS 29-4-1930 / 23-12-1994. Algemene Begraafplaats Tongerseweg Maastricht.

          Opmerking


          • #6
            Dank, Breur. Het blijkt dat Annie eerder een café had op Boschstraat 57. Dat heette in 1975 (toen zij er dus weg was) Café Im Blauen Bock en werd gedreven door ene Winandts. Het had een gevelsteen met een afbeelding van 'Willem van Oranje te paard'. Waarom noemt men een café met een dergelijke gevelsteen Im Blauen Bock? En waarom een Duitse naam? En... (vragen te over).

            Opmerking


            • #7
              Blauen Bock: wellicht naar aanleiding van deze populaire tv serie:

              Last edited by Breur; 17 augustus 2015, 19:07.

              Opmerking

              Bezig...
              X